28 Reacties

3 jaar geleden

Dit herken ik echt heel erg standaard rond 23.30 komt ze en in de nacht ook minstens 2 keer. Vind wel fijn te lezen dat andere mama's en papa's hier ook last van ervaren je bent altijd snel bang dat je de enige bent hierin. Hoop dat deze sprong snel voorbij is weer

3 jaar geleden

Hier tussen 2-3 uur en om 5 uur... Niet te doen. Wij denken dat het hier tandjes zijn, ze is namelijk echt vrolijk en wakker....wat het lastig maakt om haar ervan te overtuigen dat dit echt geen tijd is om te spelen😒

3 jaar geleden

Hier kan dat ook wel gebeuren. Ik neem mijn dochter bij ons in bed en ze slaapt verder 🙈 anders is dat te vermoeiend 😅

3 jaar geleden

Hier ook helaas.. Sommige nachten opeens erg vaak wakker en steevast om 06:00 klaar wakker (dit was voorheen tussen 7:30 en 8:30). We vermoeden ook wat tandjes maar het duurt nu al een poosje.. Overdag trouwens ook, ze sliep eerst tussen de 2,5 en 3 uur en nu nog maar zo'n anderhalf uur.

VRIEND

3 jaar geleden

Ik ben dus niet de enige 😣 ik zit er wel erg doorheen, hoe is dat bij jullie?

3 jaar geleden

Onze kleine man ook nog steeds helaas.. standaard elke dag rond 11 uur en net zolang gillen totdat die eruit word gehaald en die bij ons in bed verder slaapt. ( meer een gewoonte dan een sprongetje ) maar ik merk het ook hoor! Het breekt je wel op! 😴 Hopelijk is het een sprong en is het snel weer over! Even doorzetten, niet zoals mij kiezen voor de makkelijke weg want ik heb er nu al weer 5 maanden eentje bij me liggen waardoor ik bijna elke ochtend uit bed val omdat meneer het hele bed op eist 😉

3 jaar geleden

Is het geen dorst/honger? Flesje water naast bed geprobeerd, of nog een papfles na avondeten?

3 jaar geleden

Hier ook precies het zelfde ik proberen hem wel gewoon in bed te laten maar soms komt die ook lekker bij mij in bed slapen. Het is erg vermoeiend ja en wat je ook zegt dromen nachtangst enzo heeft er ook wel mee te maken. Mijn zoon is nu ook al een tijdje alleen maar gillen recht op staan in bed. Ik geef hem dan nog wat te drinken en dan laten slapen mja dan word die wie om de uur even huilirig wkkr. Dit is mij ons al ruim 4 weken nu zo hoop dat de sprong snel voorbij gaat🙃

3 jaar geleden

Zijn er nog meer mensen bij wie dit nog steeds zo is? Ik voel me echt een beetje radeloos.. Het duurt nu al heel wat weten dat ze tussen 11-12 wakker wordt en alles bij elkaar schreeuwt..dit gaat een aantal uren door en dit elke nacht.. Van alles geprobeerd van drinken geven, met haar lopen, laten liggen en alleen aaien tot het laten gaan. Ik weer het niet meer en het begint me op te breken. Overdag is er niets aan de hand, een lief vrolijk meisje en haar dutje doet ze ook altijd erg goed.

3 jaar geleden

Hier ook verandering in slaap nog steeds ja! Overdag amper meer willen slapen en dus oververmoeid, waardoor snachts elke nacht om 05 huilend wakker en niet meer willen slapen. Overstappen van 2 naar 1 slaapje lukt niet omdat ze sochtends gewoon te moe is en echt nog ochtend slaap nodig heeft. Ben ook vermoeid, mede door 21 weken zwanger van tweeling waardoor ik al slecht slaap. Hopelijk is deze sprong snel voorbij !!!

