46 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Tatjana_x
Hoe oud is je kindje? Want tot 1 jaar is melk de hoofdvoeding. En vaste voe ...
Tot 1 jaar is melk vooral de hoofd voeding als je borstvoeding geeft hoor. Bij fles voeding kan je gerust vroeger starten. Bovendien is het voor zware reflux babies soms zelfs beter om vroeg te starten. Zo werd mijn vriendin aangeraden door de kinderarts om op 3 maanden zelfs al met vaste voeding te beginnen 😁
Dat gezegd zijnde is onze man 4maanden en een week, volledig borstvoeding, en zijn we gestart met de eerste oefen hapjes.
Halverwege een voeding of na de borst een lepeltje of twee banaan momenteel. Vooral voor het gemak, een klein stukje goed prakken is snel gedaan. Voor die twee beetjes vind ik het een beetje stom om patatjes te maken. het gaat hem in mijn ogen vooral om het gewoon worden van een andere textuur en een lepeltje. Pas vanaf 6 maanden zal ik een fles gaan vervangen als ik zie dat hij er aan toe is en er genot aan heeft 😄
Mij lijkt het geen verschil of je nu begint met fruit of groenten.
Vroeger zeiden ze zus, nu zeggen ze zo. Voor bepaalde dingen volg ik liever de huidige richtlijnen maar over het beginnen met fruit of groenten vind ik dat ieder zelf mag kiezen. Bij onze dochter ook gestart met fruit en die eet nu met drie jaar echt alles dus ja...
4 jaar geleden
Al 2 weekjes aan de groentehapjes en ze vond tot nu toe alles lekker: wortel, pompoen, broccoli, doperwtjes en bruine bonen.
Sinds dit weekend gestart met fruit en ook dat vindt ze heerlijk. Ik heb wel het idee dat haar darmpjes er op reageren. Krampjes nemen toe. Meer moeders met deze ervaring?
4 jaar geleden
Ik ben toen Sem 4 maanden was begonnen met groente en na 2 weken fruit erbij in de ochtend. Vanaf begin at hij gelijk goed.
Nu is Sem 6 maanden en afgelopen weekend begonnen met een halve boterham en een korstje om op te sabbelen! Hij vindt het lekker! 🤗
4 jaar geleden
Onze dame vind eten heerlijk! Ze eet savonds met de pot mee dus wat wij ook eten maar dan zonder zout en vlees. Sochtends een fruithapje en smiddags als ze wilt een klein korstje brood om op te sabbelen.
4 jaar geleden
Wij zijn er net achter dat onze kleine meid van 4 maanden koemelkallergie heeft. Op dit moment moet ze heel erg wennen aan haar nieuwe melk pepti. Dus wij wachten nog een maandje met vaste voeding.
4 jaar geleden
Reactie op marezi
Oo heftig en dat is laat vier maanden hoe herkende je het.
Zoals veel mensen dit misschien wel herkenen lijkt dit heel erg op reflux. Consultatiebureau zeggen vaak dat als kindjes veel terug geven dat het dan reflux is en maar snel aan vaste voeding moet beginnen. Maar bij ons was dit anders zij had veel krampjes, gilde het uit tijdens en na de fles, gaf veel terug, had eczeem en is al maanden snot verkouden. Maar omdat ze er goed uit ziet en vrolijk is en goed aankomt moesten we ons geen zorgen maken en ze groeit er wel weer over heen. Je kan dan op je kop gaan staan en denken je had veel eerder actie moeten ondernemen dat hebben we gedaan ook een arts heeft gekeken maar de 2 symptomen lijken heel veel op elkaar. Tot 2 weken geleden toen moesten we wegen en zagen ze dat ze te weinig was aangekomen. Meteen werd er actie ondernomen en moesten we pepti gaan gebruiken en sinds die tijd drinkt ze beter en heeft ze geen pijn meer.
4 jaar geleden
Reactie op Jmeijer1989
Zoals veel mensen dit misschien wel herkenen lijkt dit heel erg op reflux. ...
