8 Reacties

4 jaar geleden

Same here! Slapen is nu sowieso een drama bij ons daarnaast begint hij meteen te huilen als die ons niet ziet vooral voor het slapen gaan😩😩

4 jaar geleden

Ik denk/hoop ook dat dit op een natuurlijke manier vanzelf een keer stopt. Ik hou me er maar aan vast dat ze, mijn lieve dochter van 9,5 maand, dit niet meer doet als ze 14 jaar is hahaha... Nee maar serieus, ik begin me nu ook wel af te vragen hoe dit nu verder moet. Dit moet wel anders, maar hoe ga ik dit veranderen?

4 jaar geleden

Herkenbaar mijn dochter heeft hetzelfde (gehad). Ik zou je er niet te druk over maken.. veel mensen zeggen slaap associatie is niet goed bla bla. Ik was er ook even onzeker over maar heb het los gelaten want wat is er eigelijk mis mee? :) Heb je ooit wel eens een 18 jarige nog aan de borst in slaap zien vallen?! Het verandert vast dacht ik .. en ja langzaam begint ze nu ook (als ik ons slaap ritueel strak blijf aanhouden) zelfstandig in slaap te vallen. Na het drinken slaperig in bed met haar knuffeltje (die naar mij ruikt) en die drukt ze lekker tegen zich aan en zzzz..

4 jaar geleden

Reactie op niennn

Same here! Slapen is nu sowieso een drama bij ons daarnaast begint hij mete ...
Ik heb gelezen dat bij ze blijven tot ze slapen en steeds meer afstand nemen richting de deur (kan schema van 2 weken zijn) kan helpen.. het boek “slaap” heeft wel meer goede tips

4 jaar geleden

Om dit te voorkomen ben ik overgeschakeld naar ons ritueel voor het slapen krijgt ze een granenpapje ipv borst 🙈🙈 maar in de nacht vraagt ze wel nog 2 a 3x.. Ze eet ook van dat papje zon 80gr en het lekkerste houdt ze voor in de nacht haha 😅😅

4 jaar geleden

Reactie op echarlotte

Herkenbaar mijn dochter heeft hetzelfde (gehad). Ik zou je er niet te druk ...
Mee eens! Ik heb me er ook druk over gemaakt, maar het is maar hoe je ernaar kijkt. Hij valt namelijk dankzij die associatie heel makkelijk in slaap. En hij slaapt meestal door dus dan maakt het al helelmaal weinig uit. Hij drinkt overigens ook uit de fles en we oefenen er wel mee dat hij ook met het flesje in slaap valt, dit duurt langer maar lukt ook. Dus mijn man brengt hem dan naar bed en dat is wel fijn dat we kunnen afwisselen.

4 jaar geleden

Reactie op Fabje

Mee eens! Ik heb me er ook druk over gemaakt, maar het is maar hoe je ernaa ...
Hij is nu net 10 maanden trouwens

4 jaar geleden

Ja, ik geef ook al een hele poos de fles naast de borstvoeding voor de nacht in de hoop dat de borst steeds minder nodig zal zijn en dat leek ook heel goed te gaan, totdat hij rond een maand of 8 de 6e ziekte kreeg en sinds dien drinkt hij nog wel van de fles om daarna over te schakelen naar de borst (speen effect) Gewone speen ook al geprobeerd (toen hij jonger was al en later opnieuw) daar wil die niks van weten. Eenmaal in slaap slaapt hij diep en momenteel slaapt hij ook door, hopelijk blijft dat zo 😃 Dat hij alleen bij mij aan de borst in slaap valt is alleen wel een dingetje als je in de zorg werkt. Overdag is hij ook wel bij Oma en op de opvang en daar slaapt hij ook zonder borst dus dit had ik niet verwacht. Hij heeft de laatste keer dat ik aan het werk was net zolang gewacht totdat ik thuis was 😳