Hey lieve, super mama’s
Na een prachtige bevalling van onze tweede zoon ben ik helemaal verkocht aan de wondere wereld der zwangerschap en bevalling, omdat ik alle moeders zo’n liefdevolle en geweldige bevalling wil toewensen en ze hierbij wil ondersteunen.
Nu wil ik hiervoor natuurlijk een opleiding volgen en nu vraag ik me af wat jullie denken...
Een doula is een bevallingscoach die jou en je partner begeleid en ondersteund bij de bevalling en hier de gehele bevalling vanaf het begin tot eind bij aanwezig zal zijn om jullie te ondersteunen met bijbehorende begeleiding vooraf en nadien.
Nu is het zijn van een doula een vrij vak gebied waar je geen diploma’s voor verplicht bent ,dit wil ik wel graag om naast mijn zorg diploma’s de aanstaande ouders nog beter te kunnen begeleiden.
Nu zijn er twee opleidingen:
1 opleiding waarbij je bij een herkende doula bond (nbvd) aansluit en je diploma behaald.
2 een opleiding waarbij je ook je diploma behaald alleen niet bent aangesloten bij de (nvbd) doula bond.
Als de diploma’s aantoonbaar zijn maakt het voor jullie dan verschil of je wel of niet bij een vakbond bent aangesloten? ( natuurlijk wel officiële inschrijving bij de KVK)