8 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben hier sinds een week ook last van. Onze zoon is 13,5 maand en ineens wil hij zijn groente (los) ook niet meer eten. Aardappels gaat er in, pasta niet. Rijst ging er nog wel in maar daar geef ik niet veel van. Hij wil ook geen peer, terwijl die daar dol op was. Hopelijk is het tijdelijk. Hij krijgt wel zijn kiezen en merk dat hij sowieso minder eet omdat het pijn doet. Eet wel graag brood. Ik heb wortel spread gemaakt (wortels gekookt, gepureerd, peper en peterselie met een theelepel zuivel spread erdoor) dat at hij wel goed op. Dus dan maar op die manier wat groente binnen krijgen 🙈

3 jaar geleden

Onze dochter is ook 14 maanden. En de ene keer eet ze heel veel tomaten en rijst of pasta. En andere week eet ze dat totaal niet meer. Ik heb zoiets van laat haar maar. Ze eet altijd wel wat en voldoende door de dag heen. Het zal stuk voor stuk fases zijn of inderdaad misschien veek kast van der tandjes ofzo. Ik ben blij zolang ze maar drink en eet.😊

3 jaar geleden

Zoon hier ook 14 maanden en hetzelfde probleem. Ik ben nu begonnen de groenten dan maar weer te malen, door saus of als saus en daar trapt hij in. Om toch te zorgen dat hij stukjes blijft eten, doe ik wel ui in stukjes, dat lust hij wel. En vlees, vis of vega ook.

3 jaar geleden

Herkenbaar bij dochter van bijna 14 maanden. Inderdaad doe ik soms gepureerde groente op brood, maar dat werkte gisteren ook niet. Soep is momenteel wel een uitkomst; pompoen-, broccoli- tomaten- en bloemkoolsoep gaan nu goed. Binnenkort zal dat vast weer anders zijn...

3 jaar geleden

Ja heel herkenbaar, heb er hier ook zo'n één 🙈 en is ook begonnen toen zijn 1e hoek tandjes en kiezen door kwamen daarna ging het weer even goed en nu komen boven de hoek tandjes en kiezen door en weer het zelfde verhaal. Heb sterk het idee dat het kauwen dan gewoon zeer doet en dat hij liever iets eet wat hij nauwelijks hoeft te kauwen. Ik pas zijn eten er wat op aan en bied het andere wel weer aan wanneer hij minder last heeft. Hier speelt hij dan ook met zijn drinken, laat het met opzet uit zijn mond lopen of spetteren.🙄 Laten drinken uit de fles helpt dan hier het beste (of in mijn geval fles en de borst)

3 jaar geleden

Hier ook 1 a 1,5 week heel slecht brood gegeten en later warm eten ook paar dagen heel slecht. Denk zelf kiezen of gewoon een fase. Nu gaat het weer heel goed namelijk. Wel wil hij sindsdien geen hap warm eten meer van mij. Ik leg dan een vork met eten er op voor hem neer die hij zelf in zijn mond stopt en zo eetv hij met smaak zijn hele bord leeg en daarna is het 'mee' 'mij' (meer mij).

3 jaar geleden

Herkenbaar bij onze dochter van 14 maanden. Voorheen at ze praktisch alles en nu haalt ze zelfs de mini stukjes groente ergens uit om die vervolgens met een vies gezicht weg te gooien. Ik ga er maar vanuit dat het een fase is en laat het maar een beetje gaan..

3 jaar geleden

Ja dat hoort echt bij de leeftijd. Heeft te maken met dat ze nu wat meer autonoom worden en eigen keuzes begrijpen te kunnen maken.