209 Reacties

5 jaar geleden

Mensen die je aanstaren! Onbekende mensen die dingen tegen je zeggen, mensen die je feliciteren en zeggen: Geniet ervan! Terwijl het ondertussen erg zwaar is en van genieten geen sprake. Geen energie, jongetje die steeds zwaarder word en op mn blaas hangt. Ik vind zwanger zijn helemaal niks! Geen "roze/blauwe" wolk en mensen die dat niet begrijpen! Gekke hormonen, de zwangerschap was ook ongepland. Hoop dat deze periode snel voorbij is, dan komt alles wel goed. Heb gelukkig de liefste vriend die me goed steunt!

5 jaar geleden

Reactie op Joanne1984

Mensen die je aanstaren! Onbekende mensen die dingen tegen je zeggen, mense ...
Zie verder mijn verhaal in topic: grootste zwangerschapsergernissen

5 jaar geleden

Iedereen die zeurt dat wij onze baby kamer nog niet af hebben. De babykamer is nu onze opslag #groteverbouwing #completebenedenverdieping #bijnaklaar

5 jaar geleden

Alle opmerkingen over de grootte van je buik, horror verhalen over leven na het krijgen van je kindje, dat je relatie naar de klote gaat 😅 en dat je geen leven meer zou hebben. Verder al die blikken van mensen alsof ze nooit een zwangere vrouw hebben gezien. Verder de ongemakken qua rug en bekkenpijn enz. Maar ondanks dat ik zwanger zijn niet leuk vind ben ik uiteraard super dankbaar en besef ik me dat het niet vanzelfsprekend is dat alles goed gaat. Om mij heen zijn wat nare dingen gebeurd bij andere zwangere dames in de omgeving waardoor ik dan ineens denk “wat zeur ik nou, ik heb zoveel geluk tot nu toe! Lekker belangrijk al die dingen waar ik me druk over maak” 🥰

5 jaar geleden

Mensen die mij continu vragen of ik zeker weet dat het geen tweeling is. Maakt zo lekker onzeker. Elke buik is anders!

5 jaar geleden

Reactie op deryasikier

Mensen die mij continu vragen of ik zeker weet dat het geen tweeling is. Ma ...
Heel herkenbaar, ik kon met de 6 weken al niet meer mijn eigen broeken aan. Maar het is ook nummer 2

5 jaar geleden

Reactie op deryasikier

Mensen die mij continu vragen of ik zeker weet dat het geen tweeling is. Ma ...
Ja hier het zelfde , of mensen die zeggen al bijna uitgerekend? Ken mensen die nog een week Moeten en zien er zo uit. Ja dat is mooi ik niet nog 10 weken te gaan 😐

5 jaar geleden

Reactie op Proudmommyy

Ja hier het zelfde , of mensen die zeggen al bijna uitgerekend? Ken mensen ...
Snap best dat mensen geinteresseerd zijn alleen, er mag best wat meer nagedacht worden voor ze iets zeggen.. ik bijv. ben al vrij onzeker over mijn lichaam en tijdens de zwangerschap ben ik mij daar nog bewuster van geworden 😅.. 1 of 2 keer de vraag of je een tweeling draagt of bijna bent uitgerekend, prima. Kon er nog wel om lachen toen. Maar niet continu!

5 jaar geleden

Reactie op Joanne1984

Mensen die je aanstaren! Onbekende mensen die dingen tegen je zeggen, mense ...
Ik dacht dat ik de enige was die zo dacht! We vinden het 9 maanden horror story met pijn hard werken en geen leuke dingen kunnen doen. Hier ook ongepland maar wel gewenst. En inderdaad als mensen zeggen, geniet van je laatste loodjes.... hoezo genieten?!?!?!

5 jaar geleden

Reactie op Manddyyy

Ik dacht dat ik de enige was die zo dacht! We vinden het 9 maanden horror s ...
Nee Mandy je bent echt niet de enige! Veel vrouwen geven het niet toe, "want van de buitenwereld moet je maar blij zijn" het is echt een beetje taboe. Hoe ver ben je? Hopelijk kom je de tijd een beetje door!

5 jaar geleden

Reactie op Joanne1984

Nee Mandy je bent echt niet de enige! Veel vrouwen geven het niet toe, "wan ...
32+5 weken nu. Het is iedere dag zo aftellen. De baby is al 4 weken ingedaald dus flinke bekken instabiliteit. Ik had ondergewicht dus nu pas zien mensen een klein buikje bij mij en vragen zich af of ik zwanger ben of veel heb gegeten. Met die kleine is alles goeden moet nog 1.5 week werken. Zo klaar ermee!