Bij ons dus ook en mijn jonge was 3weken en ik merkte al heeel snel dat er iets niet klopte terwijl dit mijn 1e is. Ze probeerden eerder telkens mij met man en macht op gemakt te stellen dat er echt niks aan de hand is maa r je bent 1e keer moeder dit dat hoort erbij. Tot dat ik voor de kinderarts begon te janken. Toen schreven ze nutramigen voor omdat hij nog erger buikpijn kreeg van pepti. En hopaaa alle klachten was weg.
4 jaar geleden
Reactie op Lovemybabyboy
Bij ons dus ook en mijn jonge was 3weken en ik merkte al heeel snel dat er ...
Ja voor ons is dit ook onze 1ste kindje werk wel op een kinderdagverblijf maar een eigen kindje is toch anders. Wat ontzetten fijn dat het voor hem ook heeft geholpen.
4 jaar geleden
Hier begonnen met de eerste oefenhapjes rond 18 weken. Is vandaag 26 weken en zitten al op 230gr groentenpap en in de namiddag 250gr fruitpap. Sinds vandaag gestart met een beetje kip toe te voegen. Vond hij geweldig... Krijgt 's morgens en 's avonds nog een flesje van telkens 240ml
4 jaar geleden
Ik hield t niet meer tot 6maanden haha 🙈
Jolien is nu 5 maanden en we hebben volgens de Rapley methode een heel stuk wortel aangeboden en gister een stuk broccoli.
Ze vond het beide 10 seconde interessant.. haha maar we bieden haar iedere keer iets aan van gekookte stukken groente.
Zo kan ze in haar eigen tempo op onderzoek. Wie doet dit nog meer en wat is jullie ervaring?
Of wie wil dit ook gaan proberen?
4 jaar geleden
Reactie op Lovemybabyboy
Bij ons dus ook en mijn jonge was 3weken en ik merkte al heeel snel dat er ...
Het ging 1 maand goed tot vorige week we zijn weer helemaal bij voor af aan!! We hebben nu een verwijsbrief gekregen voor een melkallergie test bij de kinderarts en hopelijk krijgen we iets anders. Voel me zo machteloos maar ook zoveel verdriet omdat ze zoveel pijn heeft en zou het liefste nu meteen stoppen maar dan krijgt ze niks meer binnen. Sinds 2 weken nu hapjes en de eerste was wortel 2 dagen ging redelijk daarna ging ze kokhalzen. Nu begonnen met bloemkool en daar ging ze ook van kokhalzen. Wat nu??? Is er iemand die dit ook heeft??
4 jaar geleden
Reactie op Linda13
Jolien is nu 5 maanden en we heb ...
Ik heb dit bij mijn oudste gedaan. Groot succes en ze eet nog steeds heel goed. Alleen was zij wel ouder. Om heel eerlijk te zijn vind ik 5 maanden echt (te) jong voor rapley. Dan kun je beter starten met pureren en wat later alsnog overgaan op rapley. Dan gaan ze het ook echt nog wel mooi ontdekken maar is het niet zo gevaarlijk. Ik bedoel het niet verkeerd hoor!
4 jaar geleden
Reactie op skiwi
Ik heb dit bij mijn oudste gedaan. Groot succes en ze eet nog steeds heel g ...
Mee eens, heb me over laten halen door mn vriend 😂 maar ze kan al goed zitten en je ziet gewoon ze is zelf nog niet zo ver. En dat vind ik ook zo mooi. Wij kunnen wel willen maar baby bepaald tempo. 👼
4 jaar geleden
Reactie op Linda13
Mee eens, heb me over laten halen door mn vriend 😂 maar ze kan al goed zit ...
Ik kan me dat zo goed voorstellen. Want het is een mooie methode. Ik zou pureren tot een maand of 7. En dan gewoon aanbieden en kijken hoe het gaat. Onze jongste is bijna een half jaar en als ze er aan toe is starten wij ook weer
4 jaar geleden
Reactie op Linda13
Jolien is nu 5 maanden en we heb ...
Ik dit ook doen maar mix met kleintjesmethode/rapley heb het ook niet volgehouden en gisteren mee begonnen, ze is nu 5,5maand. Maar wel begonnen met papjes want het is heel belangrijk dat ze goed recht kan zitten en steun aan haar voeten heeft voordat je daarmee begint dus wacht daarmee af