9 Reacties

2 jaar geleden

Na een eerste geplande keizersnede ivm stuitligging afgelopen februari vaginaal bevallen. Heeft wat mij betreft erg goed uitgepakt. Herstel in vergelijking met keizersnede verloopt stuk sneller en ook met de eerste die erbij rondloopt leek het mij ook een stuk relaxter. Bewust keuze dus gemaakt om deze tweede keer vaginaal te bevallen.

2 jaar geleden

Blijft een lastige keus he. Eerste met spoedkeizersnede en bij de tweede ook gekozen voor vaginaal bevallen. Indd ook voor snellere herstel. Helaas werd dit weer een spoedkeizersnede en met complicaties erbij. Bespaar je de details maar achteraf gezien had ik denk ik liever een geplande keizersnede gewild. Merk wel dat ik veel minder last heb van het litteken dan bij mijn eerste. Succes!

2 jaar geleden

Reactie op MarloesN

Na een eerste geplande keizersnede ivm stuitligging afgelopen februari vagi ...
Bedankt voor je reactie Marloes, fijn om ook positieve verhalen te horen.

2 jaar geleden

Reactie op Stephanie.charlene

Blijft een lastige keus he. Eerste met spoedkeizersnede en bij de tweede oo ...
Ja heel lastig! Denk dat ik er beide ok mee ben maar geen 2 in 1 bevalling meer wil. Als je vaginaal start weet je natuurlijk niet of het deze keer wel lukt en net als bij jou het nog een spoed word.

2 jaar geleden

Ivm zwangerschap vergiftiging een spoed keizersnede gehad met 35 weken. Nu net aan 9 weken van de 2e zwanger en hoop toch wel dat dit een normale bevalling zal kunnen worden. Keizersnede kan achteraf altijd nog denk ik zo☺️. Van me keizersnede bijna geen last gehad en ook vrij snel van hersteld, met 3 dagen kon ik zelf alweer kleine stukken lopen. Alleen bukken en opstaan was wat gevoelig, dus gelukkig ook geen slechte ervaring aan een keizersnede.

2 jaar geleden

Ik heb bij de eerste een geplande keizersnede gehad, wegens een erg grote baby die in stuit lag. Bij de tweede afgelopen november vaginaal bevallen - wel met de wetenschap dat de kans dat het uiteindelijk weer een keizersnede zou worden iets groter was. Zou zelf absoluut weer voor het laatste gaan, herstel ging veel sneller dan na een keizersnede en ik moest er eerder aan denken om niet direct te veel te doen.

2 jaar geleden

heel lastig dit he! Vond het zelf ook zo moeilijk. Na een eerste spoed keizersnede nu bij de tweede toch gekozen voor een geplande keizersnede toen ze in het ziekenhuis het slagingspercentage op een natuurlijke bevalling niet zo heel groot achtte en deze baby volgens de metingen als een stuk groter en zwaarder zou zijn (was ook zo, en denk dat natuurlijk bevallen deze keer ook niet zou zijn gelukt). Qua operatie is een geplande uiteraard veel relaxter. Ook zelf nog ons zoontje uit de buik mogen aanpakken, hele bijzondere ervaring! Qua herstel was het ongeveer hetzelfde, beide keren vrij weinig last van de operatie gehad. Ik kon al vrij snel weer van alles doen. Het is wel drukker en lastiger qua herstel met een tweede natuurlijk (1e is 2,5 jaar) maar gelukkig was mijn man nu ook langer thuis door het verlengde geboorteverlof voor de man. Dat scheelde een hoop! Het blijft lastig, je weet van tevoren niet hoe de bevalling en het herstel verloopt natuurlijk😅. Ik was blij dat deze baby groter was en het slagingspercentage zo laag dat de keuze eigenlijk voor mij werd gemaakt 😅. Iedereen zegt doe wat voor jou goed voelt maar ik had eigenlijk geen flauw idee wat goed voelde. Had ik deze informatie niet gehad had ik denk ik gewoon net zo lang afgewacht met een keuze maken dat het wel een natuurlijke bevalling zou worden.. Hoop dat je iets aan dit verhaal hebt! Succes!

2 jaar geleden

Bij de 1e een spoedkeizersnede gehad in oktober 2019. Veel pijn en een pittig herstel. Ruim anderhalf jaar later bij de 2e toch gekozen voor een geplande keizersnede. Echt een wereld van verschil!! Om 15.00 uur kwam de kleine man ter wereld, om 19.00 uur stond ik alweer zelf onder de douche, de volgende ochtend lekker naar huis. Ik voelde me echt ontzettend goed. Het blijft geluk of pech hebben, dat is helaas van te voren nooit te voorspellen. Geniet van je zwangerschap!!

2 jaar geleden

Reactie op Nicolleke

Bij de 1e een spoedkeizersnede gehad in oktober 2019. Veel pijn en een pitt ...
Bedankt nog voor je reactie! Dit zijn fijne verhalen om te horen. Ik ben erover uit het word volgende week een geplande keizersnede.