283 Reacties
4 jaar geleden
Gefeliciteerd moeders!
Ik ben op 20 oktober bevallen van dochter Eline. 6 weken te vroeg en uiteindelijk met een keizersnee. Ze woog 2280 gram. We hebben nog 3 weken in het Sophia doorgebracht op verdenking van een darmaandoening.
Ze heeft nu een stoma, die gelukkig in februari wordt opgeheven. Al met al is ze nu al bijna 3500 gram!!
4 jaar geleden
Gefeliciteerd allemaal!💗 Mijn dochter Amira is op 24 oktober geboren om 18.51. Ze was 3300 gram en 51 cm. 🥰
De ontsluitingsfase duurde best lang. Uiteindelijk ben ik naar het ziekenhuis gegaan en heb ik voor een walking epidural gekozen. Na 26 minuten persen kwam ze ter wereld.
Helaas kon ze de eerste 10 minuten niet zelfstandig ademen. We hebben 3 dagen in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Sinds die tijd is ze sterk en gezond.
4 jaar geleden
Sem, geboren op 31 oktober. Met 41+1 bevallen na een 2e strip poging.
Had ook niet langer moeten blijven zitten. Een flinke kerel, 55cm en 4820 gram!
Fijne en snelle thuisbevalling gehad, zonder kleerscheuren..🤪
4 jaar geleden
Naam: Shae
Geboortedatum: 27-10
Geboorte gewicht: 3402gr
Geboorte lengte: 48cm
Na een heerlijke zaterdag met idee dat het ons laatste weekend samen zou zijn omdat ik totaal geen voortekenen had ( hoorde veel over voorweeen etc) gingen we lekker laat naar bed we waren heel 26 oktober op pad geweest dus lekker moe. Eenmaal in bed had ik het gevoel dat er een elastiekje binnen in knapte en gelijk het idee dat ik in me broek had geplast. Me vliezen waren gebroken, me vriend helemaal hyper gelijk, ziekenhuis gebeld mochten lekker weer terug naar bed want kon allemaal nog wel even duren. Eenmaal in bed begonnen lichte krampen op te komen die als snel echt weeën werden in mijn onderrug. Ben toen nog even heerlijk gaan douchen wat echt wel de weeën verlichtte. Weer ziekenhuis gebeld we mochten toch komen ook omdat ze consistent waren elke 5 minuten.
Eenmaal in het ziekenhuis ging het heel snel intensiteit van weeen nam toe en had flinke rugweeen en kon ze moeilijk wegpuffen. Ik zat pas op 2cm. Met verloskundige besloten om al een ruggenprik te laten plaatsen dit had ik van te voren ook afgesproken.
Nadat ruggenprik geplaatst was bleek deze alleen rechts te zitten daar had ik totaal geen gevoel. Terwijl links de weeën snel heftiger en heel pijnlijk werden en sneller kwamen. Ruggenprik moest iets terug getrokken worden maar er was op dat moment geen arts beschikbaar die dat kon. Hierop 3 uur gewacht en toen dit gedaan was kon ik weer praten , en relaxen. Inmiddels was het 11 uur in de ochtend en na wat gegeten en gedronken te hebben even me ogen dicht gedaan. Om 14.00 6 cm ontsluiting. Werd elke 2 uur nagekeken en gecatheriseerd.
Om 17 uur komt dan de zin je zit op 10cm ontsluiting. Maar..... je weeen zijn haast niet meer zichtbaar en niet meer zo consistent en er zit te lang tussen, de baby was ook noh niet ingedaald en als we nu zouden startten met persen zou het lang en slopend proces worden. Dus we gaan startten met weeenopwekkers. Ik vond het prima, ik had een ruggenprik.
Ja alleen kreeg volop pers weeën en die mocht ik gaan weg puffen. Dit heb ik 2 uur lang gedaan. Dit was eigenlijk meest vervelende gedeelte van de bevalling al geloof ik dat 2 uur lang persen ook niet ideaal had geweest. Om 19.25 mocht ik dan eindelijk persen. En om 19.35 na 3 keer persen (niemand stond nog klaar van de zorg omdat ze niet hadden verwacht dat zo snel zou gaan) is onze kleine meid Shae geboren. Helemaal verliefd en voldaan. En hoe cliché het ook is alles wat de uren ervoor is gebeurd daar denk je niet meer aan. Vergeten?? Nee maar het doet er allemaal niet meer toe alleen die kleine meid die op je borst ligt. Zelfs het uitpersen van placenta en hechten niet bewust mee gekregen. Zo opslag verliefd was ik.
4 jaar geleden
Iedereen nog gefeliciteerd
Ik ben bevallen op 06-10-2019 om 12,14
Na bijna 2 dagen voor weeien en 10 uur lang in het ziekenhuis ben ik bevallen met 36,4 weeken
Van onze zoon genaamd selim alpaslan hij weegt 3075 gram en 50cm heeft een week in het ziekenhuis gelegen voor een infecties het gaat supper goed met ons zijn zus is supper trots
4 jaar geleden
Bevallen van mijn dochtertje carliene
3440 gram
20 oktober
52 cm
Bijna 3 weken overtijd.
Naar een inleiding met vliezen breken, weën op wekkers 20 uur weën gehad zonder pijn bestrijding uiteindelijk een keizersnee moeten krijgen.
Ze is nu 9 weken weegt bijna 5 kilo en kern gezond.
4 jaar geleden
Reactie op Kayleigh2019
Naam: Shae
Geboortedatum: 27-10
Geboorte gewicht: 3402gr
Geboorte lengte: ...
Dat zeg je mooi, je vergeet het niet, maar het doet er niet meer toe.
Nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
4 jaar geleden
Emma is15 oktober om 14:13 geboren. Ze woog toen 3580 gram en 51 centimeter.
De bevalling heeft ongeveer 14 uur geduurd waarvan ik een uur en drie kwartier heb geperst. Dat was een beetje lang maar uiteindelijk is ze thuis geboren, iets wat ik graag wou.
Nu is onze kleine meid alweer ruim drie maanden!
4 jaar geleden
Op 16-10-2019 bevallen van een mooie dochter Sara Laily!
Woog 3225 lengte 48cm om 10:47
Hele snelle bevalling voor de eerste! Totaal 5 uurtjes.
Hele mooie ervaring geweest de bevalling, alleen het hechten vond ik het allernaarste vooral dat het over moest. Veder mag ik absoluut niet klagen.
4 jaar geleden
Reactie op Meringue04
Gefeliciteerd! Klinkt een beetje als de mijne. Maar dan 29 uur en gescheurd ...
Beetje vergelijkbaar ja😊
4 jaar geleden
Kindje nr 3: Jari, 2665 gram en 45 cm.
Was 14-11 uitgerekend maar werd ingeleid met 37.6,dat was op 30-10.
Vliezen werden gebroken om half 9,had pas weeën rond 11 uur, had toen 5 cm, 11:38 geboren, 3x zuchten en 1 echte perswee en hij was er
4 jaar geleden
Julia. 8-10-2019. Ze woog 3360gram en was 50cm. Bevalling begon om 3.30 en geboren om 7.12.
4 jaar geleden
1 oktober 2019 amy-lynn 4210gram en 56cm lang :) dmv een spoedkeizersnede