31 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op VoiceOfTheWolf

De fruitpap was de druppel die de emmer deed overlopen... er zijn meerdere ...
Het is waarschijnlijk je eerste kindje. Dan maak je je ook vaker zorgen om dingetjes. Dat geef ook niet. Maar wat ik zeg.. Je zou je niet zo erg zorgen moeten maken als dat je doet. Wist je dat de meeste kindjes juist vaak moeite hebben met groente leren eten ipv fruit. Het is dus al heel goed dat hij dat wel eet. En ook.. Zijn smaak verandert wel met de tijd.. wie weet vind hij kiwi volgende maand wel heel lekker.. Maar serieus probeer niet teveel te stressen.

4 jaar geleden

Volgens mij eet je zoontje supergoed! Mijn zoontje van 7 maanden weigert stelselmatig alles waar ook maar enigszins stukjes in zitten. Bij mijn 2 dochters altijd alles vers gemaakt en vond ik potjes maar onzin. Mijn zoontje krijgt nu dus wel potjes 🤣 Gewoon rustig blijven proberen, uiteindelijk komt het goed! En volgens mij heeft elke moeder wel eens een mental breakdown, ook daar is niks mis mee!

4 jaar geleden

Kiwi luste de mijne eerst ook niet... gemend met warm water toen wel... neutraliseert en is lekker warm

4 jaar geleden

“Fruit met een haartje, wacht nog een jaartje” kiwi aardbei etc kan erg jeuken In de mond en is niet gek dat je kleintje dat niet lust! Komt allemaal goed, kun je prima over een jaar pas introduceren

4 jaar geleden

Wel, aan stukjes peer en framboos zuigt hij wel, net zoals aan brood. Missc ...
Lees je wel even goed in. Want de.combi pakjes en rapley gaat geloof ik niet goed samen. Dan zuigen ze de stukjes ook naar binnen ofzo. Weet het fijne er niet van, maar wel belangrijk om even goed uit te zoeken. Ik doe de kleintjes (ook zo iets) lees 't boek aandachtig door. Heb er mega veel van geleerd

4 jaar geleden

Kiwi gold kan ik inderdaad eens proberen 🤔 ik vind het zo vreemd dat hij a ...
Ja joh, dat verandert vast nog... Niet te druk over maken. Hij krijgt als best veel soorten groenten en ook wat fruit binnen. Rijstwafels moet je mee uitkijken, zit arsenicum in en is niet goed voor babies. Boekweitwafels of maiswafels kan wel. Alleen kan ik ze nog niet zonder zout vinden. En kiwi is beter om uit te stellen na boven 1 jaar

4 jaar geleden

Misschien een fruitsoort mengen met banaan. Dat is lekker zoet vinden de meeste kleintjes wel lekker 😁

4 jaar geleden

Mijn dochter van 27w weigert pap (borstvoeding met vezelpap) te eten... iemand tips? Heb het geprobeerd met mango erbij maar nee hoor...

4 jaar geleden

Wel, aan stukjes peer en framboos zuigt hij wel, net zoals aan brood. Missc ...
Ik herken je reactie. Bij de oudste was ik ook altijd bang dat hij zou stikken in een stukje omdat hij vaak kokhalsde. Maar toen las ik eens een stuk over de kokhalsreflex. Hier stond duidelijk in dat kokhalzen en stikken 2 verschillende dingen zijn. Bij baby’s ligt deze reflex verder vooraan in de mond waardoor ze al snel kokhalzen ter bescherming. Naarmate ze ouder worden en meer ervaring hebben, verplaatst deze reflex zich meer naar achter in de mond. Na deze uitleg heb ik me nooit meer zorgen gemaakt. Maar het is natuurlijk niet slecht om eens te informeren naar de rapley-methode.

4 jaar geleden

Reactie op LonHol

Ja joh, dat verandert vast nog... Niet te druk over maken. Hij krijgt als b ...
Wij doen ook de kleintjesmethode, hier eet ze Avocado. Ik vond het eerst ook erg spannend, maar het gaat zo goed. Mijn man en ik genieten zo van hoe ze aan het smullen en ontdekken is van al dat eten. Wij geven haar volkoren speltwafels. Daar zit geen zout in.