11 Reacties

4 jaar geleden

Hier worden we nu ook regelmatig gebeten. Heb wel gelezen dat die een uiting van liefkozing of frustratie kan zijn. Ik zeg wel tegen haar dat het pijn doet en niet fijn is. En dan houdt ze er ook mee op.

4 jaar geleden

Ja dat had ik inderdaad ook gelezen. Als ik haar erop aanspreek , stopt ze soms maar soms zet ze vrolijk nog een keer haar tanden in mijn arm! Hopelijk leert ze het snel af want doet flink pijn

4 jaar geleden

Mijn zoontje beet mij ook vandaag heel hard in m’n been .. niet fijn en heb hem ook erop gewezen dat dit zeer doet en niet mag .. hopelijk helpt het ! Hij is zowizo wel bezig met z’n tandjes maar vermoed dat hij ook aandacht wilde.

4 jaar geleden

Ik heb haar terug gebeten (zachtjes toch stevig, niet door of hard natuurlijk). We schrokken er allebei van, maar het hielp wel. Ze moest wel even huilen en ik heb haar gelijk getroost en gezegd hoeveel het me speet en dat ik het nooit meer zou doen maar dat zij dat ook niet meer mag doen

4 jaar geleden

Het heeft tot nu toe wel geholpen. Het moest ook echt wel stoppen. Een tijdje terug heeft ze me in borsten gebeten dat voeden echt geen pretje meer was en ik er bijna niet meer mee door kon gaan. Ik had het wel eens gehoord over 'terug bijten'. Het heeft wel geholpen, maar ik zou het niet nog een keer doen, ik vond het heel zielig dat ik haar pijn had gedaan, en dat terwijl ik haar juist wil beschermen tegen pijn...

4 jaar geleden

Mijn dochter geeft ook kusjes met open mond en vervolgens sluit ze haar mond en bijt ze op bijv je mond of wang. Heel pijnlijk. Ik zeg het ook wel tegen haar, maar ze snapt het denk ik nog niet.

4 jaar geleden

Mijn dochter bijt mij ook. Haar 8e en 9e tandje komen nu ook door. Soms doet ze het "liefkozend" wanneer ze een kusje wil geven, maar soms ook uit frustratie. Cb heeft tegen mij gezegd dat ik het beste duidelijk "nee, mag niet kan zeggen en haar daarna kan afleiden. Lijkt wel te helpen.

4 jaar geleden

Mijn zoon heeft mij ook gebeten vandaag van me been het deed echt flink pijn schreeuwde aaiiww!! En hij ging lachen dacht dat ik een spelletje ging spelen met hem maar heb wel aangesproken nee dat mag niet en dat hij mij pijn heeft gedaan. Of hij het nu snapt ja of nee is de vraag maar gewoon blijven aanspreken hoop dat het ook snel voorbei gaat want bijten is niet fijn..

4 jaar geleden

Ik was al bang dat mijn dochter de enige was. Ze is nu 13 maanden en sinds een paar dagen begint zij ook te bijten. Op dit moment lijken er geen tandjes door te komen dus dat zal het niet zijn. Ze doet dit soms voor de aandacht maar ook soms als ze boos of gefrustreerd is. Als ik iets afpak wat ze niet mag hebben dan bijt ze me bijvoorbeeld in mijn hand. Gisteren wilde ik haar een knuffel geven, maar zij had daar kennelijk geen zin in. Ze beet me meteen best hard in mijn wang. Ik moet zeggen dat ik er ook wel van schrok! Ik heb haar gecorrigeerd en boos gedaan, toen kwam ze de hele tijd aan mijn been hangen. Mijn dochter is ook al van het haren trekken (zowel bij mij als bij andere kindjes), dus dat is ook al iets waar we heel dicht bovenop zitten. Dat doet ze meestal niet uit boosheid, maar ze vind haren gewoon heel interessant. Maar nu ze ook begint met bijten ben ik bijna bang dat ze agressie problemen heeft ofzo. Verder kan ze ook heel lief zijn, het is niet dat ze altijd anderen pijn doet. Maar ik schrik hier wel van, ben dan toch wel bezorgd. Gelukkig is het bijten in ieder geval niet vreemd zoals ik lees, ik hoop maar dat het niet erger wordt.