30 Reacties

4 jaar geleden

Ik geef mijn zoontje nog 3x de fles van 150ml. Hij is van 2oktober 2019. In principe leven ze nu niet alleen maar van flesvoeding/borstvoeding maar ook van vast voedsel. Het cb vertelde mij ook dat ze het niet meer echt nodig hebben

4 jaar geleden

Mijn dochter is van 9-10 krijgt smorgens een fles van 210 en savonds een papfles ook van 210 en savonds laat ze soms ook nog wat staan. De richtlijnen zeggen ook 2 flessen per dan tussen 150 en 200 dus denk dat je de 500 niet snel over komt als ze tenminste verder ook haar maaltijden goed eet.

4 jaar geleden

Ik geef 3 flessen van 210 ml. Hij eet ook goed zijn groente- en fruitpap. Hij weegt iets minder dan de gemiddelde baby boy met dezelfde lengte. Hij is heel actief. 😘

4 jaar geleden

Volgens mijn arts en bevestigd door Kind & Gezin: minstens 500 ml per dag, op de site K&G staat: tss 8 & 12 maanden 100 à 110 ml per kg. WAUW BEETJE VEEL 😄.

4 jaar geleden

Ik geef 2 flessen van 200 ml en geef daarnaast 's ochtends een bordje pap, gemaakt van 200 ml flesvoeding. Eet daarnaast ook goed zijn vaste voeding. Hele actieve baby hier!

4 jaar geleden

Mijn dochter (van 7/10/19) krijgt 2 flessen per dag van 200 ml maar laat vaak ook savonds 30 staan. Drinkt daarnaast 2 bekers water uit een munchkin beker.

4 jaar geleden

Reactie op Jessicagiorgio

Ik geef mijn zoontje nog 3x de fles van 150ml. Hij is van 2oktober 2019. In ...
Ok, dankje! en ho niet meer nodig dat denk ik nu niet, allee mijn meisje is er echt dol op en als ze ongelukkig is, is dat ook het enige dat helpt 🙈

4 jaar geleden

Reactie op AuroraDesdemona

Volgens mijn arts en bevestigd door Kind & Gezin: minstens 500 ml per d ...
Zij weegt bena 9kg dan is dat 900ml nog? 😱 Klopt dat dan wel?

4 jaar geleden

Reactie op Corrie123

Ik geef 2 flessen van 200 ml en geef daarnaast 's ochtends een bordje pap, ...
Heb nu voort slapen haar 200 gegeven maar ze heeft er maar 140 op, meer wou ze nu niet. We zullen zien met de nacht of ze nog gaat wakker worden of. Niet 🙈🤷‍♀️ en ja pap heeft ze 2maand goed gegeten maar nu is ze er precies gene voorstander meer van 😅

4 jaar geleden

Reactie op SofiaR

Mijn dochter (van 7/10/19) krijgt 2 flessen per dag van 200 ml maar laat va ...
Ja hier net 140 enkel gedronken en gaan slapen.. Drinkt ook 1 a 2 bekers water op een dag

4 jaar geleden

Vast voeding eet ze ook heel goed (wat wij eten)

4 jaar geleden

Hier oook een actieve boy hij drinkt nog wel soms 4 /5 flessen naar behoefte hij drinkt tussen de 130/ 210 soms een papfles 240 hij drinkt gemiddelt 600ml per dag verschilld nog wel. Hij eet heel slecht groentehap enzo waarvan hij toch een flesje wilt soms kn k het rekken en soms maakt ik een flesje van 80cc dat hij eventjes wat binnen krijgt. In de nacht wilt hij ook nog wel vaak een flesje omdat hij zo actief is beweegt hij zoveel waarvan hij zich zelf wakker maakt en als hij wakker word eenmaal wilt hij de fles ik vind het prrimaa alleen de nacht wil ik liever geen flesje geven hoop dat ik het snel af kan leren doe ook me best

4 jaar geleden

Reactie op semos

Hier oook een actieve boy hij drinkt nog wel soms 4 /5 flessen naar behoeft ...
En heb je al geprobeerd het te eten te geven wat jullie eten maar dan minder gekruid? Hier nu zon 2maand dat ze van de pot mee eet. Ik maakte elke keer iets voor haar en ze at paar lepels en moest niet meer hebben. Maar toen ik dan at in de zetel ofs dan kwam ze mee happen en ging het vlot naar binnen 😅 dus gestopt met apart te koken voor haar 😁

