9 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter heeft dit gehad rond maart/april, toen ze net 2,5 was. Zij sliep toen ook nog smiddags. Sindsdien gaat ze smiddags niet meer naar bed en slaapt ze savonds veel sneller in.
Ik weet niet of je zoontje in de middag nog een dutje doet? Anders weet ik het niet eerlijk gezegd 😊
2 jaar geleden
Ik volg even, want hier hetzelfde met onze peuter van 2,5 (okt '19).
2 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Onze dochter heeft dit gehad rond maart/april, toen ze net 2,5 was. Zij sli ...
Mag ik je daar een vraag over stellen? Wij hebben dat ook een aantal dagen geprobeerd, onze zoon slaapt dan in het begin als een roosje. Echt na 1 dag al ontzettend toename van dromen, onrust in de nacht en gisteravond echt nachtangst (mocht je niet weten wat dat is, Google eens). Herken jij dit? En hoe daar dan weer mee om te gaan? Tips?
2 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Onze dochter heeft dit gehad rond maart/april, toen ze net 2,5 was. Zij sli ...
Ja, hij slaap nog in de middag. Hij wordt tegen het einde van de ochtend ook echt vervelend en moe, dus dat slaapje lijkt ook wel nog nodig helaas.. we gaan nog eens kijken..
2 jaar geleden
Reactie op Moeder-van-2-jongens
Mag ik je daar een vraag over stellen? Wij hebben dat ook een aantal dagen ...
Mijn dochter heeft soms ook last van nachtangsten. Nu je het zegt, dit nam bij haar in het begin ook wat toe toen haar middagslaapje eraf ging. Ik merk wel dat ze sindsdien ook vaster slaapt, dus misschien dat het een wel met het ander te maken heeft. Nu heeft ze daar steeds minder last van, dus ik weet niet zeker of het daardoor komt. Wij laten haar meestal wanneer ze last heeft van nachtangst, we maken haar dan niet wakker. Soms als het heel erg is, dan ga ik aan haar bedje zitten en praat ik heel zachtjes tegen haar. Smorgens weet ze hier zelf nooit meer iets van heb ik het idee.
2 jaar geleden
Reactie op kirstenvavn
Ja, hij slaap nog in de middag. Hij wordt tegen het einde van de ochtend oo ...
Hier vond ik eigenlijk ook dat ze haar slaapje nog steeds nodig had, alleen wilde ze zelf absoluut niet meer. Het was iedere dag een strijd met haar. Dus toen toch maar gekozen om haar wakker te houden. Ik geef haar wel een rustige activiteit, waardoor ze dan soms op de bank even in slaap valt. Meestal is dat dan zo'n 10 minuten. Het is in het begin toch zoeken merk ik. En misschien heeft je zoontje zijn slaapje gewoon echt nog nodig.
Zou het misschien slaapregressie kunnen zijn? Ik weet het niet, maar ik noem maar iets 🙈
Succes in ieder geval! Kan heel vermoeiend zijn voor ouders ook😫
2 jaar geleden
Wat bijzonder dat sommige dingen zo gelijk op gaan. Hier ook een zoon van ruim 2.5 (okt 2019) die afgelopen 2 weken hetzelfde deed. Niet willen slapen, ook zeggen dat hij niet moe is en wil spelen. Kort na weglopen roepen en uiteindelijk huilen. Dan nog 1x gaan kijken en zeggen dat hij morgen weer mag spelen maar nu eerst gaat slapen. De andere kindjes gaan ook slapen. 9 van de 10 keer was het daarna goed. Wel begon hij halverwege deze minder goed inslapen periode te zeggen dat er dingen op zijn kamer zate, spinnetjes en krabjes. Nu vertel ik dat ik die al heb weggehaald . Misschien speelde dat ook mee met niet willen slapen? Hij slaapt ook nog smiddags en dat heb ik wel zo gehouden. Inmiddels lijkt het weer wat beter te gaan🤞 succes
2 jaar geleden
Hier is dat nu eind oktober 2019. Onrustig in slaap komen 2 a 3 keer uit bed komen. Nu vandaag in slaap gekomen door smoes (je zusje kijkt mee en laat eens goed zien dat jij in je eigen bedje kan blijven liggen) zo moet onze dochter ook drinken (drinkt zo slecht).
Ze moet nog 2 weken ongv wachten op haar kleine zusje.. dus wij dachten dat die onrust daarvan kwam, ze is er zo mee bezig,, maar als ik het zo lees hoort het bij de fase. Hier slaapt ze 1 a 2 keer per week nog smiddags.
2 jaar geleden
Wij hebben ook een dochtertje van okt 2019 (en een tweede op komst nov 2022). Ze zit al maanden op de wip van middagslaapje laten vallen. Heeft hem vaak nog nodig maar slaapt dan ook pas om tien uur savonds weer. Als ze wel wakker blijft, wat steeds vaker lukt, dan gaat ze wel goed slapen om half acht. Maar we hebben heel veel avonden met eindeloze redenen om niet naar bed te hoeven achter de rug.