Onze dochter is 14,5 maand en heeft een ontzettende voorkeur voor papa. Even voor de duidelijkheid, dit mag er zijn en daar is wat mij betreft helemaal niets mis mee, er zijn alleen wat dingetjes waar ik soms tegenaan loop.
Ik werk parttime en ben veel thuis met de kleine. Mijn man werkt meer dan 50 uur per week en is dus veel van huis weg.
Nu valt het mij op dat ze ontzettend aan haar papa hangt, zeker wanneer hij (zoals nu) thuis is en vakantie heeft. Niet alleen hangt ze veel aan hem, ze moet dan ook niets van mij hebben. Soms duwt ze mij zelfs weg.
Ik doe heel erg mijn best om haar niet te laten merken dat mij dat raakt, maar dat doet het wel. Het maakt me heel onzeker en ik stel mezelf wel 100x per dag de vraag wat ik verkeerd doe of verkeerd heb gedaan, of dat ik een slechte moeder ben. Ik probeer dan wel te relativeren, want ik weet dat wanneer mijn dochter en ik met zijn 2e zijn, we de grootste lol hebben.
Begrijp me niet verkeerd.. een voorkeur voor een ouder hebben is denk ik heel normaal en mag er ook zijn. Ik ben er om voor mijn meisje te zorgen en niet andersom, dus daarom probeer ik er ook op te letten dat ik niets forceer. Als ze naar papa wil lopen, dan laat ik haar lekker gaan. Ik zal dan zeker niets forceren om ze bij me te houden. Ik vind het ook iets moois hebben dat ze zo dol op haar vader is en gun dat mijn man ook heel erg. Maar dat neemt niet weg dat het soms steekt en me echt enorm onzeker maakt. Ik doe echt mijn best om dit niet aan mijn meisje te laten merken, maar merk dat ik soms dan toch extra mijn best wil doen ofzo.
Zijn er mama's die dit herkennen? En hoe ga je hiermee om?