16 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, wij gebruiken de bepanthen eczeem creme. Na 1 á 2 dagen waren de plekjes weggetrokken.

4 jaar geleden

Dokter Leenarts - droge huid zalf is ook erg fijn!

4 jaar geleden

Yep hier ook! Het lijkt alsof sommige voedingswaren het triggeren, alsook de warmte. Ze heeft momenteel enkel vochtinbrengende crème maar mss zal cortisone zalf nodig zijn. Ik ga volgende week met haar nog eens langs de dokter

4 jaar geleden

Mijn dochter had dat vanaf 1/2 maanden tot 5/6 maanden. Wij hebben cortisonenzalf moeten gebruiken uiteindelijk en daarmee is het weggaan. Ze is nu 10 maanden en gebruiken van avene r calm

4 jaar geleden

Reactie op SDB30

Mijn dochter had dat vanaf 1/2 maanden tot 5/6 maanden. Wij hebben cortison ...
Ja dat hebben wij nu ook alleen is de roodheid wel weg Maar de drogen plekken niet. Anders maar weer naar de arts. Of door laten sturen naar kinderarts

4 jaar geleden

Reactie op MamavanVienna

Hoi, wij gebruiken de bepanthen eczeem creme. Na 1 á 2 dagen waren de plekj ...
Die heb ik ook nog liggen. Ga ik eens proberen bij der.

4 jaar geleden

Hebben jullie kindjes er ook meer last van met de warmte ? Lijkt hier alleen te komen met de warmte en zodra het weer wat koeler is gaat het weg?

4 jaar geleden

Wel even hormoonzalf gebruikt maar toen het minder werd Lipikar Baume van La Roche posay. Werkt voor ons super goed en meerdere positieve dingen over gelezen. Eczeem zo goed als weg en echt een zacht huidje als we 1 a 2 x per dag smeren!

4 jaar geleden

Jup hier ook! Vooral na douche/bad is het heel erg gelijk. Inderdaad vaseline en cortisonenzalf. Smeren smeren smeren was het advies. Ook al is het 'weg' constant blijven smeren met de vaseline en als het rood is met die cortisone. En met warm weer is het inderdaad wel erger. En dan met vaseline smeren verergert het weer omdat de huid niet kan ademen dan. Dus het is echt zoeken naar hoe, wat en wanneer smeren.

4 jaar geleden

Wij hebben ons zoontje probiotica gegeven om zijn darmpjes te ondersteunen (eczeem komt van binnen uit) en dit heeft geholpen om bij Bodi zijn eczeem weg te krijgen

4 jaar geleden

Reactie op petra2309

Wij hebben ons zoontje probiotica gegeven om zijn darmpjes te ondersteunen ...
Mag ik vragen hoe je hier op bent gekomen dat het helpt? Want van de huisarts krijg ik gelijk voor mijn dochter cortisonezalf voorgeschreven.

4 jaar geleden

De kinderarts zei dat je echt ontzettend vaak moet smeren. Ik smeerde echt heel vaak per dag maar het hielp wel

4 jaar geleden

Reactie op skiwi

De kinderarts zei dat je echt ontzettend vaak moet smeren. Ik smeerde echt ...
Ja ik heb nu uiteindelijk contact gehad met de kinderarts. Ze krabte zich helemaal kapot. Een hogere hormoon zalf gekregen en ze zei smeren smeren smeren met vette crème. Dus nu hopen dat het werkt. Heb ook gedacht aan voedsel allergie, maar arts zei dat dit niet het geval is gelukkig

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook exzeem. Heeft hiervoor 2 hormoon zalfjes. Zijn exzeem wordt getriggerd door eten, dus misschien beetje in de gaten houden? Mijn zoon blijkt allergisch te zijn voor koemelkeiwit en ei en door vele dingen krijgt hij exzeem.. hormoonzalfjes helpen goed!

4 jaar geleden

Reactie op petra2309

Wij hebben ons zoontje probiotica gegeven om zijn darmpjes te ondersteunen ...
Mag ik vragen welke probiotica heb je gegeven voor je zoon