283 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Jeanine

Vandaag 4-11 bevallen van een gezonde zoon genaamd Max. Geboren met 41+1 en ...
Onze zoon heet ook Max 😁 was ook een snelle bevalling.

5 jaar geleden

Ons vriendje is op 3 oktober geboren en we mogen hem dus al een maand knuffelen. Hij woog 3,69kg en was 56 cm groot bij de geboorte. Inmiddels zitten er een paar cm extra aan en weegt hij rond de 5kg... kleine beer. Bevalling ging extreem snel, om 01.55u braken m vliezen en begonnen de weeën. Ik was gelukkig al in het ziekenhuis want om 02.31u was hij er. Heb misschien 5 weeën gehad en daarmee heeft hij de uitgang behaald, in dus ongeveer 10 minuutjes. Persen duurde iets langer omdat ik niet mocht persen maar ook daar slechts 4 van gehad 😅.

5 jaar geleden

2 november is onze kleine Adam geboren❤️ 19:51 uur ~ 3510 gram. Geboren met 41 weken en 4 dagen. Pittige bevalling gehad, rug en buikweeen tegelijk. Uiteindelijk een ruggenprik en al met al een klein uurtje persen. Dolgelukkig 🥰

5 jaar geleden

Onze lieve mooie dochter Fleur is geboren op 3 november om 1.04 uur. Ze was 56 cm en 4112 gram. Ze kwam 5 dagen later dan de uitgerekende datum. Het was een zware vaginale stuitbevalling, maar ik ben heel blij dat we daarvoor gekozen hebben. Nu zijn we lekker aan het genieten met elkaar❤️

5 jaar geleden

Vrijdag 3 november onze dochter Jolien geboren. 49cm 3585gram. Het was een pittige bevalling waarvan we even in het ziekenhuis van moesten bijkomen. Nu fijn thuis van elkaar genieten.

5 jaar geleden

Mijn lieve kleine Jaxx, 18-10-2019 op Bonaire❤️03.11uur & 50cm en ik was 38.4 weken Super heerlijke zwangerschap gehad, nooit ziek, voelde me opgewekt en vrolijk, was natuurlijk wel eens moe maar ach.. ik voelde me zo goed! Met 38weken had ik (nog steeds) een kleine buik dus mensen hadden vaak niet in de gaten dat ik ‘hoog’ zwanger was omdat ik gewoon nog naar feestjes ging en altijd druk bezig was.. 38weken en 4dagen.. begon als een normale dag.. Mijn vliezen braken 4uur smiddags (na een ijsje te gaan eten aan de boulevard .. poehh.. gelukkig gebeurde het niet in de ijswinkel ..genant..) Wachten op de weeen dan maar?? Hoe gaan ze voelen en hoe vang ik ze op?? Het komt nou wel dicht bij.. wanneer begint het? Na een kleine panic attack & een check up in het ziekenhuis.. moest ik thuis gaan wachten tot het begon.. en daar kwamen de weeen. Stipt om 00.00.. en direct om de 3 minuten.. wist niet wat me overkwam!! Een kwartier later waren we in het ziekenhuis.. Hier op Bonaire is het best wel (heel erg) warm.. Dus ook op de verloskamer.. dacht ik... gelukkig hadden ze daar de airco op standje vriezer gezet.. 🙄 en lukte het me om de weeen op te vangen. Voor ik het wist.. en wanneer ik dacht dat ik echt niet meer kon.. mocht ik al persen.. en daar kwam hij, lieve kleine Jaxx! Alles in 3 uur.. heftig maar ‘fijne’ bevalling!

