6 Reacties

2 jaar geleden

Ja, herkenbaar. Wij blijven hem consequent terugleggen. Als we hem naar bed brengen dan stoppen we hem lekker in, geven we een kus, zeggen ik hou van jou. Als hij eruit komt dan laten we hem zelf terug in bed gaan liggen, stoppen hem in zonder gezelligheid en gaan dan weg. Sinds we bij terugkomst de gezelligheid eraf halen is het voor hem minder aantrekkelijk om te doen. Het enige wat hij ermee bereikt is dat hij nóg een keer in bed moet klimmen, nog een keer saai toegestopt wordt en later slaapt. Voorheen moesten we echt een paar keer terug, nu nog maar 1 keer. Hopelijk binnenkort gewoon niet meer. Het zal wel een fase zijn :) Houdt ons fit haha!

2 jaar geleden

Ik heb het grote bed bij mn dochtertje “opgebouwd”. Samen in elkaar gezet, eerst een paar keer in haar ledikant laten slapen terwijl het grote bed in de zelfde kamer stond. Daarna alleen in de middag in het grote bed laten slapen, dit vond ze de eerste paar keer heel spannend en kwam ze er ook meteen weer uit of als ze wel in slaap viel werd ze na een half uur gillend wakker. Toen het in de middag goed ging en ze de tijden sliep die ze normaal ook sliep in haar ledikant heb ik haar in de nacht ook in het grote bed laten slapen, ze werd in het begin wel is midden in de nacht wakker. Heb het ledikantje wel laten staan tot dat ze de nachten weer door sliep, daarna samen uit elkaar gehaald.

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Onze zoon klimt met slaapzak aan uit zijn ledikant. Voordat ik op de overloop sta is hij er alweer uit. We leggen hem steeds consequent terug maar zijn hier iedere avond zeker wel 2 uur meer bezig, niet te doen. Ik heb helaas geen tip maar lees graag mee.

2 jaar geleden

Ons zoontje had ook zo een fase. Sindsdien zing ik als ik zijn kamer uitga en blijf ik wel even zingen. Hallelujah heeft 7 strofes en is lekker lang. 🤣 Dat geluid lijkt hem wel gerust te stellen. Ik zeg hem ook dat ik het alleen doe als hij in bed blijft liggen. Daarna zingt/babbelt hij zelf nog wat verder. Soms roept hij nog eens om mij, maar dan maak ik wat geluid met de besteklade of zo en dat is genoeg om hem gerust te stellen. Hij wil eigenlijk gewoon weten dat ik er nog ben. Oh, de deur moet ook op een kier sindsdien. Als ik ze toch dichtdoe komt hij er wel uit om ze open te zetten. Daarna gaat hij vanzelf terug in bed. 🤣

2 jaar geleden

Mijn dochtertje klom ook uit ledikantje en heeft nu peuterbedje waar ze uit kan. Ze heeft een veiligheidshekje aan haar deur. Dus ze gaat soms daar zitten. In begin legde ik haar altijd terug maar ik lees veel dat kindjes op slaap vallen op de grond omdat hun dat veiligheid bied. Dus nu laat ik haar, zolang dat ze niet huilt of roept laat ik haar soms valt ze in slaap op de grond en leg ik haar na 20 minuutjes in bed. Maar steeds vaker gaat ze zelf in haar bedje liggen.

2 jaar geleden

Dus mijn tip zou zijn een veiligheidshekje aan de deur. Zodat ze de vrijheid hebben om te verkennen maar de veiligheid om niet van de trap te vallen 😊