87 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Lenneke1983

Op hoeveel flessen van 150cc zit je dan? Wij geven 7 uur - 11 uur - 15 uur ...
5 flessen van 150cc ik heb om 5 uur net de laaste fles gegeven dus na 3 uur weer dus hij moet zo over uurtje weer drinken en dat is dan de laaste fles k heb eerder 180 gegeven maar hij spuugde heel vaak terug waarvan hij om de half uur wakker werd in de nacht om te spuggen 😢😒 en sons drink hij wel 6 flessen want hij drinkt niet elke dag 150 cc op vamdaag toevallig wel🙈🤗 hahahha

4 jaar geleden

Reactie op semos

5 flessen van 150cc ik heb om 5 uur net de laaste fles gegeven dus na 3 uur ...
Slaapt hij dan de hele nacht door als hij om 20.00 uur de laatste fles krijgt?

4 jaar geleden

Reactie op Lenneke1983

Slaapt hij dan de hele nacht door als hij om 20.00 uur de laatste fles krij ...
Nee hij word dan 3uur snachts wakker of 4 maar meestal 3 moet ik dan rond 11 uur avond nog een fles gegevn aan hem zodat hij dan later komt want hij slaapt danmaar soms word hij wel wakker. K wil graag dat hij om de 4 uur drinktt

4 jaar geleden

Aan degene die op vaste tijden voeden: Hoe ga je ermee om als je kindje opeens een uur of anderhalf uur eerder komt dan de vaste tijden waarop ze normaal de fles krijgt. Wij geven om 7-10-1330-1630-2130 en de nacht een fles, maar soms komt ze is half 9 pas in de ochtend of half 6.. Ik bied altijd een fles van 150 aan, gezien haar gewicht (4,5kg bij 10 weken). Maar deze gaat zeker niet altijd op! Het is heel wisselend hoeveel ze drinkt.

4 jaar geleden

Hoi alle mama’s Mijn zoon is 14 weken alleen hij slaapt niet zo door. Ik bied heb een flesje van 180cc aan aangezien dat hij 7,600kg is dan nog drinkt hij niet alles op. Ik geef hem om de 4 uur soms komt die een halfuurtje eerder dan geef ik hem gewoon weer zijn flesje want dan heeft hij bijvoorbeeld van de 180 cc maar 100cc op. Alleen wat ik merk het word 6/a7 flesjes perdag omdat hij niet 5 flessen van 180cc op drinkt in totaal drinkt hij rond 700/800cc perdag. Hij heeft bijvoorbeeld 19:00 zijn laatste flesje gekregen 23:00 komt hij weer en wilt hj weer een fles ik wil graag verschuiven dat hij in de nacht komt voor een flesje want nu heeft hij de fles 23:00 gekregen waarvan hij maar 100cc opheeft en in de nacht weer een flesje wilt.. k wil namenlijk dat hij een stuk doorslaapt als je kijkt naar zijn gewicht kan hij best zonder nachtvoeding en plus nog extra om 23:00 dus de fles om 19:00 moet voldoende zijn voor hem om door te slapen omdat hij zo veel weegt wil namenlijk niet de ggd aan me kop hebben van ja hij is te dik hij moet afvallen want in het begin hoorde ik alleen maar hij is de dun hij moet aankomen. Het lijkt wel een jojo spelletje de ggd weet ook niet wat ze zeggen. Iemand een tip of moet k zo doorgaan want soms weet ik het zelf ook niet meer wat het verstandigste is.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Hoi alle mama’s Mijn zoon is 14 weken alleen hij slaapt niet zo door. Ik b ...
Mijn kindje is ook 14 weken en drinkt ook haar flessen van 180 met 6 schepjes niet op, ik blijf bij de 150 om de dikke 3 uur want die krijgt ze wel op. Is gewoon prima hoor. Ik geef laatste fles sinds een week om 19/20 uur, ligt eraan hoe het die dag uitkomt. De meeste maken hun baby’tje wakker om 23 uur voor nog een fles, maar ik laat die van mij slapen en soms word ze om 2 uur wakker voor nog een fles en zoals vannacht pas om 4 uur en dan slaapt ze terug door tot 8 uur, dus ik vind het prima zo! Ik moet vandaag naar de GGD en zal wel horen wat ze zeggen, maar voor mij werkt het en ze zit goed op gewicht, dus ik verander het niet haha. Als ze zo klein zijn komen er echt nog vaak baby’tjes snachts voor een fles. Dus eigenlijk hetzelfde verhaal bij mij als bij jou.

