8 Reacties

3 jaar geleden

Hallo Sofie, Hier ongeveer hetzelfde met ons zoontje van 19 maanden. Hij eet overdag dan nog wel redelijk maar met avond eten gaat er ook niks in. We hebben al bij de diëtist gelopen omdat hij 1,5 kilo onder gewicht zat. Maar het blijft lastig, wij zagen wel dat ons zoontje veel drinkt wat de maag ook vult dus we geven nu vaak eerst het eten en daarna pas zijn drinken. Verder heb ik eigenlijk weinig tips want hier zijn we ook nog steeds aan het uitvogelen wat het beste is.

3 jaar geleden

Hier gaat het ook de ene voor de andere week beter. Ik geef savonds nog steeds een nutrilon flesje 6 schepjes. Snij al niks meer klein en laat haar zelf eten dat werkt voor nu het beste hier. Verder maak ik 3x in de week een verse soep met 2 soorten groente bijv een hele broccoli en courgette soms een aardappeltje beetje zuivelspred erdoor en blenden. Dit krijgt ze in een papfles of beker. Zo krijgt ze toch voldoende groentes binnen. Dit eet ze hier altijd op. Weigert ze haar avond eten is het alvast iets. Heb helaas ook niet de oplossing. Gelukkig gaat het bij jullie bij de opvang wel goed. Succes!!

3 jaar geleden

Herkenbaar hoor, mn dochterje is altijd wel tenger geweest. Daarom ook altijd tussendoor extra dingen proberen te geven. Maar nu moet en zal ze het echt zelf willen doen. Voor de ontw. Super natuurlijk. Voor de vloer niet🙈 Maar het gaat meer naar binnen. Ik heb het vaste eetmoment los gelaten. En zet ook gewoon eten op tafel, zodat ze zelf kan pakken. Zolang het kleine stukjes zijn en ze er niet mee rent mag het.bijv komkommer, maischips, kip, plakjes kaas, avocado. Sinds we dit doen eet ze regelmatig wat extra nog tussendoor. Drinken doet ze gelukkig echt veel. Samen eten motiveerd haar ook tot meer eten. Miss zit er iets bij wat je nog niet heb geprobeerd, succes ik kan me heel erg voorstellen dat je het niet meer weet. Fijn dat hij op de creche wel in ieder geval eet. Maar ik begrijp ook je frustratie. Ik weet niet of je er al heb naar gekeken, maar miss is het een idee om te kijken naar hoe je het aanbiedt. Ik heb vaak zelf Frozen aanstaan. Dan krijg ik het vaak wel naar binnen😊 Ik weet dat niet iedereen het daar eens mee zal zijn maar het werkt meestal wel Soms zingen we liedjes. Is de lepel een vliegtuig Zijn de stokjes een krokodil die eten komt brengen. Soms laat ik haar helemaal haar gang gaan. Ik hoop dat je er iets aan hebt Liefs Sammy

3 jaar geleden

Mijn zoontje is vanaf zijn geboorte een "nee-eter" hij eet af en toe een klein beetje drinken doet hij een enkel slokje (heeft een sonde waar hij het meeste door binnen krijg) probeer er geen strijd van te maken dit ga je echt niet winnen. Zoals eerder gezegd zet de tv aan voor afleiding. Mijn zoontje is helemaal weg was bussen en vrachtwagens. Dan zoek ik een filmpje daarover op en kan ik hem een paar hapjes eten geven. Je kan proberen om wat grotere stukjes te geven wat hij zelf moet afhappen, de leeftijd ik wil het zelf doen komt er ook aan. Leg het eten in een vorm ofzo op het bord. Maak er iets moois van. Wat bij sommige kindjes werkt is het eten in een bepaald figuur maken. Zo kan. Je bijv. Voor brood van die steekfiguurtjes gebruiken die je voor het bakken hebt (begrijp je wat ik bedoel?) Dan heeft brood een andere vorm. Weet niet of je Facebook hebt. Er is een nee-eten groep. Misschien kan je daar lid worden daar hebben ze ook tips. Als hij wat eet doe er dan calorie rijke voeding door. Bijv. Avocado zitten veel calorieën in. Voor mijn zoontje hebben we ook een dieetiste die met ons mee denkt. Mijn zoontje heeft via haar ook calorierijke toetjes. Probeer het gezellig te maken aan tafel keg de focus niet op eten, maak er een spel van zorg voor afleiding zonder afleiding eten komt wel weer als hij eet. Succes! Hoop dat je wat met deze tips kan. Als je nog vragen hebt stel ze gerust!

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook vanaf het allereerste hapje een moeilijke eter. Drinken doet hij wel goed. Ik heb dé manier nog niet gevonden en elke keer is het weer een beetje zoeken naar wat werkt. Maar ik maak er geen strijd van. Hij krijgt eten en eet wat hij eet. Eet hij niet, dan niet. Wat hier wel erg helpt is het te mengen met iets dat hij lekker vindt, of dat erbij te geven. Zelfgemaakte appelmoes bijvoorbeeld. En dan eerst wat hapjes appelmoes geven, dan wat hapjes gemengd en dan met een beetje geluk wat hapjes zo. En anders blijf ik mengen. Ook geef ik, op advies van de kinderarts, als hij wil altijd yoghurt als toetje. Of hij nou gegeten heeft of niet. Dan heeft hij toch iets binnen en wordt toetje ook niet iets beladens, wat alleen mag als hij gegeten heeft. Qua brood kijk ik gewoon hoe het gaat, dat is wat wisselend, maar meestal eet hij er maar weinig van. Ik bied ook wel andere dingen aan, maiswafels, rijstwafels, cracottes, fruit. Er zijn periodes dat hij beter eet als ik hem voer en periodes dat hij het zelf wil doen. Soms eet hij beter als we samen eten, soms juist als we apart eten. Ik pas me daaraan aan. En inmiddels weet ik een beetje wat hij wel lekker vindt. Pasta zonder stukjes groenten bijvoorbeeld. Dus pureer ik heeeeeeeel veel groenten door de saus 😁 en ik kan geen sperzieboon meer zien, maar alles voor je kind 🤣 Ik geef normaal alles vers, maar sommige potjes eet hij redelijk, dus als er een aantal dagen zijn waarop hij nauwelijks heeft gegeten, dan trek ik een potje open. En zo wissel ik dus eigenlijk steeds van tactiek, een beetje meebewegend met mijn zoon.

3 jaar geleden

Als we eten met de tv aan, zorgt dit voor de nodige afleiding. Mijn man wil dit stopzetten omdat hij misschien de link maakt tussen eten en tv. Yoghurt of zuivel kunnen we niet aanbieden omwille van een allergie voor lactose en melkeiwitten. Dankjewel voor de tips, blij dat ik niet alleen ben!

3 jaar geleden

Als we eten met de tv aan, zorgt dit voor de nodige afleiding. Mijn man wil ...
En amandelmelk of Alpro ofzo?

3 jaar geleden

Als we eten met de tv aan, zorgt dit voor de nodige afleiding. Mijn man wil ...
En wat vind je man er erg als er een link komt tussen eten en tv? Als het eten goed gaat kan je de tv weer afbouwen. Het is dan waar je je prioriteiten legt denk ik. Eigenlijk heel bot en kort door de bocht zegt je man of eten of tv kijken. Hij wil niet dat jullie kindje de link gaat leggen dus dan maar niet eten?