23 Reacties
4 jaar geleden
Ohh dit herken ik echt heel goed. Mijn meisje begint ineens te gillen en overdag word ik er ook soms gek van en dan komt mijn man thuis dan is het ja dat heet communiceren wat ze doet 🙈 Nu ligt zij op bed en ben ik even lekker kwartier buiten aan het sporten. Je moet gewoon ook je eigen dingen vinden. Heb ook een eigen business zodat ik wel iets voor mezelf heb en niet alleen maar mama ben.
4 jaar geleden
Hier precies hetzelfde! Voorheen sliep onze dochter de klok rond, zonder wakker te worden (althans, we hoorde haar nooit). Sinds 3 weken slaapt ze onrustig en is veel wakker. Tandjes? Sprongetje? Verlatingsangst? Geen idee.. Maar soms ga je dan als mama aan jezelf twijfelen.
Doe ik iets niet goed?
Wat zou er zijn?
Soms is er niet direct een duidelijke verklaring.
En nee... het gaat nergens perfect. Al zijn er natuurlijk altijd mensen die dit zo doen lijken!
Misschien dat je dat al doet, maar probeer anders eens tijd in te lassen om samen wat te doen als partners, zonder jullie dochtertje. Dat werkt voor mij en mijn man altijd zeer ontspannend.
Je hele leven is veranderd. Het is echt niet gek dat je daar soms nog aan moet wennen!
4 jaar geleden
Hi Marthe,
Inderdaad herkenbaar. De kleine ging meestal rond 19:30/20uur naar bed, rond 23u nog een flesje en dan werd hij rond 8u pas wakker. Helaas sinds 1,5 week is het weer een stuk minder. 2 nachten nauwelijks geslapen, veel wakker ‘s avonds.
Dus het gaat zeker niet overal fantastisch😉 volgens mij heeft ieder kindje daar last van. Zodra je een ritme hebt, wordt het weer overhoop gegooid. Het klinkt cliché, maar het gaat over.
Ook het leven als moeder is zeker wennen natuurlijk. Wij hebben een nachtje in een hotel geslapen en de kleine bij opa en oma. Af en toe is dat heerlijk om even te doen en gewoon tijd voor jezelf te hebben!
4 jaar geleden
Reactie op SvdBos
Herkenbaar hoor. Wij waren voor de corona gestart met danslessen. Even alle ...
Zeker waard, maar soms mogen we ook hardop zeggen dat het zwaar is ❤ Soms lijkt het alsof mijn man het soms 'makkelijker' heeft. Dan lijkt het bij hem opeens soepel te verlopen 😒 Tja, zo kan ik me om meerdere dingen (onnodig) druk maken 🙈
4 jaar geleden
Hier ook over 2dagen 8maand. Doorslapen? Dat kennen we niet meer 😅😅 in die periode heeft ze misschien 2 nachten doorgeslapen 😂 normaal gezien gaat ze slapen om 21u dus dan voed ik haar dan 24u wordt ze wakker erna 3/4u, 7/8u en om 9u is ze weer wakker. Behalve nu laatste dagen wordt ze zeker 5 a 6 keer wakker 😓😓 niet voor te eten maar omdatmijn schatje buikpijn heeft 😞😞 het zit gewoon allemaal verstopt en weetniet mzer wat doen 😞 dan hielp de glycerine nu niet meer, en vastz voeding gaat ook slecht ineens ze wilt het niet maar wilt wel wat wij eten dus geef ik dat dan wel.. Heb de moederschap ook eerlijk onderschat 🙈 heb het makkelijker verwacht. En ik mis wel de tijd ervoor maar zou ook niet meer zonder haar kunnen 💖
4 jaar geleden
Hier volgende week 8 mnd en nog nooit doorgeslapen. Mijn hoera momentjes waren de nachten dat hij eens 4-5u achter elkaar sliep en niet a 1-3u huilend wakker wordt. Oh en elke ochtend standaard om 6:00 wakker en een man die van feb-sept in buitenland werkt en er alleen 1x twee weken in weekend is, maakt het ook niet altijd makkelijk..
4 jaar geleden
Reactie op Tatjana_x
Hier ook over 2dagen 8maand. Doorslapen? Dat kennen we niet meer 😅😅 in di ...
Hey, zo erg he als ze zo verstopt zijn! Heb je al eens geprobeerd een flesje of twee met hepar water te maken? Is echt een godsgeschenk! Zit veel Magnesium in en helpt hier elke keer! Zodra er terug een stoelgang is stoppen of één flesje per dag als je kleintje er makkelijk last van heeft. Succes! Mensen doen lijken alsof alles poep simpel is maar eens je binnen de muren mag kijken blijkt het heel anders!
Bij de eerste stond ik ook verbaasd te kijken en dacht ik dat het alleen bij mij soms chaos en aanmodderen was maar nee hoor, is heel normaal 🤭
4 jaar geleden
Doorslapen kan ik op 1 hand tellen. Vind het moederschap ook zwaar hoor vooral nu met een tweede kleine, even tijd weer eens voor mezelf zou fijn zijn. Hoe ouder ze worden hoe makkelijker het wordt hoor :)
4 jaar geleden
Bij ons is vooral inslapen een gevecht. Ze is morgen 8 maanden en sinds ze 3 maanden was is het bijna iedere avond een krijsfestijn van 1 tot soms ruim 3 uur. We hebben al vanalles geprobeerd: voedend in slaap vallen, erbij blijven tot ze slaapt en nu uit wanhoop maar gecontroleerd huilen. Op momenten is het hartverscheurend, maar ze huilt wel al een week wat korter. Hoop doet leven 😅
Ik vind het moederschap ook zwaar, misschien had ik vooraf een te naïef beeld. Momenteel ben ik, op een poetsadres na, thuisblijfmoeder en dat bleek al snel niks voor mij. De muren komen op me af en ik kan bijna nergens anders meer over nadenken dan de kleine. Ik ben al een tijdje op zoek naar een baan, maar heb helaas nog niks gevonden.