5 jaar geleden

Op 6 november 2019 is met 41+2 om 00:29 is onze dochter Emma Joy Danero ter wereld gekomen ❤ Met een lengte van 55cm en gewicht van 4055 gram is het een flinke meid ☺️ De vreselijke rugweeën begonnen 5 nov om 01:30. Om 9:30 vk thuis gehad. Weeën waren niet weg te puffen, ik begon al flauw te vallen en gaf over. Het was overduidelijk dat ik zonder pijnstilling met nog maar 2cm ontsluiting een te lange weg te gaan zou hebben. Dus vertrokken we naar het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis de ruggenprik erin na alle onderzoeken. Wat een verlichting was dat! Terug naar de kamer en daar pijnvrij aan de weeënopwekkers de vordering van de ontsluiting afgewacht. 20:45 10 cm. Helaas hadden we smiddags bij het breken vd vliezen al gezien dat ze in het vruchtwater had gepoept. Hierdoor moest er eerst onderzoek op infectie worden gedaan alvorens te mogen persen. Mijn bloeddruk en temperatuur rezen namelijk ineens de pan uit en van de kleine de hartslag. Spannend uur gewacht en gelukkig was de uitslag iets verhoogd maar nog binnen de marges voor een vaginale bevalling. Ik mocht op een gegeven moment gaan persen. Helaas haalde dit erg lang niks uit. De weeën waren niet sterk genoeg om mij te helpen. Hierdoor moesten we over op ingrepen helaas .. vacuumpomp (3 stuks), knip en uiteindelijk tang/lepels. Dit heeft heel veel losgemaakt bij mij. Het was heel erg heftig en ik ga de details hier besparen. Maar om 00:29 lag daar dan onze dochter op mijn borst. Wat een prachtig gevoel! Helaas van korte duur, ik moest door naar de OK om de placenta te laten verwijderen. Om 04:00 eindelijk terug bij mijn man en meisje. Revalidatie gaat ivm 2.5 liter bloedverlies moeizaam. Enorm uitgeput en constante hoofdpijn. Maar we hebben zo'n enorm lief meisje. Emma is een tevreden kindje, maar natuurlijk zijn nachten met een newborn altijd heftig. Erg benieuwd hoe de komende tijd zal verlopen, we hadden een dreamteam in het ziekenhuis, de verloskundigen zijn lief betrokken en we hebben een schat van een kraamhulp thuis. En dit onderstaand snoetje sleept ons overal doorheen ❤

5 jaar geleden

Reactie op Pastasaus

Op 6 november 2019 is met 41+2 om 00:29 is onze dochter Emma Joy Danero ter ...
Och jeetje dat klinkt verschrikkelijk! Ik wens je een goed herstel toe 😘

5 jaar geleden

Gefeliciteerd allemaal met de geboorte van jullie prachtige wondertjes! Onze dochter Marissa Louise is op 13 oktober geboren. Ze was 51 cm en 3385 gr. Ik was 4 oktober uitgerekend, dus we hebben even op haar moeten wachten, maar met 41.2 was ze er. Op 11 oktober ben ik ‘s middags gestript en 12 oktober werd ik om half 8 wakker door de weeën. Om 2 uur kwam de verloskundige en had ik 3 cm ontsluiting, dus we spraken af dat ze met een paar uur terug zou komen. Al voor die tijd heb ik haar gebeld en gevraagd terug te komen, want de weeën werden een stuk heftiger. Ik bleek op 8cm ontsluiting te zitten, dus het leek de goede kant op te gaan. Het besef begon te komen dat ik binnen een paar uur eindelijk mijn dochter zou ontmoeten. De kraamhulp werd gebeld en alles werd klaargezet om haar te kunnen verzorgen, alleen werden mijn weeën een stuk minder hevig en klonk haar hartje af en toe ook wat onregelmatig. Toen na een paar uur de ontsluiting niet verder gevorderd was, besloten we dat het beter was om naar het ziekenhuis te gaan. Daar kwam ik rond half 12 ‘s avonds aan en toen bleek dat ze in het vruchtwater had gepoept. Binnen no time stond de kamer vol met allemaal artsen en verpleegkundigen, werd ik op een bed neergelegd, benen in de beugels, kreeg ik een infuus (o.a. weeënopwekkers) en met 3x vacuümextractie en een knip voor mij, was ze daar dan om 00:12! Ze werd meteen op mijn borst gelegd, maar al gauw begon ze meconium te gorgelen en was ze aan het kreunen, waardoor ze toch apart genomen moest worden. Er werd een flinke hoeveelheid meconium uit haar maagje gehaald en er werd een longfoto gemaakt. Ondertussen lag ik nog steeds in de beugels om gehecht te worden. Dat heeft langer geduurd dan het deel van de bevalling in het ziekenhuis. Ik verloor in totaal zo’n 900 ml bloed, maar voelde me ontzettend gelukkig dat ze er eindelijk was (ook al was ze op dat moment niet bij me). We hebben 4 dagen in het ziekenhuis gelegen (waarvan Marissa 3 dagen op de afdeling neonatologie en 1 nachtje samen op de kraamafdeling). Borstvoeding kwam thuis pas goed op gang. We hadden een super lieve en behulpzame kraamhulp die ons het vertrouwen heeft gegeven dat we de ellende van het ziekenhuis achter ons konden laten en thuis echt een gezinnetje konden gaan vormen. Inmiddels is Marissa 4 weken oud en zijn we volop aan het genieten! Natuurlijk zijn er ook die momenten dat we onzeker zijn of ze wel genoeg drinkt, niet te warm of te koud is of waarom ze niet slaapt of weer huilt, maar ze is meestal een lieve, rustige en tevreden baby. Dan ben ik ook een gelukkige mama!

