53 Reacties

5 jaar geleden

Reactie op Marina247

We zijn hiervoor gisteren even naar de huisartsenpost geweest en hebben ind ...
Bij mij helpt de borst geven ze valt dan in slaap en dan wacht ik 5-10min dat ze wat doorslaapt en verplaats ik haar. Of inbakeren en goed dicht bij je houden kan ook helpen

5 jaar geleden

Reactie op Tatjana_x

Bij mij helpt de borst geven ze valt dan in slaap en dan wacht ik 5-10min d ...
Ohja ik geef geen borstvoeding, maar zit idd wel heel erg na te denken of inbakeren een goede optie zou zijn.

5 jaar geleden

Geweldig 😁 om nu weer voor de 2x keer Mama te zijn het heeft even geduurd want mijn oudste is inmiddels 8jr maar hij vind het super leuk nu grote broer te mogen zijn. Ik was op 10 oktober uitgerekend en mijn kleine meid is uiteindelijk op 19 oktober geboren. Ze is nu ruim 3 weken 🎉 Ze doet het verder heel goed. Borstvoeding vond ik op den duur zo pijnlijk dat ik het nu gecombineerd met flesvoeding geef en dat gaat prima. En de nachtvoedingen als alleenstaande vond ik in het begin erg pittig maar wens nu langzaam.

5 jaar geleden

Reactie op Marina247

Ohja ik geef geen borstvoeding, maar zit idd wel heel erg na te denken of i ...
Ja helpt wel en dan goed knuffelen dat ze het lekker warm krijgt ❤❤

5 jaar geleden

Reactie op Cherlean

Geweldig 😁 om nu weer voor de 2x keer Mama te zijn het heeft even geduurd ...
Wat is ze mooi! 😍

5 jaar geleden

Reactie op CharissaZijlstra

Wat is ze mooi! 😍
Dankje 🤗

5 jaar geleden

Uitgerekend op 9 oktober, bevallen op 9 oktober na een bevalling van 36 uur waar we eindigde in het ziekenhuis met pijnbestrijding. Met recht een horrorbevalling te noemen. Dit alles direct vergeten toen onze man Daniël in mijn armen lag. We beginnen nu langzaamaan een ritme te ontwikkelen en de kleine man doet het fantastisch! 🥰

5 jaar geleden

25 oktober is onze prinses Nikki geboren Ik wilde graag borstvoeding geven maar helaas pakte ze me tepel niet .. dus gelijk de fles gegeven en daar doet ze het heel goed op! Snachts gaat ook goed om de 3/4 uurtjes komt ze. Wij geven op verzoek en hebben geen schema waar je helemaal maf van word haha. Mijn man heeft een maand vrij dus we zijn lekker aan het genieten met ze 3e ♥️

5 jaar geleden

Reactie op KellyNikki

25 oktober is onze prinses Nikki geboren Ik wilde graag borstvoeding geven ...
Prachtig! 😍

5 jaar geleden

Reactie op KellyNikki

25 oktober is onze prinses Nikki geboren Ik wilde graag borstvoeding geven ...
Proficiat 😁 En op dezelfde data als mij ❤❤ Super schattig kindje ❤ en met de borstvoeding de mijne wou het ook niet aannemen dus had tepelhoedjes gekregen en met dat neemt ze het wel aan. Misschien dat ze het zo aan zou nemen?

5 jaar geleden

Reactie op Tatjana_x

Proficiat 😁 En op dezelfde data als mij ❤❤ Super schattig kindje ❤ en met ...
Ja klopt had ik ook maar helaas nog niet.. en ben nu van alle stuwingen enzo af. Ga er niet weer aan beginnen 😳 maar bedankt voor je tip 😘😘

5 jaar geleden

Reactie op KellyNikki

Ja klopt had ik ook maar helaas nog niet.. en ben nu van alle stuwingen enz ...
Ooh dat is minder maar ja inderdaad als het niet lukt dan is dat zo he 🙈🙈 en ja die stuwingen zijn pijnlijk 🙄🙄 Dan zou ik er ook niet meer mee beginnen inderdaad...

