19 Reacties
4 jaar geleden
Zelfde hier! Ik van alles geprobeerd, maar ik ga er maar vanuit dat het een fase is..
4 jaar geleden
Hier hetzelfde overdag. Zoontje sliep altijd van 8.30 tot 11u en van 13u tot 15u nu is het maar 20 min max wat hij slaapt iedere keer. Hoop indd dat het een fase is. Mijn zoontje wordt ook vroeg in de avond wakker. Maar valt na geruststellen langzaam weer in slaap
4 jaar geleden
Mijn dochtertje is net 7 maanden en heeft tot nu toe nooit in de vroege avond geslapen. Ze was echter overdag wel altijd een makkelijke en lange slaper, maar sinds kort is dat inderdaad ook niet meer. Ik denk dat het komt omdat ze nu die die periode van verlatingsangst in gaat.
4 jaar geleden
Wij hebben er ook af en toe last van met onze kleine man van 8 en halve maand. Heeft volgens mij te maken met verlatingsangst, en ook met tandjes. Bij het consultatiebureau zeiden ze je babytje niet uit bed halen, maar liggend troosten... Ik haal bijna altijd mijn zoontje uit bed om hem te troosten. En lekker te knuffelen
4 jaar geleden
Super herkenbaar, mijn dochter van bijna 8 maanden heeft dit ook sinds 2 weken. Persoonlijk denk ik aan verlatingsangst en tandjes, dat klinkt bekend zo te lezen ;)
Probeer inderdaad haar ook altijd in der bed te laten liggen en zo beetje troosten, en laten merken dat we in de buurt zijn
4 jaar geleden
Het is zekker herkenbaar mij zoontjr is 7,5 maaand en ik maak het zelfde mee hij slaapt heel onrustig en als ik wegloop begint hij met gillen ik denk dat het ook wel verlatingsangst is en de tandje daar hebben wij nogal wel last van. Als mijn zoon niet te troosten is in zijn eigenbed dan haal ik hem eruit en slapen we samen in mij bed en dat gaat geweldig👍🏻
4 jaar geleden
Oh hier ook! Ineens in de nacht laat ze zich horen, speen erin en aai over de bol werkt helaas niet meer, ze begint heel hard te huilen. :-( Het lukt ons ook niet om haar in haar eigen bedje te troosten, we pakken haar om te wiegen en dan lijkt ze in slaap te vallen. Maar bij het neerleggen terug in haar bedje begint het hele riedeltje weer. Een paar keer bij ons in bed gelegd, maar daar wil ik haar ook niet aan laten wennen. Vind t best even lastig dit! Nooit moeite met troosten en slapen in eigen bedje gehad. Hoop ook op een fase en haar er maar doorheen proberen te helpen.
4 jaar geleden
Reactie op Roosje_ehv
Wij hebben er ook af en toe last van met onze kleine man van 8 en halve maa ...
De Consentatiebureua heeft dat ook gezegt tegen mij maar dat wil mijn kind niet hij wilt persee dat je hem oppakt en troost dat is ook wel logisch... opdat moment moet hij voelen dat je er bent, want als hij angstig is helpt troote in bed niet over het bolletje aaien niet sorry opdat moment wilt hij gewoon opschoot tussen je armen, geknuffeld , trooten. En dat is te begrijpen dus wat Consentatiebureua zegt niks van aantrekken ze zeggen wel meerdere dingen waarvan ik denk dat helpt gewoon niet pff
VRIEND
4 jaar geleden
Hier ook! Onze dochter wordt vaker wakker in de vroege avond en ook ‘s nachts. Ik stel haar gerust en ga weer weg, en dan is het vaak helemaal mis. Als ze mij gezien heeft en ziet vertrekken gaat ze heel hard huilen, het kan ook verlatingsangst zijn. En ik las dat er in deze periode weer een lastige sprong is, sprong 6 😗
4 jaar geleden
Ooh, hier ook precies hetzelfde!
Ze heeft altijd goed doorgeslapen, om 19.30 naar bed en je hoort haar niet meer en nu sinds 2 weken elke avond tussen 21.00/22.00 huilend wakker.. het enige wat hier helpt is om haar toch even uit bed te halen en te knuffelen dan is ze ook gelijk weer stil en valt ze soms al weer bij mij in slaap, na 20 minuten leg ik haar terug en slaapt ze meestal gelijk weer verder.
Ik denk hier dat het een combi is van tandjes die doorkomen en dromen.
Omdat ze overdag lekker druk en energiek is vind ik het stiekem helemaal niet erg dat ze in de avond lekker wil knuffelen haha!
4 jaar geleden
Even reageren! Hier net zo en ik begin me ook al af te vragen of dit "toevallig" Was of een teken van gewoonte begon te worden.
Fijn te zien dat het niet alleen bij mij is. Mijn zoon is nu 7,5 maanden oud inderdaad.
Normaal om 8u naar bed en je hoort hel niet meer tot 7u 's ochtends maar nu!
Ik geef nog bv en leg hem slapend weg 5 min later wenend wakker te worden. Zodra ik over zen hoofdje aai is het stil en vaak valt hij na een paar pogingen terug in slaap.
Duurt het echt te lang leg ik hem even terug aan maar probeer het wel te vermijden.
Hij word dan vaak nog eens wat wakker later en als ik dan ga kijken is het vaak in zen slaap 🤔