5 jaar geleden

Onze zoon Dinand is 4 oktober geboren via spoed keizersnede. Had 56 uur gebroken vliezen. En is 2 weken te vroeg geboren. Gewicht 3085 lengte 51 cm. Het is een heerlijk tevreden mannetje en genieten volop. Hij meld zich alleen als hij wil eten of last heeft van krampjes 🥰

5 jaar geleden

Wij zijn op 25-10 om 14:27 trotse ouders & grote zus geworden van Boyd Ik werd donderdag met 40w ingeleid. Om 3:00 waren me vliezen gebroken. Door de ballon wat ingebracht was. De weeën begonnen in de ochtend toen een ruggenprik gehad.. uit eindelijk is die toen om 14:27 geboren. Alleen op het einde wou mijn moederkoek er niet uit dus m’n dochtertje mocht de kleine man even zien zodat ik het eerste moment tussen hun ook kon zien. En erna mocht ik meteen naar o.k om hem onder narcose er uit te laten halen. Hebben 1 dagje in ziekenhuis moeten blijven erna mochten we lekker na huis! 💙

5 jaar geleden

Op 8 november is onze Emylie Elisabeth Misty geboren, 3350 gram, 50 cm met 41+5 Een super snelle bevalling gehad, na 40 minuten was ze er al, op de overloop geboren! Ik kon het bed niet eens meer halen!! En ik heb niet eens geperst, ze floepte er zo uit.... Heerlijk baby, onze nummer 4 (en nr 6 voor mijn man) Wat een zegen....

4 jaar geleden

Reactie op isabelledeg

Op vrijdag 18 oktober om 1:46 uur is onze zoon Daley geboren na een lange ...
Hoe gaat het nu issabella

4 jaar geleden

Komt er nog een overzicht van de oktober baby’s? Benieuwd hoeveel meisje en hoeveel jongens erbij zijn gekomen!

4 jaar geleden

27-10-2019 Daan 3weekjes te vroeg is Daan geboren! Ons eerste kindje! Prachtig mannetje.... Hij doet het goed

4 jaar geleden

Reactie op Corien

Op 19-10-2019 is onze dochter Eline geboren.❤️🤗 Ze woog 3915 gram en was b ...
Mijn zoontje is ook geboren 19.10.2019 Leuke datum ook he! Hoe gaat het nu met je dochter, slaapt ze al een beetje door de nacht? Me zoontje slaapt de laatste paar dagen 5 a 6 uur lang! Hopelijk blijft het zo. Groetjes Ashley

4 jaar geleden

08-10-2019 Jaxx Mylo Noël 3225 gram en 50 cm. 12 dagen te vroeg geboren en hij heeft al een grote zus van bijna 9jaar! Bevalling ging onwijs snel :)

4 jaar geleden

Lex, geboren op 16/10/2019. Geboortegewicht 4kg070 en 54cm.. Ik ben ingeleid op 40w+6d en van plaatsen ballon tot de geboorte heeft 26u geduurd🙈.. ben geknipt geweest. Epidurale gehad, die kon ineens niet meer volgen omdat het zo snel ging dus de weëen zelf terug moeten opvangen. Was letterlijk een hele bevalling🙈

4 jaar geleden

Reactie op SharonHendrickx

Lex, geboren op 16/10/2019. Geboortegewicht 4kg070 en 54cm.. Ik ben ingele ...
Gefeliciteerd! Klinkt een beetje als de mijne. Maar dan 29 uur en gescheurd 🙈

4 jaar geleden

Op 03-10-2019 is mijn zoontje Teun geboren. Precies op 39 weken, een week eerder dus. Voor een eerste ging de bevalling vrij vlot: binnen 8 uur en een knip. Hij was 2442 gram en lengte weet ik niet. Super klein en licht. Niet gek want ikzelf ben ook maar 150 cm. Maar ondanks de goede start die hij heeft gehad moesten we toch een dagje in het ziekenhuis blijven tot de kinderarts naar hem kon kijken. Zijn conclusie: niets raars, gewoon een beetje klein, waarschijnlijk door zijn (mijn) gemixte achtergrond. Eenmaal thuis kwam de kraamzorg hem op dag 2 wegen. Toen bleek hij 2591 gram! Dat zou beteken dat hij in 1 dag 150 gram zou zijn aangekomen (wat absoluut niet kan). Het vermoeden is nu dat de weegschaal in het ziekenhuis niet goed was geijkt en dat hij eigelijk zwaarder was. Zeker omdat zijn gewicht (met hulp van een beetje extra kolven en bijvoeding) bleef stijgen en de weegschaal van de kraamzorg wel was geijkt en daarop zelfs is gedubbelcheckt. Nu inmiddels 10 weken en een lieverd die heerlijk aan het drinken en groeien is. 🥰