7 Reacties
4 jaar geleden
Bij ons precies 't zelfde.. Idd ook wel net vakantie achter de rug maar ik denk zelf sprongetje.. Humeur vreselijk overdrijven en snel gefrustreerd en idd 't slapen is een ramp.. Ik hou haar overdag gewoon net zo lang wakker tot ik slaap signalen zie en leg haar dan in bed. Het ritme is dan even helemaal weg, maar dit werkt hier 'tbeste tijdens de sprongetjes.
4 jaar geleden
Hier ook!!! Ik hield me heel graag vast aan tijdstippen en toch een iet of wat slaappatroon, maar nu compleet in de war! Ik let nu ook vnl op de vermoeidheidssignalen. Ik vermoed ook sprongetjes (lange sprongen hehe) omdat hij kruipt en zit half slapend in zijn bed... Hij is nochtans ook doodmoe en wordt huilerig in bed door die vermoeidheid, precies slaapwandelen voor baby's! Soms is hij in paniek omdat hij precies wakker schiet na dat slaapwandel-gekruip en dan beseft van je hoe lig/zit ik nu!
4 jaar geleden
Ken het! Dochter hier wel net 9m gepasseerd. Wat ik dan doe is haar even in de handen houden met tutje en beetje over haar neusje naar voorhoofd aaien met mijn vinger.. Of zelf soms als ze in bed ligt. Helpt hier super goed!! Zo bij de neus iets zachter en als je naar boven richting het voorhoofd gaan iets meer druk helpt super👍👍😁
4 jaar geleden
Oh dit is zo herkenbaar bij mijn zoontje van bijna 10 maanden.. Hij schreeuwt echt moord en brand als hij naar bed moet.. Lastige die sprongetjes zo hé! Ik moet eerlijk zeggen dat het een opluchting is om te lezen dat wij op dit moment niet de enige zijn met een baby van 10 maanden die zo doet... En uiteindelijk zal het ook maar een fase zijn. Ik lees graag mee voor alle tips
4 jaar geleden
En ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik had ergens gelezen (wss ook op 't forum) over de 234 methode.
Wij deden haar vaak 1,5 na ochtend fles na bed en smiddags rond 1u en dan 7 uur.
Nu vanaf 't moment van wakker worden na 2 uur naar bed, en dan vanaf het moment van wakker worden na 3 uur naar bed, en dan vanaf 't moment van wakker worden na 4 uur naar bed.
Dus als voorbeeld
Half 8 wakker
Half 10 naar bed
Als voorbeeld half 11 wakker
Half 2 naar bed
3 uur wakker
7uur naar bed
Je kunt het altijd proberen hihi!
(laatst sliep ze sochtends zomaar een keer 1,5uur.. Tot half 12(!) toen heb ik haar ook dus pas half 3 op bed gelegd.. Dit werkt aardig)
4 jaar geleden
Reactie op Slf2019
En ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik had ergens gelezen (wss ook ...
Thanks, ik heb daar wel over gehoord inderdaad. Niet zo lang geleden een webinar gevolgd over slapen en daarvan had ik een voorbeeld van een slaaproutine voor deze leeftijd. Bijv.;
7 wakker
9:15 naar bed en wakker maken om 10:00
Daarna 12.30 naar bed (14.30 wakker) en hopende uiteindelijk dat ze het ritme zelf aanleren. Zou iets te maken hebben met de biologsiche klok. Maar merk toch dat de methodes en alle theorieën me onzeker maken juist. De 234 ga ik weer eens uitproberen, voelt natuurlijker 🤗