4 jaar geleden

Wat is je schema nu? En welke hoeveelheden bied je aan? Heb je al eens bijgehouden wat hij gemiddeld per dag drinkt? En vanaf 19.00 uur doorslapen tot de volgende ochtend moet je niet verwachten. Een fles om 22.30 à 23.00 uur is bij 14 weken echt niet gek.

4 jaar geleden

Bij mijn dochter van bijna 14 weken is het bijna het tegenovergestelde... Ze drinkt om de 3 uur 120cc + 4 schepjes. Meer krijg ik er gewoon niet in! Het consultatiebureau vond dat ik met 8 weken 150cc moest gaan geven maar toen drink ze de flessen van 120cc niet eens leeg. Toch groeit ze er goed op en de nachten slaapt ze door dus ik maak me geen zorgen. Ze zal vanzelf meer gaan drinken. Haar schema: 7.00 10.00 13.00 16.00 19.00 22.00

4 jaar geleden

Reactie op SDB30

Mijn kindje is ook 14 weken en drinkt ook haar flessen van 180 met 6 schepj ...
Opzich als mij zoontje 150 opheeft komt hij ongevee 30min eerder dan normaal want hiervoor ging hij 180cc drinken om de 4 uur het ging goed maar tot dat jij de prikjes heeft gehad van de ggd is het veranderd. Hij huilt meer en hangt meer aan mij doorlsapen zal die nog niet doen dat begrijp k wel het zal wel goed komen🙈🤗 hoop ik. Overdag doet hij het prima drinkt hij ook niet hele flesse leeg maar k kom wel op 6/7 flessen perdag k tel natuurlijk wel de totaal cc namelijk en het is altijd gemiddelt 800cc ongeveer denk dat k wel goed zit dan.

4 jaar geleden

Reactie op EMLT

Bij mijn dochter van bijna 14 weken is het bijna het tegenovergestelde... Z ...
Ja die ggd zegt ook wel veel je moet gewoon op je gevoel afgaan als ze het drinkt prima en als de gewicht goed is en ze groeit goed niets aan de hand dan. Mijn zoon word snacht standaart tussen 2/half 3 wakker k stel het beetje uit tot 3 uur dan drink hij ongeveer 100cc soms 80cc en dan komt hij weer om 6 uur ochtend terwel hij half12 snachts bijvoorbeeld 120 opheeft k denk dat ik een hongerige baby heb🙈🤗🤪 hahhaah

4 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Wat is je schema nu? En welke hoeveelheden bied je aan? Heb je al eens bijg ...
Mijn schema hangt er vanaf wanneer mijn zoon drinkt de ene keer gaat de schema goed andere keer niet omdqt hij dan minder heeft gedronken komt hij eerder dan de gewenste tijd en laten huilen doe ik niet als hij Half uurtje eerder komt dan geef k hem een flesvoeding Ik verwachr ook niet dat hij van 7 tot volgende ochtend moet slapen dat begrijp ik ook wel dat die nog een nacht voeding nodig heeft maar als hij rond 10 uur krijgt zal die ongeveer eigelijk rond 4/5 pas komen want dat heeft die wel paar x gedaan maar dan drinkt hij wel 180cc op maar nu na de prikjes van de ggd drinkt hij heel slecht wn weinig k blijf 180cc maken. Ik hiop dat we een goede schema en een goed ritme krijgen.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Mijn schema hangt er vanaf wanneer mijn zoon drinkt de ene keer gaat de sch ...
Ik heb precies hetzelfde met mijn zoontje! Wij geven de laatste fles vaak tussen 22/23uur hier moeten we hem wel voor wakker maken de ene keer komt hij tussen 2/3 uur en de andere keer tussen 4/5 uur. Meestal gaat hij naar de fles van 18uur in zijn diepe slaap dan slaapt hij vaak door tot 2uur dus wakker maken voor de fles van 22uur maakt niet een heel groot verschil. Hij drinkt 4 flesjes van 150cc en 1 van 180cc

