7 Reacties
3 jaar geleden
Fijn dat ze al zo duidelijk is in wat ze graag zou willen. Mijn meisje babbelt ook de oren van mijn hoofd af.😂 Ik zou doen wat jullie goed voelt en als ze een grote meiden bed zou krijgen dat ze wel in haar bedje moet blijven. Wij hadden ze ledikantje al net na haar 1e verjaardag omgebouwd omdat het een ware nachtmerries was. Maar ze slaapt ook vaak bij ons. Maar ze blijft altijd in bed en roept ons als ze wakker is en wacht tot dat een van ons haar komt halen.
3 jaar geleden
Ik zou de ledikant sowieso nog niet weg doen en eerst uitproberen hoe het gaat. Maar ook over een paar weken en maanden. Vaak zijn ze in het begin voorzichtig en dan gaan ze los 😄
3 jaar geleden
Reactie op xinenye
Zoontje sliep vanaf 18 maanden in een eenpersoonsbed 😖 hij gaf zelf aan da ...
Ja daar ben ik dus bang voor, of dat ze door het huis heen gaat spoken. Ik zit ook ze te denken om haar gewoon een tweepersoonsbed te geven maar ben bang dat ze daar dan uit gaat vallen.
3 jaar geleden
Wij hebben voor onze dochter een eenpersoonsbed gekocht in januari, i.v.m. dat ik zwanger was van onze 2e. Toen was ze 14 maanden. We lieten haar eerst wennen en er een beetje op spelen. Begin mei was ze 19 maanden en hebben we haar erin gelegd. De 1e nacht moest ze wat huilen, ik ben bij haar gaan zitten en telkens een meter meer afstand genomen tot ik de kamer uit was. Zo is ze uiteindelijk zonder mijn bijzijn in slaap gevallen. De 2e nacht hetzelfde en daarna was ze er doorheen. Ze komt er niet uit, maar gaat in een hoekje zitten roepen "papa, mama, eruit". Dit gaat tot nu toe heel goed.
Je kunt het altijd proberen en je ledikantje nog laten staan voor het geval het toch niet gaat.
3 jaar geleden
Ons zoontje van 21 maanden slaapt inmiddels in een eenpersoonsbed. De eerste 2 nachten kwam hij er uit. Hem duidelijk gemaakt dat hij in bed moet blijven totdat papa of mama hem komt halen. En sindsdien is hij er niet uitgeklommen. ‘S morgens blijft hij ook braaf wachten. Totaal niet wat ik verwacht had. Ik dacht ook een enorme strijd te krijgen, maar het is me reuze meegevallen.