16 Reacties
2 jaar geleden
Meid, hier heb ik precies hetzelfde. Er gaat niets in. Ik prop nu wat groente in een smoothie en dat drinkt hij op. Maar het is echt een drama op het moment 😭
2 jaar geleden
Bij mij wil appelmoes een grote hulp wezen, hij eet dan wel de groente of andere dingen wat niet lekker is. Weet niet of hij het lekekr vind en misschien is het een fase want meneer wil dan soms niet zijn avondeten maar wil dan wel ijs (wat hij niet krijgt overigens) of iets van belonen voor steeds wat hij wel eet?
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde probleem. Volgens het consultatiebureau is het een fase die bij haar leeftijd hoort, dus daar ga ik voor nu maar even vanuit.
Ik herken je onzekerheid heel goed!! Ik dacht, ik doe echt iets verkeerd. Maar ik heb me er nu bij neergelegd en hoop dat het inderdaad een fase is. Wel probeer ik zo min mogelijk te pushen, omdat ik wil voorkomen dat eten een strijd wordt.
Succes 🍀
2 jaar geleden
Kan ook zijn dat ze kiezen krijgen. Onze zoon eet nu ook bijna niks, alleen chocola en milk en fruit. Hij krijgt de laatste bovenste kiezen en wordt daar altijd misselijk van volgens mij.
Zou mij niet teveel zorgen maken.
2 jaar geleden
Begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Ik heb ook een zoontje van 2, en we maken er nu een spelletje van: doen alsof papa her gaat eten en dan snel in zijn mond, dat wilt hij wel. Of gekke stemmetjes doen met zijn eten en vragen of het in zijn buikje mag. En soms lukt het niet en dan krijgt hij een bakje yoghurt (wat er ook niet altijd in gaat)
2 jaar geleden
Wij hebben ook zo’n fase gehad met onze dochter. Dat is beter gegaan toen ik met haar ben beginnen koken. (Lees: ik kook en zij zit naast mij op het aanrecht en gooit af en toe iets in de pot) Vaak wilde ze dan ook van alles proeven en dat liet ik toe. Zo had ze op z’n minst dat al binnen zonder dat er druk op ligt 🙈 Ze mag ook echt alles wat ze wil proeven ook al is het misschien wat raar. (Enkel heel pikante dingen sta ik niet toe). Ze leert dat soms iets heel lekker is (vb suiker) en soms niet (rauwe aardappel) en dat ze dat dan ook niet verder moet opeten. Ze heeft dan ook al wat saus of aardappelen of vlees geproefd, waardoor ze weet wat er op haar bord gaat liggen en dan gaat het (meestal) beter.
Mijn man kon er daarvoor echt een strijd van maken. Maar vanaf we het hebben losgelaten (ok, dan eet je niet 🤷🏼♀️), ging het na twee à drie dagen ook weer lichtjes beter. Dan ben ik met haar beginnen samen koken en nu kan ze weer even smakelijk eten als daarvoor! (Het blijft natuurlijk wel een peuter, dus niet elke avond gaat even gemakkelijk. Maar over het algemeen een ferme verbetering!)
2 jaar geleden
Mijn zoontje heeft Nutricia bij voeding gekregen via het ziekenhuis 😢 ik hooo dat hij snel weer goed gaat eten ik voel me zo mega slecht terwijl ik zo me best doe en hem niet push in het eten
Ik ga jullie tips ook proberen 😢❤️
Ik kook vanaf dat hij 5 maanden is elke dag verse groenten en hij at het altijd zo goed. Meer tips zijn altijd welkom
2 jaar geleden
Reactie op iwantababy
Mijn zoontje heeft Nutricia bij voeding gekregen via het ziekenhuis 😢 ik h ...
Dan moet je je niet slecht voelen, dan moet je juist trots zijn op je eigen handelen. Dankzij jouw handelen krijgt hij binnen wat hij nodig heeft.
En pushen werkt nooit. Probeer het gezellig te houden met heel veel geduld.
Het ene kind is het andere niet. Onze oudste eet altijd goed, onze jongste doet met vlagen heel moeilijk. Dezelfde opvoeding.
Je doet het dus goed!
2 jaar geleden
Reactie op Oktobermama19
Meid, hier heb ik precies hetzelfde. Er gaat niets in. Ik prop nu wat groen ...
Het is echt vreselijk bij jou nog steeds zo hier wel 🙄😯
2 jaar geleden
Reactie op skiwi
Dan moet je je niet slecht voelen, dan moet je juist trots zijn op je eigen ...
Ik doe alles wat ik kan maar hij doet het helaas nog steeds ik bied hem vaker perdag wat dingen aan 😊
2 jaar geleden
Reactie op skiwi
Hier ook nog steeds zo. En het is al best een tenger meisje
Ja me zoontje dus ook 😭
2 jaar geleden
Hier is het ook al een tijdje een drama! Alles geprobeerd. We waren bijna clowns tijdens het eten met afleiden enzo. 😉
Inmiddels hebben we het maar even opgegeven we houden het leuk aan tafel.
Geen drama. Soms eet hij bruine bonen of bloemkool (2 bordjes leeg 😅) en de andere keer is het weer drama! Ik weet nu wel als hij honger heeft meldt hij zich wel..
Als hij goed heeft gegeten krijgt hij of een ijsje of hagelslag in zijn toetje. Maar ook belonen geeft hij niks om want als hij het niet krijgt dan heeft hij het er ook niet over.
We zeggen altijd dat ie ons compleet in de macht heeft. 😉
🍀