87 Reacties
5 jaar geleden
Hi..
Mijn meid is nu 4 weken
Wij geven nu 5x 150ml met 5 schepjes voeding.
Nooit dezelfde tijd. We proberen rond half 10 a 10 uur het laatste flesje te geven. Meestal slaapt ze dan tot ongeveer 4 uur a half 5. Ik geef om de 4.5 uur ongeveer 150 ml. Toen ze 3 weken was gaven we 120ml 6x per dag. We kijken een beetje wanneer ze komt.
5 jaar geleden
Wij kregen in de kraamweek toen ze zichzelf op temperatuur hield al het advies lekker laten slapen 's nachts. En wij merkten meteen al dat ze daardoor 's nachts langere rukken ging slapen. Vinden wij prettig om het dag-nacht ritme er zo snel mogelijk in te krijgen maar dat is een beetje de keuze die je zelf maakt: voeden op vaste tijden of op verzoek. Hier is het soms lastig om de laatste voeding rond 23.00u getimed te krijgen. Er zijn ook mensen die voeden op verzoek maar wel elke dag een vaste fles hebben, bijvoorbeeld om 9 uur altijd een fles (ook al had ze daarvoor om half 8 en vraagt ze er nog niet om). Die drinkt ze dan niet leeg maar daardoor heb je overdag wel snel op vaste tijden dat ze een fles willen. Keuzes keuzes ;)
5 jaar geleden
Hi,
Mijn zoon is ook 3 weken en ik geef de flesvoeding niet op gezette tijden maar laat hem bepalen wanneer hij de fles wil. Ik laat er overdag wel minimaal 2 en maximaal 4 uur tussen zitten. In de nacht maakt hij me vanzelf wakker met zijn gesmak (teken dat hij honger heeft). Dus ik probeer op zijn tekens te letten. Ik let erg op wakker tijd. Dat is nu ongeveer 60 minuten met voeden erbij. Dus hij wordt wakker, ik geef hem de fles, we knuffelen nog even en ik leg hem in bed, hij wordt wakker, geef hem de fles enz. In de nacht geef ik alleen de fles en leg hem weer ik bed. De tijden zijn dus niet elke hetzelfde maar de regelmaat wel.
5 jaar geleden
Wij hebben precies dezelfde vraag. Onze dochter is morgen 4 weken en krijgt flesvoeding (ca. 6 x 100 ml). We voeden op verzoek, maar zetten eerst nog wekkers om in de gaten te houden dat ze niet te laat de fles kreeg. Ze kwam meestal wel uit zichzelf na 3 uur.
Na het consultatiebureau te hebben gesproken, laten we haar nu meer uit zichzelf komen. Soms zit er 3 uur tussen, maar geregeld ook meer uren. Voor de nachten is dat super. Maar overdag heb je geen ritme. Al vraag ik me af in hoeverre een baby van nog geen maand ritme kan hebben.
Ik zit ook behoorlijk in dubio of we ook meer naar vaste tijden moeten gaan (en de nachten op verzoek) of moeten blijven voeden op verzoek.
Ben daarom erg benieuwd naar ervaringen van anderen.
5 jaar geleden
Snachts al vanaf kraamweek op verzoek. Eerste 1.5 week laatste fles 22 uur en kwam hij om ongeveer 3/4 uur. En nu slaapt ie door tot half 6/ 6 uur. Als ie zich dan meld, krijgt ie zn fles en daarna geef ik m weer na 3 uur. (Hij meld zichzelf dan ook) Als ie zich eerder meld, geef ik m ook gewoon, want dan heeft ie blijkbaar honger. Overdag doe ik sowieso wel alles "gepland" om de 3 uur, 120 ml per fles.
5 jaar geleden
Hoi onze meid van 5 weken krijgt 6x 120. 07:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00 - 03:00. Ik probeer dit schema beetje aan te houden fijn voor regelmaat en structuur en voel me er zelf goed bij.