4 jaar geleden
Mijn dochter wilt sinds een week of 2 enkel nog naast mij slapen (zowel overdag als snachts). Al leg ik haar slapend in haar bedje, dan wordt ze nog krijsend wakker. Dus om toch nog iets of wat te slapen geef ik er even aan toe. Vanaf volgende week terug opnieuw richting bedje proberen op te bouwen. Alles is een fase fluister ik 10 keer per dag.
4 jaar geleden
Hi, onze dochter is eigenlijk best makkelijk, maar ik vind het soms tóch best zwaar. Ook omdat je natuurlijk veel minder aan jezelf toe komt. Wat mij helpt is toch echt tijd voor mezelf inplannen. Voor mij is dat buiten hardlopen en racefietsen. Heerlijk. Wat er ook gebeurt, ik loop drie keer in de week hard. En als het even lukt, maak ik ook nog een fietstocht. Dat kan dankzij mijn vriend en omdat ik door corona thuiswerk. We beginnen binnenkort weer aan een oppas, dat durfde ik eerst niet ivm corona. Maar ik vind tijd samen met mijn vriend ook belangrijk. En daarnaast doen we ook leuke dingen met z'n drietjes 💕.
4 jaar geleden
Is het heel storend als ik zeg dat het hier nagenoeg perfect gaat? Emma (6 nov 2019) slaapt van 19:00/20:00-07:00/08:00, word 1 op de 8 nachten een keer wakker, meestal als ze savonds minder heeft gegeten.
Doet haar dag dutjes goed, eet goed, is bijna altijd vrolijk en is al echt gezelschap. Alle uitstapjes vind ze leuk en is daarin ook makkelijk. Mijn man en ik hadden al niet zo'n spannend leven. Eigen zaak waarin we heeel weinig werken, hij wielrent en ik heb een paard .. en dat is onveranderd gebleven. Oke behalve ik balansloos en 20kg te zwaar klungelend op een dier van 1.76m 😅
We prijzen ons ook iedere dag gelukkig met ons meisje, vermaakt zichzelf ook telkens een uur in de box spelend met dr knuffeltjes en brabbelt daar hele verhalen tegen.
Onze relatie was (helaas) ook al niet heel wild en spannend, wat tuurlijk al jammer was, maar mijn man is type huismus en goedzak, en als je dan meestal 20 uur per dag al samen was, is een kleine voor ons juist alleen maar een interessante aanvulling geworden.
Ja best sneu dat we van die huismussen zijn ☺ Maar veel thuis kunnen zijn is zo fijn met die kleine, en ook daarin mogen wij echt van geluk spreken 🙏
4 jaar geleden
Hi,
Onze kleine man is nu ruim 9 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen.
Hij werd altijd 1 keer wakker, maar laatste tijd is dat weer vaker helaas.
Blijf maar de goede hoop houden dat er vanzelf een moment komt dat hij lekker gaat doorslapen. 🤞
En tot die tijd is het maar verstand op 0 en veel koffie drinken 🙈
4 jaar geleden
Hi,
Ik begrijp helemaal wat je zegt... Mijn dochter is heel actief en vrolijk en heeft welgeteld 1 nacht doorgeslapen. Nu met de 9 mnd is ze uren wakker ‘s nachts! Mijn man slaapt op de bank want die moet gewoon werken en hij kan niet tegen het slaapgebrek. Bij mij is het slapen een absolute obsessie geworden die zo is geescaleerd dat ik haar bij niemand achter durf te laten in de angst dat ze haar alleen in haar bedje laten huilen.. Maar ook dat ze zo overstuur raakt dat ik er niet ben dat ze denkt dat ik haar verlaten heb..
Ik was echt een carriere vrouw, werkte makkelijk 60 uur in de week en nu ben ik 24/7 met mijn dochter.. Gelukkig kan ze nu langer wakker blijven want bij 90 minuten gingen we het huis niet eens uit! En ook nu als we ergens naar toe gaan vertrekken we bij haar dut tijd en moet mijn man blijven rijden tot ze minimaal 45 min heeft geslapen, ook als dat betekent 20 extra rondjes rotonde.. Ze gaat 3 uur naar het kdv en ik haal haar op om thuis op bed te leggen.
Ik ga nu naar een mindfulness coach en psycholoog want alleen lukt het me niet dit patroon te verbreken. Nooit, nooit nooit had ik verwacht dat dit mij zou overkomen... Ik vind het moederschap ontzettend zwaar en alle boekjes en goede adviezen kunnen je niet voorbereiden op je gevoel en je gedachtes! Ik ben dankbaar voor mijn dochter en dat mijn man zo begripvol is. Het enige wat we kunnen doen is doorgaan en hopen dat de volgende dag een beetje beter is!!