3 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde met betrekking tot eten gehad. We maken 's ochtends pap en ze kan dan echt niet wachten en eist aandacht... Helaas heb ik net zoveel ervaring als jij... Wat wij hebben gedaan is uitleggen dat we eten aan het maken zijn (voor zover ze dat begrijpt) en dat ze even moet wachten... Daarna negeren we haar tot het eten klaar is... Het is met oefenen natuurlijk ook lastig... Ze willen het zo graag kunnen... Dus dat begrijp ik beter (al heeft onze dochter dat niet). Alleen hoe maak je duidelijk dat je wel mag balen maar niet perse driftig hoeft te werpen. Helaas hierin geen tip. En dat driftig als iets niet mag... Tja, grenzen zijn lastig. Het lukt je neem ik aan niet om af te leiden? Wat voor mij persoonlijk helpt om niet gefrustreerd te raken it's de absurditeit inzien... Dan moet ik vaak lachen terwijl ik haar vasthoud.

3 jaar geleden

Reactie op Juutsel

Wij hebben hetzelfde met betrekking tot eten gehad. We maken 's ochtends pa ...
Hier precies hetzelfde met pap maken 😅 wij leggen het ook uit, maar inderdaad daarna negeren kunnen we nog proberen. Nee afleiden is dan niet echt een optie en ik moet zeggen dat ik inderdaad ook wel eens gefrustreerd raak maar dat we er dan ook wel eens moeten lachen om die dreumes drama’s.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter doet dit ook. Is sowieso een pittige meid met een behoorlijk temperament. Maar wat ik probeer te doen is consequent blijven herhalen dat ik snap dat ze boos is, maar dat ze moet leren wachten. Ik ga dan meestal op ooghoogte zitten. Ze snapt nog niet wat ik zeg, maar op deze manier proberen we haar een beetje in te dammen. Onze dochter gaat namelijk ook met spullen gooien als het haar niet bevalt. Dat vinden we niet nodig natuurlijk.