5 jaar geleden

Reactie op deryasikier

Snap best dat mensen geinteresseerd zijn alleen, er mag best wat meer naged ...
Dit is ook waar ik tegenaan loop idd. Je gaat ook bijna sociale gelegenheden vermijden om die opmerkingen niet te hoeven horen. Maar heb ook t idee dat mensen soms geen idee hebben hoe een zwangere buik kan verschillen en hoe het kan zijn als je hoogzwanger bent straks. Ik ben wat kleiner van stuk en draag mn buik erg naar voren waardoor het optisch gezien heel groot lijkt. Ik heb geen mega kind maar wat meer vruchtwater dan gemiddeld. Allemaal zaken die meespelen. Maar alsnog snap ik niet dat mensen denken dat het oké is om daar iets over te zeggen.

5 jaar geleden

Reactie op isabelledeg

Alle opmerkingen over de grootte van je buik, horror verhalen over leven na ...
Zo herkenbaar! Ik vind zwanger zijn ook niet leuk, maar o wee als je dat hardop uitspreekt! Maar inderdaad: ik ben ook dankbaar en weet waarvoor ik het doe! Nog even volhouden!

5 jaar geleden

Wat ben ik blij om dit te lezen!!! Ook ik vind zwanger zijn echt vreselijk maar als ik dan ‘s avonds in bed lig en hem heel erg voel bewegen, weet ik weer waarvoor ik het doe. Maar dat neemt niet weg dat ik af en toe in tranen uitbarst. Had zwanger zijn heel anders voorgesteld. We zitten hier nog midden in een mega grote verbouwing, vriend is dus of aan het werk of aan het klussen. Nog 9 weken aftellen en dan is ie er eindelijk! 💙

5 jaar geleden

Voor mijn babyshower had ik een verlanglijstje gemaakt, mocht iemand het lastig vinden.. allemaal dingen die wij leuk vinden of anders zelf zullen gaan kopen. Ook had ik wel even laten weten wie uitgenodigd moet worden.. (meer is altijd welkom) maar die mochten in ieder geval niet vergeten worden. (Dat heb ik al een keer meegemaakt en vind ik best sneu) Dus verder succes en ik ga het afwachten tot het een keer zo ver is! Super leuk dat mensen hun best doen en leuke verassing wanneer het is!🤩 Belt mijn schoonmoeder net. Die snapte niets van zo’n lijstje, die noemt allemaal dingen op om te kopen waar wij niets mee hebben.. en zegt ze ook de datum en wat iemand anders gekocht heeft... goed verhaal. Zo jammer #hormonen kwamen los. Na het telefoon gesprek moest ik echt even huilen... Meer mensen last van dit soort situaties😑?

5 jaar geleden

Reactie op Babpie

Voor mijn babyshower had ik een verlanglijstje gemaakt, mocht iemand het la ...
Schoonmoeders.....breek me de bek niet open.... Die van mij doet, of nou ja deed ook alsof zij een kind kreeg. Alles maar kopen zonder overleg. Wij hebben er iets van gezegd 2 maanden gelden, en nu praat ze niet meer met mij. Het laatste wat ze gezegd heeft is dat ze op haar ziel getrapt was, omdat wij iets niet leuk vinden wat ze gekocht had. Probleempje... Ze woont naast ons 🙄 lekker gezellig dus.... Dus ja er zijn meer mensen die last hebben van hun schoonmoeder... Er zeggen mensen dat je dan die kados dan maar gewoon moet accepteren, maar ja zonde van het geld en de moeite die ze er dan in gestoken hebben, en zonde van onze kast ruimte😬

5 jaar geleden

Reactie op Babpie

Voor mijn babyshower had ik een verlanglijstje gemaakt, mocht iemand het la ...
Jaaaa mijn schoonmoeder is ook zo. Die zei gewoon letterlijk ik kom niet, want ik ken niemand.. Echt hoe egoïstisch.. je komt toch naar die babyshower omdat je het voor mij doet? 😓

5 jaar geleden

Ja of je nog eventjes moet omdat je zown mega buik hebt. Komt vast omdat het de tweede is... van mezelf maatje 36 nu XL. En werkend in de horeca tot week 36. Wat heb ik mezelf aan gedaan. Eerste had ik een mini buik. Nu is meneer iets groter... naja nog 3 weekjes werken 🤗

5 jaar geleden

Hoi Dames, ik ben op zoek naar de gouden tip tegen maagzuur! Vanille vla, soepstengels etc werkt niet en rennies word ik weer misselijk van.. pff het houd me snachts wakker, slaap er zo ontzettend slecht door wie kan me helpen met tips!?

5 jaar geleden

Reactie op JLV1

Hoi Dames, ik ben op zoek naar de gouden tip tegen maagzuur! Vanille vla, s ...
Gaviscon drankje! Werkt bijna gelijk