Mijn dochter doet dit al sinds ze 1 geworden is, dacht eerder begonnen dus eerder afgelopen maar nee, ze is nu 2 jaar en 4 maand.
De afgelopen 4 maand is het alleen maar erger geworden met hoe ze reageert als ze iets niet voor elkaar krijgt, dat ze dingen dus wel moet doen van ons, of dat ze dingen niet krijgt die ze wil hebben. Bijv wanneer ze even moet helpen opruimen omdat letterlijk al haar speelgoed door de hele woonkamer ligt maar ze nergens mee speelt. Ze kan dan net zo boos kijken als wolverine, alleen de messen ontbreken nog, en dan schud ze met haar hoofd en schreeuwt ze nee, als ik dan zeg dat ze haar zachte stem moet gebruiken omdat we binnen zijn en ik vlak bij haar ben dus haar wel hoor schreeuwt ze nog harder nee. Of wanneer ze chocola wil eten wanneer ze net uit haar bed komt in de ochtend en een nee te horen krijgt met uitleg dat het veel te vroeg is voor snoep en dat we eerst gaan ontbijten, lijkt wel als of ze bezeten is, ze gooit zichzelf dan op de grond of houd haar handen op de oren en schreeuwt als taz van looney tunes tot ze gaat huilen.
Als ik geen aandacht geef op hoe ze reageert kan ze uren zo door gaan, als ik haar in de gang zet en zeg dat ze terug mag komen wanneer ze weer normaal kan doen blijft ze daar gewoon zitten en als ik haar op wil halen krijg ik dezelfde 2 reacties van haar als hierboven genoemd.
Ook is elke avond met eten weer een welles nietes verhaal en gaat ze 9/10x naar bed met maar een paar muizenhapjes gegeten te hebben omdat ik niet zo’n stennes wil maken met haar voor dat ze naar bed gaat.
Ik soms echt geen raad met haar en “ja mama” “ja papa” zeggen zodat ze het na zegt en dan ook luistert naar wat er gezegd word doet ze wel maar gaat eerst nog 15 min van deze drama tussen door.
Ook zeggen dat ze kan praten en vragen of zeggen wat er is of wat ze wil maar dan begint ze altijd meteen te huilen voordat ik überhaupt weet wat er aan de hand is.
Iemand tips? Want ik kan haar letterlijk achter het behang plakken…