9 Reacties
2 jaar geleden
Het is alsof je letterlijk onze dochter omschrijft van 2 jaar en 4 maanden! Het is soms net alsof ze bezeten is, zo kan ze tekeer gaan. Toevallig pas een uitgebreid gesprek gehad met het consultatiebureau en zij geven toch als tip om het gedrag te negeren. Als ze zo'n aanval heeft (want zo noem ik het maar), dan geef ik aan dat ze normaal kan praten en dat ik dan weer naar haar ga luisteren. In het begin gaat ze dan nog harder gillen, maar snel daarna wordt ze dan toch wel iets rustiger. Zo'n "aanval" kan wel 20 minuten of een half uur duren en het lijkt dan net of ze in een andere wereld is. Ik vind het zelf vreselijk om het te negeren, zo moeilijk als ze alles bij elkaar krijst. In de gang werkte hier niet, want dan ging ze daar tegen de deur (met glazen ramen) staan schoppen. De gouden tip heb ik niet, maar hier werkt negeren wel redelijk goed.
Je kunt ook nog benoemen dat je begrijpt dat ze boos is en dat je haar graag wil helpen als ze rustiger praat (dit kan ook weer averechts werken). Het is echt zoeken. Het ene kind is het andere ook niet. Succes in ieder geval 🍀
2 jaar geleden
Onze dochter is 2 jaar en 4 maanden en ook hier is het feest.
Ik bestraf het standaard met rust, dat werkt het best hier uiteindelijk. Of ik zeg heel rustig dat ik zie dat ze heel boos is.
Het eten gaat hier slechter. En ook zo’n boze aanval kan erg lang duren. Super herkenbaar allemaal.
Maar ja, elk kind is anders. En van onze oudste weet ik nog dat dit nog maar het begin is…
2 jaar geleden
Ow ik lees allemaal verhalen, wat heel herkenbaar is🙈 onze dochter is ook de laatste tijd in de nee fase. En het is echt wel behoorlijk erg. Wij proberen rustig te blijven en het te negeren. Het is zo n ontlading als ze dit uit. Nou is het zo dat als ze haar zin niet krijgt ook gaat slaan. Dit is echt een no go en dan brengen we haar gewoon naar bed voor 2 tot 5 minuutjes. Gilt en huilt ze alles bij elkaar. Daarna praten we erover en maken we het goed en is meestal de bui over. Gelukkig is het niet elke dag zo. Maar het is echt onwijs pittig hopelijk zijn we snel uit deze fase😊
2 jaar geleden
Ik hoop toch wel dat het niet al te lang duurt😂 heb haar vandaag redelijk rustig, nu speelt ze met een tampon in de wasbak, hele keuken nat maar dat is dan maar zo😂
2 jaar geleden
Ik probeer de laatste tijd de how to talk to kids methode. Hierbij moet je het gevoel benoemen. Bv je wordt boos omdat ... niet mag van mama. Je mag boos zijn, maar je krijgt nu niet je zin. Ik ben bij je en als je een knuffel wil, als je niet meer boos bent kan dat.
Bij ons zoontje werkt het beter dan negeren.
2 jaar geleden
Ik heb helaas ook geen gouden tip.. wel heeeel herkenbaar verhaal! Mijn zoontje lijkt ook wel bezeten.. wil alleen maar snoepen en tv kijken en als ik nee zeg begint hij te krijsen, trappelen en huilen. Word er zo moedeloos van, lijkt wel alsof we momenteel niks goed kunnen doen. Boos worden heeft geen zin en als ik hem wil negeren komt hij gewoon achter me aan..
Iedereen heel veel succes deze fase!! Ooit winnen we t van die kleine (toch wel lieve) monstertjes..🤯
2 jaar geleden
Herkenbaar maar ook geen goede tip. Gaat het slapen bij jullie ook lastiger? Hier vaker wakker en ook vroeg wakker... lastige periode vind ik! Middag slaapt hij nog maar 45 min, dan maak ik hem wakker uit een diepe slaap en dit vindt hij niet leuk. Dit lijkt hij dus ook echt nog wel ff nodig te hebben. Maar toch twijfel ik of ik dit er misschien af moet halen.
2 jaar geleden
Reactie op Chl
Herkenbaar maar ook geen goede tip. Gaat het slapen bij jullie ook lastiger ...
Hier gaat het wel goed met slapen, middag gaat ze om 12 uur naar bed, speelt ze meestal een uur en dan valt ze vanzelf in slaap, ze slaapt altijd 2 uur. Avond wel met problemen naar bed maar dan gaat ze wel gewoon liggen en slapen, niet spelen.
Als je zoon zn slaap nodig heeft lat je hem toch gewoon liggen in de middag? Hij word vanzelf wel wakker wanneer hij uitgeslapen is, als het kwa tijd niet uit komt om hem te laten liggen omdat hij anders te laat wakker word dan breng je hem toch gewoon eerder naar bed? Hier maakt het niks uit hoelaat ze naar bed gaat, ze speet altijd een uur in de middag en gaat in de avond altijd meteen slapen ook al gaat ze een uur eerder of later naar bed.
2 jaar geleden
Reactie op Babymama-1998
Hier gaat het wel goed met slapen, middag gaat ze om 12 uur naar bed, speel ...
Als hij in de middag langer slaapt dan 45 min wordt hij in de nacht steeds wakker. Dat heeft minder m'n voorkeur dan kort middag dutje en ff chagrijnig wakker worden. Daarna altijd zo weer goed te pas en weer vrolijk