46 Reacties
4 jaar geleden
Zo leuk he! Wij zijn ook begonnen met fruithapje en nu ook warm eten. Hij eet het heerlijk op👌
4 jaar geleden
Reactie op PandorQa
Hebben jullie trouwens gelezen of gehoord dat het beter is om met groente t ...
Ja dat heb ik ook gelezen en begrepen van mijn diëtiste. 1 voor 1 proberen. Reactie afwachten. Dus liefst ook niet in de avond maar beter overdag. En kool soorten ook niet in het begin.
4 jaar geleden
Onze kleine is nu 4,5 maand. En wij zijn met groente begonnen toen ze precies 4 maanden was. We doen het zo om de dag. Dat gaat heel goed. Gisteren hebben we voor het eerst fruit gegeven. Was echt een onwijs leuk gezicht. Ja fruit is zoet dus dit was zeker een verschil kwa smaak hahah. Ik had alleen het idee dat ze hier meer last van had met betrekking op haar darmpjes. Maar het kan ook te maken hebben met haar mondje. Ze had van het hapje in ieder geval genoten😍
4 jaar geleden
Wij zijn voor de 4 maanden al begonnen omdat ons meisje niet tot Bijna niet kon poepen, ook had zij altijd last van flinken krampen. Ze was al vroeg toe aan hapjes dit merkte je aan haar. Goed uitgevraagd en toch besloten met 3,5-4 maanden te starten en ik ben zooo blij met deze keuze, ze poept nu bijna elke dag en geen last van krampen wat zijn wij happy dat de kleine zig goed voelt.
Overigs zijn wij begonnen met groente naar paar weken ook fruit er bij gedaan. Nu krijg ze in ochtend fruit en in middag-avond groenten. Dit gaat super.
Ik geef ook rijstebloem door haar laatste flesje. Sommige mensen zeggen dat rijste bloem niet goed is elke dag. Ik geef paar dagen rijstebloem en paar dagen zonder zo wissel ik dat af.
Mijn dochtertje is nu bijna 19 weken.
4 jaar geleden
Reactie op PandorQa
Mij is door iemand die al jaren met baby's wekt dat de afwisseling belangerijk is
Dus groente en fruit. En niet 1 van de 2.
Ik ben begonnen met groente en naar een week of 3 fruit er bij gedaan. Ik geef wel 3 a 4 dagen het zelfde ivm wenning
4 jaar geleden
Reactie op PandorQa
Mij is verteld dat het eigenlijk niet uitmaakt als je voor 6 maanden start, maar dat groentepap minder uitgesproken is qua smaak. En dat sommige kindjes als ze het zoete van fruitpap gewoon zijn, minder makkelijk de overstap naar groentjes maken.
Na 6 maanden (voor bijvoorbeeld mama's die borstvoeding geven of mama's die gewoon langer willen wachten met vaste voeding) zou het wel belangrijk zijn om met groentjes te beginnen. Baby's hebben blijkbaar een voorraadje van een bepaalde stof (weet niet meer welke) in hun lichaam dat tegen dan opgebruikt is. Die stof zit wel in groenten, maar niet in fruit.
Dat is toch wat ze mij bij Kind & Gezin vertelden. 🙂
4 jaar geleden
Wij begonnen ook met oefenhapjes toen onze zoon 4 maanden was. Advies van het consultatiebureau was bij ons ook eerst groente aanbieden. Ik heb voor onze zoon bedacht om het op te gaan bouwen qua (zoete) smaak. Begonnen bij bloemkool, nu broccoli en alles drie dagen achter elkaar. En zo qua smaak opbouwen en dan uiteindelijk ook fruithapjes aanbieden. Verwacht dat dat hier geen probleem gaat zijn. Als ikzelf fruit eet dan hou ik dat tegen zijn mondje aan en hij sabbelt er flink op los, wij houden het voor nu eerst nog op groentehapjes ☺️
4 jaar geleden
Wij zijn ook met precies 4 maanden aan de groentenhapjes begonnen. We geven steeds twee dagen hetzelfde en we willen om de 2 weken een nieuwe smaak introduceren. Ze heeft al wortel, bloemkool en broccoli gehad. Deze week krijgt ze voor het eerst tuinbonen en volgende week haar eerste fruithapje: peer.
Ze vindt het volgens mij best spannend en leuk. Ze ontdekt het eten en de lepel ook graag met haar handjes.
4 jaar geleden
Ons kindje eet al ruim een maand groente en fruit hapjes het is nu ook geen oefen hapjes meer maar gewoon fles vervanger super fijn en hij doet het kei goed dus nog maar 3 flessen op een dag echt heerlijk en hij geniet er zo van . Onze kleine was al snel toe aan ander voeding hij keek ons eten van het bord af 😂😂 cb vindt t goed als die het zo kan met zijn flessen . Hij heeft ook heel lang voeding voor hongerige baby’s gehad (forte) omdat zijn voeding gewoon niet genoeg was. Sinds de potjes zijn vervanging is van de fles ben ik zelfs terug naar de standaard voeding zo goed vult het bij hem (hij lust echt alles gelukkig )
4 jaar geleden
Vraagje ik ben ook van de week begonnen met fruithapje maar nu heeft ze elke keer diarree hebben hier meer last van?
4 jaar geleden
Reactie op marezi
Ons kindje eet al ruim een maand groente en fruit hapjes het is nu ook geen ...
Hoe oud is je kindje? Want tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding. En vaste voeding is bijvoeding..
Ik zeg het maar, beter coor de baby dat je de melk nog niet vervangt door normaàl eten