5 jaar geleden

Reactie op EstherBouwman31

Uitgerekend op 9 oktober, bevallen op 9 oktober na een bevalling van 36 uu ...
Omaj 36uur dat is heel lang 🙈 Nee ik kan echt niet klagen heb een top bevalling gehad. Hele dat wat pijn gehad precies mijn maandstonden waren onderweg. Tegen 24u was mijn water gebroken zijn we halfuur later in het ziekenhuis aangekomen had ik al 6cm ontsluiting en toen ging het heel snel had heel harde weeën maar het ging heel vlot allemaal en om 2u06 was ons meisje geboren ❤

5 jaar geleden

Esmee is geboren op 22 oktober na een bevalling van 24.5 uur. Helaas wou mn ontsluiting niet op gang komen maar heb t toch gered zonder pijnbestrijding en op eigen kracht. Ik wou eerst de borst geven maar helaas werd ik hier onzeker van en had niet genoeg dus over gegaan op de fles. Met ons gaat het nu goed en werken ook niet met een schema voeden op verzoek. Esmee slaapt tussen de 3 a 6 uur door.

5 jaar geleden

Dag Mama’s, Leuk om jezelf mama te noemen hè? ☺️ Op 8 oktober is prins Vic geboren met spoedkeizersnede aangezien meneertje tijdens arbeid gedraaid is. De eerste 4 weken waren behoorlijk pittig. Ik gaf borstvoeding en hij huilde hele dagen, huilen is zelfs een understatement. Hij brulde. Sliep amper en als hij sliep, was hij onrustig. Met veel pijn heb ik vorige week geprobeerd om een flesje te geven en na een afspraak bij de huisarts vermoedelijk koemelk allergie. Dus gestart met pepti voedingen en ik zie na enkele dagen vooruitgang! Drie werf hoera voor mijn klein ventje dat deze nacht ook 7u geslapen heeft

5 jaar geleden

Hier gaat het redelijk, maar this zwaar. Max is over het algemeen een tevreden baby alleen heeft hij zijn ritme nog niet. Hij is nu 2.5 week oud maar elke nacht ton half 5 5 uur klaar wakker. Dat gaat/ging gepaard met veel huilen. In mijn kraamweek moest ik hem veel aanleggen van de kraamzorg. Dit ben ik ook blijven doen omdat hij vaak om de borst vroeg. Dit resulteerde in hele ochtenden vanaf half 5 aan de borst. Ik was doodmoe. Gisteren is het cb geweest. Na een weging bleek hij in 12 dagen 640 gram aangekomen. Gemiddeld komt eem baby 200 aan per dag. Dus ik overvoed mijn jongen een beetje. Daardoor constant vol en daar onrustig van. Op advies van de verpleegkundige nu min. 2.5 uur tussen de voedingen en niet lamger dan een half uur. Hij zat elke keer 45 min tot 1 uur aan de borst. Afgelopen dag gedaan en uit eindelijk liet hij soms zelf 4 uur tussen de voedingen. Wel veel geslapen omdat hij gisteren wel van 3 tot half 2 wakker was. Wat resulteerd dat ik nu weer met een wakkere baby op schoot zit. Maar wel een stuk rustiger en tevreden met een speen. En dat geeft mij ook rust. Hopelijk gaat hij binnenkort nog stukje schuiven met z'n ritme. En krijgen op de boedingen na beetje meer nacht rust.

5 jaar geleden

Reactie op Marijke1988

Hier gaat het redelijk, maar this zwaar. Max is over het algemeen een tevre ...
Klinkt wel herkenbaar. Hier ook nog zoekende. Bedoel je niet 20 gram per dag ipv 200? Lijkt me namelijk wel veel.

5 jaar geleden

Reactie op L85

Klinkt wel herkenbaar. Hier ook nog zoekende. Bedoel je niet 20 gram per da ...
200 per week. Mijn fout.

5 jaar geleden

Hi moeders, Ik was 6 oktober uitgerekend maar 23 september kwam ons meisje Neveah al. Vliesen gebroken in de nacht rond half 3, weeën kwamen een halfuur daarna.. half 12 in de middag is ze geboren met een spoed keizersnede aangezien ze een sterren kijker was. Ze slaapt goed, komt om de drie uur voor voeding ook in de nacht. krijgt borstvoeding. In het begin bij gevoed want ze was bijna 10% afgevallen. Maar dat ging al snel weer goed. Ze is nu al een lekker dikkertje aan het worden ☺! Wat geeft zo'n kleintje toch veel liefde! We zijn ontzettend trots hoe ze het allemaal doet en zo blij dat wij haar ouders zijn. Moet er nog niet aan denken om in feb weer te moeten werken. Kan niet stoppen met kijken naar haar! 😍💖👨‍👩‍👧 Volgende week is ze alweer 2 maandjes oud! Gaat allemaal zo snel!

5 jaar geleden

Zoals sommige weten was ik op 8 oktober uitgerekend maar mn klein klein mannetje Raven is op 17 september geboren.. 3 weken te vroeg, met een gewicht van 1870 gram en 46 cm.. Inmiddels 2 maanden oud, de 3,5 kilo net voorbij en al 52 cm!