10 Reacties

4 jaar geleden

Mijn dochter van 7.5 maand wil elke keer mijn bril van mijn hoofd aftrekken. Ik haal haar handje dan weg en zeg: nee dit mag niet. Of ze het echt al snapt weet ik niet. Maar van herhaling leren ze. Hoe je op deze leeftijd een driftbui kan corrigeren weet ik niet. Als je erachter kan komen wat hij op dat moment wil, kan je hem misschien helpen om dat te bereiken.

4 jaar geleden

Ik herken dit wel! Hij wil alles tegelijk en ook soms helemaal niks. Dat gegil is soms heftig, maar het zal een fase en ontwikkeling zijn wat hij doormaakt? 😄 ik merk dat hij zoveel aan het veranderen is afgelopen weken/dagen. Het komt wel goed! 😃

4 jaar geleden

Reactie op Michjeeex

Ik herken dit wel! Hij wil alles tegelijk en ook soms helemaal niks. Dat ge ...
Bedankt voor je reactie. Ik ben gewoon bang dat mn vrolijke tevreden baby niet meer terug komt... lastig om mee om te gaan vind ik het... nouja, hopelijk een fase die snel voorbij is.

4 jaar geleden

Als je in Oei ik groei gelooft, dan geniet hij nu al volle bak in dat sprongetje van vanaf 33,5 week ;)

4 jaar geleden

Reactie op dieuwanne

Als je in Oei ik groei gelooft, dan geniet hij nu al volle bak in dat spron ...
Hij begon alleen al met dit bedrag bij 32 weken en is nu 32,5 week... beetje vroeg dacht ik. De andere sprongen klopten altijd precies qua datum

4 jaar geleden

Hoi! Wat grappig om te lezen ik dacht dat wij de enige zouden zijn😁 ons zoontje probeert al vanaf het begin alles te pakken, dat was eerst nog heel makkelijk opgelost want alles wat hij niet mocht hebben was niet op zijn hoogte. Maar sinds 2 weken staat en loopt hij langs de bank, of televisie meubel en probeert echt alles wat interessant voor hem is te pakken. In het begin heeft hij hier aardig wat driftbuien door gekregen want als we iets afpakte ging hij echt krijsen en gillen. Maar voor ons werkt het heel goed door iets af te pakken en een speeltje of iets waar hij wel mee mag spelen aan te geven (eigenlijk een ander alternatief) hierdoor is hij vaak alweer snel afgeleid van hetgene wat hij niet mag hebben en gaat zelf weer rustig verder spelen!

4 jaar geleden

Ik herken dit ook bij mn dochtertje, het valt opzich nog wel mee bij haar. Maar wij hebben het idee dat het komt doordat ze dingen wil doen. Maar motorisch ze daar nog niet in staat is. Doordat te benoemen is het voor mij niet echt een frustratie. Maar ik vind het ook (nog) niet heel erg bij haar.

4 jaar geleden

Reactie op Sammy Jones

Ik herken dit ook bij mn dochtertje, het valt opzich nog wel mee bij haar. ...
Inderdaad dit zie ik ook bij mijn zoontje, hij wilt erop uit en alles ontdekken, maar motorisch gezien gaat het nog niet zo snel. Dus denk dat wij, ouders, nodig zijn om ze op pad mee te nemen. Dus vraagt meer van ons. Verder zouden het wellicht ook tandjes kunnen zijn die irriteren en hij dicht bij je wilt zijn.

4 jaar geleden

Reactie op Aalic

Inderdaad dit zie ik ook bij mijn zoontje, hij wilt erop uit en alles ontde ...
Is leuk he als je kindje van alles wil ontdekken😁 haha soms wil het alleen nog niet helemaal. Maar ik vind dat ook dat ouders er dan zijn om te helpen. De slabbers gaan er ook goed doorheen door het kwijl van de tandjes die er zitten aan te komen, haha🙈 voor de rest doen wij ook lekker veel knuffelen met onze dochter en stimuleren op behoeftes. Gewoon een beetje ons gevoel volgen. 😊

4 jaar geleden

Hier het zelfde (zoontje van 14oktober) maar bij hem zijn het zijn tandjes 100 procent.. boven komt nu echt bijna door. Maar dat gefrustreerde en mopperen.. hij wil meer dan hij kan ook ( hij tijgert wel al overal heen dus je zou denken dat is al best goed) maar voor hem blijkbaar niet genoeg.. even doorzetten ben ik bang 🥰