Nu geef ik sinds een week wat meer voeding voorheen 100, alleen nu merk ik dat ze s nachts eerder komt , wat ik op zich raar vindt want haar voeding is omhoog.
5 jaar geleden
Onze kleine meid is nu ruim 5 weken (ongeveer 4 kg) met 4 weken overgestapt op flesvoeding (geen moedermelk) zei krijgt nu 5 tot 6 flessen van 120cc met 4 scheppen voeding per dag. Wij voeden overdag op verzoek en er zit vaak zo’n 3 tot 5 uur tussen. We proberen de laatste fles rond 23.00 te geven en daar slaapt ze (meestal) ruim 7 tot 8 uur op. We maken haar dus niet wakker voor een voeding. (dit hebben wij ook niet meer gedaan nadat ze stabiel in gewicht en temperatuur was)
Om een beetje ritme te creëren proberen we haar in de nacht zolang mogelijk door te laten slapen en in de middag ook een lang slaapje te laten doen in haar bedje. Tussendoor doet ze veel kleine dutjes bij ons of in de box.
5 jaar geleden
Reactie op MamaNoé
Wij hebben precies dezelfde vraag. Onze dochter is morgen 4 weken en krijgt ...
Ja dit heb ik ook een beetje. Ik vind het zelf wel heel fijn om een ritme te hebben. Maar merk ook dat wij in onze kraamtijd in de nacht haar konden laten slapen en dat ze dan zelf kwam rond 5 uur. Maar dan komen we in de nacht niet uit met 2 uur. Wij slapen dan net 2 uurtjes en merk dat het ons dan toch op breekt aangezien mijn vriend maandag weer gaat werken.
5 jaar geleden
Onze meid is 3 weken en 6 dagen. Het schema wat wij al vanaf het begin hebben is
7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00
Snachts laten we haar zelf wakker worden. Dit is meestal tussen 2.00 en 3.00
Dit advies hadden we van onze kraamzorg dat we haar in de nacht zelf wakker laten worden.
5 jaar geleden
Reactie op MamaAng
Onze meid is 3 weken en 6 dagen. Het schema wat wij al vanaf het begin hebb ...
Angkro is 22:00 jullie laatste voeding die ze krijgt voor ze de nacht in gaat? Deze tijden hebben wij ook in de kraamtijd gehad en dit heb en wij voort gezet alleen wij geven nog om 1:00 nog een fles en dan komt ze op verzoek om 5 uur. Maar dan is 7:00 te vroeg en schuift alles weer op. Hoeveel geef jij qua voeding??
5 jaar geleden
Reactie op Lvdrst5
Hey ons meisje van 7 weken drinkt op dit schema: 7-12-15:30&19:30-23:30 ...
Wat bedoel je met 5 scheppen en 1 schep Nutrilon?
5 jaar geleden
Reactie op MamaAng
Onze meid is 3 weken en 6 dagen. Het schema wat wij al vanaf het begin hebb ...
Wij kregen de tijden 7.00 - 10.00 - 13.00 - 17.00 - 20.00 en 23.00 en dan in de nacht nog voeden tussen 3.00 en 4.00.
De tijd tussen 13 en 17 uur was wat langer, zodat ik eventueel ook even kon rusten.
Inmiddels is onze zoon 7 weken en voeden wij iom het consultatiebureau rond 6.00, 10.00, 13.00, 17.00, 20.00 en 0.00.
Ik houd het schema niet heel strak aan eerlijk gezegd, ik kijk een beetje naar zijn behoefte, als hij iets eerder komt dan doe ik dat, als hij nog heel diep slaapt, wacht ik even.
5 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Wij kregen de tijden 7.00 - 10.00 - 13.00 - 17.00 - 20.00 en 23.00 en dan i ...
6 uur wordt overigens vaak half 7 à 7 uur, mijn zoontje houdt net zoals zijn moeder van uitslapen 😁