15 Reacties

3 jaar geleden

Mijn ervaring met boeken dat het heel leuk is opgeschreven in theorie, maar de praktijk altijd anders is en dat je beter kan doen wat je zelf goed lijkt.

3 jaar geleden

Meestal helpt het gewoon uit te leggen wat de bedoeling is en wat er van haar verwacht wordt. Ze snappen meer dan je denkt

3 jaar geleden

Reactie op Mamvantwee

Mijn ervaring met boeken dat het heel leuk is opgeschreven in theorie, maar ...
Klopt inderdaad.. ik ben nu alleen een beetje ten einde raad omdat ik zelf zwanger ben en gewoon echt weer normaal wil slapen haha. Hij sliep altijd zo goed, maar ineens is het drama en wil hij niet meer in z'n eigen bed alleen maar bij mama. Terwijl hij de middag gewoon zonder pardon in z'n eigen bedje gaat. Zo raar

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Klopt inderdaad.. ik ben nu alleen een beetje ten einde raad omdat ik zelf ...
Heb je het er met hem over gehad, zijn nieuwe broertje/zusje, jullie/jouw nieuwe babytje? Misschien voelt hij zich wel bedreigt dat zijn mama straks wordt ingenomen door het nieuwe kindje...?

3 jaar geleden

Reactie op xXx_Iris_xXx

Heb je het er met hem over gehad, zijn nieuwe broertje/zusje, jullie/jouw n ...
Ja ik praat er vaak over inderdaad en vraag hem ook waar is de baby en dan wijst hij ook naar mijn buik. Dus hij begrijpt het wel..

3 jaar geleden

Is het toevalig overdag wat lichter op zijn kamer of wat meer geluid om zich heen. Ik kwam er later achter dat mijn zoon toch van rustige geluid om zich heen hield en het ij het donker eng vond. Of misschien een knuffel een tijdje bij je dragen die dan de geur van jou krijgt hielp hier goed. Maar zoals ik zeg wat bij de een werkt hoeft bij de ander niet te werken.

3 jaar geleden

Reactie op Mamvantwee

Is het toevalig overdag wat lichter op zijn kamer of wat meer geluid om zic ...
In principe is het altijd donker. Overdag alleen wat daglicht wat via bovenraampje komt van zijn deur. Met de knuffel kan ik eens proberen inderdaad! Licht aanlaten op de overloop hebben we ook al geprobeerd.. Bedankt voor je tips!

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Ja ik praat er vaak over inderdaad en vraag hem ook waar is de baby en dan ...
Zit hij toevallig ook in de 17-maanden-sprong. De mijne namelijk wel en is ook erg aanhankelijk en wat opstandig

3 jaar geleden

Reactie op xXx_Iris_xXx

Zit hij toevallig ook in de 17-maanden-sprong. De mijne namelijk wel en is ...
Dan zit hij daar al 3 maanden in hahaha. Het is echt sinds aantal weken een ander kind.. Er is niks veranderd voor hem of wat er mee te maken kan hebben dat hij zich anders gedraagt. Hoop dat het vanzelf over gaat.. maar ben er bang voor haha

3 jaar geleden

Ik heb haar eindelijk sinds gisteren en vandaag weer normaal naar bed zonder huilen. Ik dacht gisteren ineens dat we veel minder complimenten geven en we geven meer standjes na opstandig gedrag. Lopen enzo is niet meer super-goed maar is nu normaal. Eigenlijk wel zielig, waar ze eerder het gevoel had dat we zo ongelofelijk trots waren dat we nu steeds zeggen van 'hou nou eens op' en 'waarom doe je dat nou?'. Ik dacht ineens hoe dat voor haar moest zijn, het gevoel een teleurstelling te zijn geworden ofzo. Ik heb het haar vader direct laten weten dat we hier echt op moeten letten. En haar gelijk verteld dat we nog steeds heel trots zijn en we hebben haar weer zoals we eerst altijd deden veel gecomplimenteerd en speels afgeleid als ze iets stouts deed en lief gezegd dat dat niet mag. En ook naar bed leggen uitgelegd wat er van haar verwacht wordt en dat ze alles kan als ze maar wil. En dat ze zo knap is en dat ze al zo groot is en ook omdat ze heus heel moe is en lekker moet gaan slapen. Maar moet het wel iedere avond herhalen, anders gaat het gewoon weer mis

3 jaar geleden

Reactie op xXx_Iris_xXx

Ik heb haar eindelijk sinds gisteren en vandaag weer normaal naar bed zonde ...
Ja dat kan echt helpen idd. Jullie geloven het niet maar meneer sliep vandaag binnen 20 minuten.. werd net wel wakker om half 10 maar ik ben er naartoe gegaan en sliep gelijk weer door. Dus... Ik heb weer hoop haha. Even de nacht afwachten haha. Maar idd alles benoemen en uitleggen kan echt helpen. Ik ben ook veel van het mopperen overdag aangezien hij alles doet wat niet mag. En dat is natuurlijk helemaal niet leuk.

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Ja dat kan echt helpen idd. Jullie geloven het niet maar meneer sliep vanda ...
Wat goed! Fijn hè? Als zij gelukkig zijn, ben je zelf ook gelukkig. Kost wat meer energie maar je krijgt er zoveel voor terug 🤗

3 jaar geleden

Hoelang hebben jullie die methode toe moeten passen. Wij ervaren op dit moment hetzelfde. ‘S avonds haar naar bed krijgen is een ramp en snachts ook uren bezig. Alleen ze zo driftig en boos dat ze bijna overgeeft van het schreeuwen en blauwe plekken heeft van het slaan met haar hoofd tegen het bedje.

3 jaar geleden

Reactie op AK1990

Hoelang hebben jullie die methode toe moeten passen. Wij ervaren op dit mom ...
We zitten nu dag 4.. Dag 1 drama niet normaal 2.5 uur bezig geweest en 'snachts 3.5 uur kon wel janken 😂 Dag 2 binnen 20 min.. wist niet wat me overkwam mja die was moe van de dag ervoor. Dag 3 50 min denk ik ongeveer.. Dag 4 ook 50 min ongeveer Ik moet zeggen heb m wel beetje vriendelijker aangepast, ik blijf er telkens iets langer bij en aai hem over z'n hoofdje en geef m kusjes. Wat volgens het boek niet mag. Maar wil het langzaam opbouwen en hem de tijd geven te wennen.. het gaat opzich wel goed vind ik nu. 'Snachts wordt hij wel 1 keer wakker alle dagen en dan is het even lastig maar dan laat ik m wat langer huilen en zeg dat mama ECHT gaat slapen en dat hij ook moet slapen. Met andere woorden ik kom niet meer terug 😂 dan is het ongeveer 20 tot 25 min jengelen en dan slaapt hij wel. Het is even doorzetten maar het proberen waard..