24 Reacties
4 jaar geleden
Je kan biobim toevoegen aan de borstvoeding. Weet niet of je ook al vast eten geeft? Mijn zoon is ook 5 maanden en eet al fruit, brood en warm eten. Ook ben ik overgestapt naar nutrilon nr.2. Hij doet het hier erg goed op.
4 jaar geleden
Heb je al groente en fruithapjes gegeven? Misschien dat eens proberen voor tussen door. Mijn dochter wilde op den duur ook meer. Ik geef wel flesvoeding. En nu is ze voldaan en laat haar fruit en groente eten zoveel ze wil en ze drinkt 5 flessen 180 +6 schepjes. En dat gaat goed en ze eet nog geen kwart potje fruit of groente maar voor haar wel voldoening
4 jaar geleden
Ik geef borst en ik geef hapjes en brood dus dat wel maar hij wil gewoon egt meer
4 jaar geleden
Fruit/groenten hapjes geven, mijn dochtertje krijgt om 6/7:00 een fles (200cc), 11:00 een fles, 12:00 een heel potje fruit, 14/15:00 weer een fles, dan om 17:00 een heel potje groenten en om 18/19:00 een pap flesje.
4 jaar geleden
Geef ook borstvoeding en zoontje is ook 5 maandjes.
Hij krijgt ook hapjes, mag aan broodkorsten sabbelen,...
Vaak als hij zoveel wegdrinkt, wilt dit (bij mijn zoontje toch) zeggen dat hij gewoonweg 'mama-honger' heeft.
Ik geef mezelf eraan over, kruip lekker dicht bij elkaar in de zetel en laat hem gewoon continu 'drinken' aan de borst en wissel telkens (is ook nog eens goed voor je productie 😊) plus je kindje kan nu ook een sprong hebben en dat uit zich ook in meer honger / mama honger 😊
4 jaar geleden
Dit kan zeker een sprongetje zijn. Mijn dochter had rond 5 maanden ook extra veel behoefte aan genegenheid. Ik zou wat vaker voeden als dit mogelijk is, niet per se langer en zo veel mogelijk live voeden in plaats van gekolfde melk geven.
4 jaar geleden
Je kunt ook beginnen met wat groente inderdaad. Sommige kindjes zijn daar echt al aan toe met 5mnd.
4 jaar geleden
Reactie op steffy
Ik twijfel om hoger te gaan
Mijn zoon net 300cc laten drinken en is verzadigd
4 jaar geleden
Reactie op steffy
Voor het eerst maak ik dit mee mijn oudste vroeg nooit voor meer maar ik ga ...
Ik zou niet meer dan 240ml doen, mijn kinderarts zei dat dit wel het hoogste is, avent heeft grotere flessen. Als hij dan niet verzadigd is, indikken met johannesbroodpitmeel of wat water bijgeven. Geef je al groentenpap? Kan zijn dat hij er aan toe is.
4 jaar geleden
Reactie op steffy
Hoe oud is je zoontje dan moet ik een grotere fles kopen maar voor difrax i ...
Op de site van difrax hebben ze “wide” flessen 310cc die zijn in de omvang groter maar volgens mij even hoog als de 250cc flessen