4 jaar geleden

Reactie op semos

Hier oook een actieve boy hij drinkt nog wel soms 4 /5 flessen naar behoeft ...
Ja gisterzn hele dag en nacht was eerste keer zonder de borst en wat deed het deugd heb tot 5u kunnen slapen 🙈 dan nog flesje van 80 gedronken en is ze verder gaan slapen tot 9u 🥰 (normaal elk 2 a 3u wakker)

4 jaar geleden

Reactie op Tatjana_x

En heb je al geprobeerd het te eten te geven wat jullie eten maar dan minde ...
Ja ik kook niet appart voor hem hij eet wat ik ook meestal eet k kook gewoon ons cultuur eten dus van alles tomatenpure tot aan gekruid natuurlijk niet te veel gekruid want dan wilt hij de hele nacht water drinken en soms slaap hij daardoor maar soms weer niet wilt die toch een fles. Hij eet dus als hij met ons aan tafel eet ook paar hapjes k heb ook geprobeerd lepel te geven aan hem en zelf ook een lepel zodat hij daarmee bezig kan zijn dan ik het in zijn mond stop meteen maar helpt bniet hij draait gewoon zijn hoofd om. Eten wat hij lekker vind gaat ook paar leppeltjes na binnen en klaar is het terwel hij nu eigenlijk een volle bordje op moet eten. K heb het even gelaten wil hem natuurlijk niet dwingenn met eten hij heeft vandaag zowiezo slecht gegeten alles terwel hij alleen avond eten heel slecht ging eten. Wie weet is het morgen weer goed. Want soms als die echt geen avond eten wil en ik hem liever geen flesje wil geven geef ik hem brood met wat boter en jam gaat er prima in ook goed😀😃 maar dan nog wilt hij daarna toch een beetje drinken 80cc ofzo hahahaha

4 jaar geleden

Zo wat geven sommigen hier nog veel melk zeg. Ik geef mijn dochter 480ml op een dag en dat drinkt ze nooit op 😅. Wij bouwen het dan ook af. Ze is bijna 11 maanden nu Vaste voeding en water en thee pakt ze wel goed

4 jaar geleden

Reactie op skiwi

Zo wat geven sommigen hier nog veel melk zeg. Ik geef mijn dochter 480ml op ...
Zo dat is dan heel goed van jullie. Nou bij ons werk het dus totaal niet mijn zoontje kiest meer voor de melk dan vaste voeding kan er ook weinig aan doen beter drinken dan helemaal niks binnen😌

4 jaar geleden

Reactie op semos

Zo dat is dan heel goed van jullie. Nou bij ons werk het dus totaal niet mi ...
Ach zolang ze de voedingsstoffen maar binnen krijgen. Ik weet ook niet of het wel goed is hoor, ik krijg er echt niet meer in. Onze dochter heeft een koemelkallergie. De neocate melk die ze nu krijgt, vindt ze volgens mij niet lekker. Dus dan pakt ze automatisch meer vaste voeding

4 jaar geleden

Reactie op semos

Ja ik kook niet appart voor hem hij eet wat ik ook meestal eet k kook gewoo ...
Ooh dat is minder, maar inderdaad hoe je het zegt verplichten moet je ook nu niet doen he. En wat ik hier ook doe is soms als de groente grof gesneden zijn dan leg ik dat op een bordje en bij haar met lepeltje en zij neemt zelf de lepen en probeert te eten, meestal met de handjes dat ze het dan wel neemt en het wel ook goed opeet 😁 misschien dit dat gaat helpen (erna wel veel kuiswerk 😂😅😅)

4 jaar geleden

Reactie op semos

Zo dat is dan heel goed van jullie. Nou bij ons werk het dus totaal niet mi ...
Ja klopt hier is dat ook maar een maand dat ze ineens super goed vaste voeding eet! Ervoor ging dat ook heel slecht maar dan gaf ik mzzr de borst he 😁