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op MLTB

Zijn er nog meer mensen bij wie dit nog steeds zo is? Ik voel me echt een b ...
Hier is het ook nog steeds niet over hoor.. schrale troost je hebt er niks aan, maar je bent niet alleen. Het is zwaar 😞

3 jaar geleden

Hoe is dit nu bij jullie? Is het over gegaan? Onze dochter zit nu in haar laatste week van sprong 10 en is elke nacht ruim 1,5 wakker. Gillen en schreeuwen. Het enige dat helpt is flesje en tv filmpje bij ons in bed. Wordt er moedeloos van. In slaap vallen bij ons in bed doet ze niet. Iemand tips?

3 jaar geleden

Precies het zelfde ik word er ook moedeloos van alleen maar flesje helpt een beetje hij wilt spelen k geef hem geen aandacht mijn partner wel prima dan gaan ze maar lekker spelen ik ben echt een beetje klaarmee dit is al paar nachten zo nu ook al weer een poosje wakker weet ook niet wat ik moet doennn.

3 jaar geleden

Jaaa wij hebben het net weer achter de rug! Even afkloppen maar sinds deze week slapen hij weer van19 tot. 07u. Dan een flesje en soms slaapt hij dan nog even tot 08:30u. 🙏. Maar het was meer dat hij snachts steeds in paniek wakker werd en alleen tussen ons in wilde slapen en soms wilde hij alleen maar gillen. Snachts klinkt dat echt nog erger als overdag hè!? Overdag wilde hij ook niet slapen! Man de wallen waren er weer onder mijn ogen! Terwijl ik dood moe was, was meneer gewoon vrolijk overdag! Omg 😜 achteraf kwamen er ook 2 hoek tanden door.

3 jaar geleden

Hier ook nog steeds ellende met slapen terwijl de sprong al een week voorbij zou zijn. Terwijl ze savonds eerder altijd meteen in slaap viel, duurt het nu soms wel een uur. En Elke nacht vanaf ong 04.30 wakker en niet meer willen slapen. Ik ben gesloopt. En

3 jaar geleden

Herkenbaar. Ik heb dat tot 16 maanden gehad met Sepp. Wij sliepen dus regelmatig samen in bed, anders was het niet vol te houden.

3 jaar geleden

En hoe gaat het slapen bij jullie ? De sprong is allang voorbij maar nog steeds om 05.00 uur wakker, soms nog beetje doezelen maar soms ook knuffels uit bed gooien en daarna huilen. We halen haar er nooit voor 06.00 uit en ontbijten rond 07.00. Hoop zo dat ze weer iets langer gaat slapen, want ben zo moe !

3 jaar geleden

Oh dan zou dat haar ritme nu wel zijn! 😕. Hier : 19u na bed slaapt tot 06u. Dan geven we hem in ons bed warme melk en leggen hem weer terug en slaapt hij nog even tot 07:30u/09:00. Maar vandaag was hij om 07u er ook klaar mee. Sterkte 😛

3 jaar geleden

Reactie op Marthe-03

Hier is het ook nog steeds niet over hoor.. schrale troost je hebt er niks ...
Hoe staat het er inmiddels voor? Mijn dochter wilde slecht in slaap vallen. Echt overstuur huilen, dus ik heb denk ik 1,5 week iedere keer 1e keer alleen proberen te laten slapen en als ze ging huilen na 5 min ging ik erbij liggen. Nu is het niet meer nodig. Ik hoop dat het zo blijft. En ik hoop voor jouw dat het bij jouw ook beter gaat.

3 jaar geleden

Ik heb een tijdje terug ook een bericht geplaatst dat mijn zoontje niet meer alleen wilde slapen en vaak wakker werd 'snachts en vroeg wakker voor zijn doen(07u). Ik heb op aanraden van CB het boekje slaap kindje slaap gekocht. Methode dat je dan toe past. Hier heeft het echt geholpen. Hij gaat weer om 18u30 naar bed en slaapt tot 08u00/08u30 en wordt niet meer wakker 'snachts. Heeeeeeerlijk! Ben zo blij dat ik heb doorgezet. Wellicht is het een tip voor jullie!