12 Reacties
3 jaar geleden
Onze dochter krijgt ook nog steeds een fles voordat ze naar bed gaat. Ze wordt er rustig van, kruipt tegen een van ons aan en het helpt haar in de overgang naar bed. Consultatiebureau bij ons zei dat als we haar tandjes poetsen na de fles er niks mis mee is. Dus het hoeft niet perse slecht te zijn voor de tandjes.
3 jaar geleden
Hoi,
Hier ook een avondfles 210ml. De nachten gaan goed. Soms is ze in de nacht ontroostbaar en krijgt ze een fles lauw warme half volle melk 150ml.
In de ochtend ook 150ml half volle melk. Wel in een fles, beker weigert ze. Heel soms bij haar middag slaapje nog het zelfde.
Zolang ze er zn behoefte aan heeft geven we het gewoon.
Denk je eigen gevoel volgen. Ochtend en avond de tandjes goed poetsen. Succes!
3 jaar geleden
Onze dochter krijgt sinds ze 1 is gewone halfvolle melk bij haar broodmaaltijden en geen flessen meer. In mijn omgeving best wat vrienden met kids van dezelfde leeftijd. Daar hoor ik dat wel regelmatig. Sommige hebben geprobeerd om dreumesmelk te mengen met gewone melk. Uiteindelijk de hoeveelheid gewone melk opgehoogd en de poedermelk afgebouwd. Daarna zijn ze overgestapt op een beker (zo'n 360 graden bekers, moeten ze ook nog een beetje aan zuigen) en dit gaat best wel goed. Ze maken de melk dan wel een beetje warm, maar dan wennen ze langzaamaan toch aan de smaak.
Misschien heb je dat allang geprobeerd, maar dacht deel het toch maar even.
Tjah, misschien is het niet goed voor de tandjes, maar als jouw kindje zo overstuur is dan snap ik dat je dat geeft waar hij rustig van wordt. Er zijn ook kinderen die duimen tot de 8 jaar, dat is ook niet goed voor het gebit. Misschien is hij gewoon nog niet toe aan het stoppen met de fles, dat voel jij als ouder het beste aan. Volg je gevoel, dan zit je altijd goed.
3 jaar geleden
Hier precies hetzelfde:) huilen tot de fles. Alles geprobeerd.
Mijn zusje had het ook met mijn neefjes maar haar kinderen hebben geen problemen met de tandjes dus laat het maar zo. Alhoewel ik het wel een beetje slopend vind om rond 03:00 met een fles te zitten op de bank.
Ooit slapen ze door, ooit!
3 jaar geleden
Oh dat scheelt de helft:) en ja een fase, alles is een fase.. gelukkig zijn ze o zo lief😉