4 jaar geleden

Hier is ze nu 16 weken. Vanaf dat ze 4 weken was sliep ze al van 22:30 tot 6uur in eigen bed. Mocht ze dan ineens snachts komen bijwijze van half 4 gaf ik de de fles. En om 6 uur gewoon weer puur dat ze wist ow dat is de ochtend mag weer/moet drinken, maar hoefde er echt bijna nooit uit. Paar weken geleden merkte we dat ze savonds heel vervelend was dus na de fles van 18uur al in bed gelegd en dan om 22uur wakker gemaakt om te verschonen en de laatste fles. Maar ze was steeds moeilijker om wakker te maken dus hebben we gezegt we gaan over op 180+6 schepjes 4x op een dag en laten die fles vervallen. Der tijden zijn nu: 6a7uur 11uur 15uur 19a20uur Dan gaat ze naar bed en slaapt tor 6a7 uur. We hebben sowieso speling overdag met Max een uur. Ze is kwa cc wel minder gaan drinken met deze 4 flessen, maar ze doet het er goed op. Het is en blijft altijd een zoektocht!

4 jaar geleden

Wij zijn ook sinds gister over gestapt op 4 flessen van 180 +6 dan zit er ongv 200 in de fles gister is dit goed gegaan kwartover 11 laatste fles heeft haar niet gemeld dus standaard om kwartover 9 fles gegeven en die was weer leeg voorheen gaven we 5 keer 150 +5 dan zit er 170 in fles maar moest haar de laatste 2 flessen steeds wakker maken en laatste fles dronk ze niet leeg dus hopen dat ze dit goed oppakt en gwn goed groeit

4 jaar geleden

Reactie op Essietje

Hier is ze nu 16 weken. Vanaf dat ze 4 weken was sliep ze al van 22:30 tot ...
Elk kind is echt anders nu ik dit lees🙈 echt goed van haar hoop dat het zo door gaat.en ik hoop natuurlijk dat wij ook een ritme krijgen

4 jaar geleden

Mijn zoon van 4 maanden drinkt om 8.30 180ml 12:00 160ml 15:00 160ml 18:00 160ml 21:30 160ml Daarna slaapt hij tot de volgende dag 8.30

4 jaar geleden

Reactie op Yousss94

Mijn zoon van 4 maanden drinkt om 8.30 180ml 12:00 160ml 15:00 160ml 18:00 ...
Heerlijkkk dat hij tot de volgende dag slaapt. Mijn zoon is ook bijna 4 maanden maar nog geen slaapritme k doe kij best maar het wil maar niet. Het zal wel goedkomen geduld eventjes🙈🤗

4 jaar geleden

Reactie op semos

Heerlijkkk dat hij tot de volgende dag slaapt. Mijn zoon is ook bijna 4 maa ...
De mijne sliep ook niet door tot ik begon met inbakeren. En elke avond voor de laatste fles badje en massage dan flesje drinken slaapt hij als een roos. En in de nacht als hij probeert wakker te worden geef ik speentje terug en hij slaapt weer.

4 jaar geleden

Reactie op Yousss94

De mijne sliep ook niet door tot ik begon met inbakeren. En elke avond voor ...
Mijn zoontje word standaart en tussen 2/3 wakker worden en wil maar niet slapen hij huilt ook niet wilt gaan spelen en dan rond 5/6 gaat die slapen tot 8/9 het verschilt perdag k probeer van alles maar het lukt gewoon niet want als die vroegslaapt is het zelfde en als hij laat slaapt ook het zelfde:) dus weet echt niet wat k moet doen misschien is die wel ziek waarvan hij niet slaapt kan ook ik kijk het even dese weekend aan als het zo doorblijft even huisarts bellen misschien hebben zij een tip

4 jaar geleden

Reactie op EMLT

Bij mijn dochter van bijna 14 weken is het bijna het tegenovergestelde... Z ...
Ik heb dit ook, mijn kleintje is nu 3 maanden en het lukt net aan om de 3 uur 135cc te drinken. Ze groeit goed dus maak mij ook niet er druk om geef ik meer dan komt het alleen maar eruit dus ze zit gewoon vol. Ze kunnen goed aangeven of ze meer of minder willen.