31 Reacties
3 jaar geleden
Mijn dochter was ook 79 cm en 10,6 kilo net boven de gemiddelde lijn. Als ik het met 9,6 invul komt die idd onder de gemiddelde lijn maar wel gewoon nog in groen dus ik zou me er niet druk om maken. Qua eten eet die volgens mij gewoon goed. Mijn dochter krijgt smorgens 1 broodje met een beker melk. Dan vers fruit om 12 weer 1 broodje met melk dan slapen als ze wakker is vaak een koekje met ranja om 5 ook avondeten ze eet wel altijd veel voor mijn gevoel en om 7 nog een bekertje melk en dan naar bed. En tussendoor krijgt ze altijd gewoon water
3 jaar geleden
Hier dochter 14maanden zal ook zoiets zijn +-
8/9u : 180cc pap met volle melk
11u: warm eten/ soep met boterham
12u30 : slapen ( tot +-14u30)
Als ze wakker is fruit & yoghurt
18u: avondeten
20u: 220cc pap met volle melk
Af entoe wordt ze nogmaals in de nacht wakker en krikgt ze nog zon 120cc
3 jaar geleden
Ons zoontje is ook 14 maanden en toevallig ook vandaag bij het CB geweest. Hij woog 11020 en is 80,6 kg. Maar het hangt volgens mij ook af van het geboorte gewicht. Aan de hand daarvan groeit hij via z'n eigen lijntje. Ons zoontje woog bij de geboorte 3665gr en zit nu precies op z'n eigen lijntje met gewicht en lengte.
Ons schema scheelt weinig van die van jullie:
07:00 pap met 220ml halfvolle melk
10:30 hele banaan en iets van een hele sinaasappel of hele appel. Gewoon 2 stuks fruit eigenlijk.
11:00 soepstengel
11:30 slapen (45min tot 1,5uur)
13:00 3 broodjes 1 pindakaas, 1 hummus en 1 jam
15:00 pakje crackertjes
18:00 avond eten goed vol bordje.
En tussendoor over de dag heen krijgt hij rozijntjes als tussendoortje.
De tijden zijn niet allemaal zo strak, ligt natuurlijk aan zijn schema van de dag.
Maar als je denkt dat hij nog trek heeft kan je hem natuurlijk altijd nog wat geven. Als hij genoeg herft gehad geeft hij dat ook goed aan denk ik? Dus dan lijkt me niet dat je je zorgen hoeft te maken :)
3 jaar geleden
Mijn dochter zit aan de onderkant van de lijn. Maar groeit met haar eigen curve mee. Ik geef haar daarom volle producten. Volle kwark, volle melk.
Ik begrijp je onrust, maar je schema ziet er goed uit. Als hij lekker eet en een goede eetlust heeft. Zou ik er me niet al te veel zorgen om maken. Je kan het in de gaten houden en miss over 2maanden weer controleren.
Groetjes Sammy
3 jaar geleden
Ik vind dat je zoon al best veel eet. Ik snap die opmerking over te dun ook niet zo. Mijn zoon was bij 14 maanden 79,8 en 10,1. Iets zwaarder dus, maar niet veel en hij was iets langer. En die zat iets onder het gemiddelde qua gewicht, maar dat was niet erg volgens de kinderarts. Zolang ze niet onder de curve komen.
Daarnaast is de curve van het cb een beetje vreemd. Zij rekenen met de gemiddelde groei van 10.000 kinderen over de laatste 10 jaar. Aangezien mensen en ook kinderen steeds langer en dikker worden, schuift hun curve ook steeds iets op. Dat wil niet zeggen dat al die kinderen gezond waren. Je zou de gegevens zelf eens in kunnen voeren in de curve van de WHO of een andere curve kunnen zoeken.
3 jaar geleden
Mijn zoontje heeft het volgende schema :
Ochtend: broodje of fles 150ml (als brood niet lukt)
10.00 fruit
12 uur 2 broodjes + fles 120ml
15.00 fruit of meelkoekje
17.30 avond eten
19.00 180ml melk
Mijn zoontje is geen brood eter, dus komt er niet veel van in.
Daarbij allergisch voor verschillende voeding. Door de melk slaapt hij goed en beter in de nacht.
3 jaar geleden
Reactie op emiero
Mijn dochter is 14m, 74cm en ong 9,9kg. VRAAG: Ze is dus wat zwaar voor ha ...
Ik in de app van het cb. En daarnaast nog in de app baby tracker. Of die van Avent, Baby+. En die vergelijk ik dan een beetje. Van de WHO vind je ook wel staatjes als je even Googlet.