10 Reacties
4 jaar geleden
Heel herkenbaar of ze gaat nep huilen als iets niet mag. Soms doe ik haar na ga ik ook nep huilen en dan kijkt ze me heel dom aan en gaat ze wat anders doen 😂 en als ze om niks gilt of idd tijdens eten dan zet papa der op de gang nog geen 5 minuten is ze aan schreeuwen en dan gaat die erheen zegt die nou kan je nu luisteren en dan is ze meestal rustiger 🙈
4 jaar geleden
M'n zoontje heeft dat ook gehad. Ik probeer er niet te veel aandacht aan te geven, dan heeft hij er weinig aan om dat te doen. Vaak benoem ik wel richting hem dat het balen is voor hem.
Ik maak wel onderscheid in dramatisch overdreven huilen en echt hard huilen. Als hij hard gaat huilen omdat we iets afpakken, geef ik dat ding niet terug maar troost ik hem wel (knuffel, kusjes). De wereld van onze kindjes is veel kleiner. Dus kleine dingen zijn heftiger voor hen dan wij ons kunnen voorstellen.
Dus ik pak het af en schenk dan aandacht aan zijn emotie. Bij dramatisch huilen even aandacht dat het balen voor hem is. En bij echt huilen troost ik.
4 jaar geleden
Reactie op Lizzy93
Heel herkenbaar of ze gaat nep huilen als iets niet mag. Soms doe ik haar n ...
Haha ja nadoen doen wij ook wel eens 😂
Dat op de gang zetten en laten huilen niet. Op zo'n jonge leeftijd snappen ze niet waarom ze op de gang moeten. Dus werkt het alleen omdat je een autoritaire opvoedstijl krijgt waarin je dat afdwingt. Ik geloof ook niet in straffen bijv. Kiind magazine op insta heeft daar een boeiende IGTV over als je daarin geïnteresseerd bent.
4 jaar geleden
Reactie op LonHol
Haha ja nadoen doen wij ook wel eens 😂
Dat op de gang zetten en laten huil ...
Dankjewel voor je tips. Ga ik zeker proberen! Ik ben zelf ook meer een voorstander van positieve benadering en belonen van goed gedrag. Maar soms weet ik het gewoon niet meer waar ik goed aan doe. En inderdaad, hun wereldje is nog zoveel kleiner en ook hun beleving is heel anders. Dat vergeet ik soms nog wel eens.
Ik ga eens op insta kijken. Thanks!
4 jaar geleden
Bij ons ook Herkenbaar als ik iets afpak of als ik iets niet wil dat hij er aan zit I.V.M breekbaar spullen dan gaat hij ook helemaal uit zijn dak gillen huilen zet ik hem in de box soms en soms weer niet gaat die nog harder huilen in de box zet ik de tv aan en oelala gelijkk is het huilen over en zie je meteen een big smille😁 dit als hij echt nep huilt want als die echt gaat huilen dan ga k bij hem zitten op de grond en troots ik hem en dat het ballen is maar dat we er niks aan kunnen doen🤗 en begin ik hem kusjes te geven en pak k een knuffeltje ga ik kiekeboe spelletje spelen en meestal is het gewoon over.