32 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter slaapt ook op haar buik, eerlijk gezegd heb k geen speciaal matras maar die kindjes hebben zelf ook wel n instinct dar ze terug moeten draaien. Als ze het overdag doet, dan draait ze in de nacht ook wel om.

4 jaar geleden

Mijn zoontje van 7 maanden heeft dit ook. We hebben een aerosleep topper gekocht met aerosleep hoeslaken. We gingen het eerst zelf proberen om met ons gezicht plat in de matras een tijdje te ademen. Het werkt. Nu maken we ons geen zorgen meer en ons zoontje slaapt heerlijk.

4 jaar geleden

Hier is dat ook begonnen normaal slaapt zij op haar zij en als ze perongeluk doorrolt op haar buik begint ze te huilen. Maar vannacht werd ik wakker voor haar te controleren en ze lag op haar buikje ook te slapen 🤔🤔 ( 7maand nu)

4 jaar geleden

Hier rolt hij ook door op zijn buik. Huilen, wakker.. valt niet meer zelf in slaap 😰😩 wordt ook nog paar keer wakker midden in de nacht zzz

4 jaar geleden

Reactie op xinenye

Hier rolt hij ook door op zijn buik. Huilen, wakker.. valt niet meer zelf i ...
Bij mij precies hetzelfde terwijl ze zelf wel terug kan draaien maar dat vertikt ze. En als je der terug draait rolt ze gelijk weer om en weer huilen. Vaak als ik een na 3 x terug draaien dan toch maar een fles maakt dan gaat ze daarna weer verder slapen maar ik wil echt van de nachtvoeding af. Hoe doe jij dit?

4 jaar geleden

Onze beide zonen zijn van de rug naar buikligging gegaan als baby. De jongste is nu 8 maanden. Wij hebben de aerosleep matras en hoezen al sinds de 1e zoon. Op aanraden van vrienden destijds gekocht. Daarbij konden beiden kinderen goed rollen en het hoofd op tillen. Ik laat het maar, want als ik bij de jongste ga kijken zie ik hem soms ook zijn hoofd draaien van linkerwang naar rechterwang. Hij doet het goed op zijn buik en slaapt op goed.

4 jaar geleden

Ik heb met mijn dochtertje elke dag geoefend met omrollen, ze heeft het zo onder de knie dat ze dat de hele dag door doet. Zij wil niet op haar rug slapen, of op haar zij of inderdaad op haar buik, in de kraam week wou ze al niet op haar rug, ik vond het ook heel eng maar ze was erg vroeg met het optillen en omdraaien van haar hoofd. Alles gaat nu prima en ze draait wel om als ze niet meer op haar buik wil. Blijkt dat ik vroeger het zelfde had, mijn moeder had een soort riem gekocht bij prenatal die je om het matras kan doen en door de armsgaten van de slaapzak, zo leg je de baby “vast” in bed en kan ze dus niet meer omdraaien. Ik heb deze zelf ook gezocht maar kon hem niet vinden.

4 jaar geleden

Onze zoon bleek inderdaad ook een buikslaper te zijn. Vond het best eng. Volgens mij in één van de topics een tip gelezen. Wij hebben earosleep matrastopper gehaald en gebruiken (earosleep hoeslaken). Slapen gaat gewoon, aankoop was meer voor mijn geruststelling.

4 jaar geleden

Mijn zoontje (8,5 mnd) is een buikslape al vanaf het begin dus het verbaasde mij dan ook niet dat zodra hij kon rollen, alleen nog op zijn buik slaapt. Hij is sterk genoeg om zijn hoofd op te tillen dus maak me er geen zorgen om. Kan het sowieso niet voorkomen.

4 jaar geleden

Luister naar je gevoel! Doe wat jou het beste lijkt, en ik luister vooral niet altijd naar de bureau. Ik ken iemand die het ook niet vertrouwde dat hij dochtertje op haar buik sliep maar ze nam het advies van de bureau aan dat het geen kwaad kon zogenaamd. Nou tis dus verschrikkelijk afgelopen voor het klein meisje. Misschien handoeke oprollen eentje links en eentje rechts leggen zodat ze niet kan rollen als jij je daar niet fijn bij voelt. Laat je niks weiss maken door mensen van t bureau ook die kunnen enorme fouten maken.

4 jaar geleden

Er wordt gezegd dat vanaf een baby zichzelf kan rollen (bij wakker zijn) dat het geen probleem is voor op zen buikje te laten slapen. Hier altijd op haar rugje geslapen maar sinds ze haar kan omrollen ook buikslaper geworden😅

4 jaar geleden

Ik heb een tweeling van nu bijna 9 maanden en sinds een maand of 2 zijn ze buik slapers geworden.. ik had al wel een paar keer gezien dat als ze in de ochtend wakker werden ze zich omdraaide maar de eerste keer dat ik 1 van de jongens op zijn buik zag slapen en ook echt nog eens met zijn gezicht plat en recht in zijn matras geduwd dacht ik dat ik een hart verzakking kreeg.. ben er die nacht ook wel 4 keer uit gegaan en geloof me ik heb denk ik wel 30 keer dat matras zelf in mijn gezicht geduwd om te kijken of je er echt door kan ademen. En alle keren kon ik concluderen ja het kan echt 🤪ik heb wel een aerosleep matras en hoeslaken..ik heb het de tweede nacht los gelaten en ben zelf ook weer gaan slapen.. wel hadden we gelijk de lakentjes er uit gehaald ze slapen nu alleen met slaapzak