8 Reacties
3 jaar geleden
Super herkenbaar!! Nooit problemen met slapen gehad, maar onze dochter (13-10) doet dit sinds 2 weken ook. Alleen zij komt niet uit bed, maar gaat drammen in haar bed (roepen, krijsen, huilen). Gelukkig blijft ze wel in bed zitten, maar ik lees toch graag even mee of er misschien tips zijn.
Wij laten haar nu zitten, want we zijn er de eerste dagen naartoe gegaan na 5 minuten (niks zeggen, aai over haar hoofdje en terugleggen) en dan 10 minuten later weer etc. maar dit hield ze steeds 3 uur vol! Nu doet ze dit nog steeds, maar het huilen duurt steeds korter. Misschien een fase? Bij de oma's doet ze dit niet, op de opvang wel. Zou het de 24 maanden slaapregressie zijn?
3 jaar geleden
Hoi, onze dochter van 24-10 doet al 2 weken hetzelfde. We zetten nu een radio voir haar deur en gebruiken met 5-10-15 minuten systeem. Door de radio gaat ze wel rustiger spelen, maar inderdaad vaak ook zich uitkleden enz. Ze slaapt daardoor al die tijd pas half 10 soms half 11. Om oververmoeidheid bij zowel onszelf als haar, leggen we haar soms meteen met bedtijd bij ons of gaan we bij haar liggen en dat lijkt te helpen.
3 jaar geleden
Reactie op Meroleyn
Hoi, onze dochter van 24-10 doet al 2 weken hetzelfde. We zetten nu een rad ...
Ja wij hebben haar de eerste avond bij ons in bed genomen maar dan slapen wij weer niet. Bij haar zitten lijkt ook te helpen maar ze zodra we iets bewegen zit ze weer rechtop. Wel fijn om te weten dat het herkenbaar is bij andere kleintjes.
3 jaar geleden
Heel herkenbaar zoon van 3/10 doet ook een beetje anders tijdens in slaap vallen en doorslapen. Duurt uren voordat hij in slaap valt, soms rustig soms huilend en speen gooien. Snachts wordt hij vaak wakker en het helpt soms om speen aan te geven. Afgelopen nachten heeft mijn man in zijn kamer ‘gelogeerd’. Dat leek te helpen, maar moet geen gewoonte worden. Of overdag korter dutje doen of juist voldoende slapen aanbieden. Even misschien uitproberen wat helpt. Maar blijkbaar hoort het erbij aan de verhalen te lezen hier. Succes
3 jaar geleden
Onze zoon heeft een maandje geleden ook een lastige periode gehad qua in slaap vallen. Hier hielp het uiteindelijk om even door de babyfoon te praten. Dat stelt hem blijkbaar gerust. Ook als hij ‘s nachts even wakker wordt (deed hij voorheen ook niet) praten we even met hem vanuit onze kamer. Net of hij wil gewoon even horen dat we er nog zijn. Na een aantal weken werd het beter.
3 jaar geleden
Herkenbaar! Wat leuk onze zoon is ook van 22/10! Hij is opeens weer om 05u wakker. 🥳
Maar wat echt erg is hij roept snachts vaak even papaaa of maaamaaa. Ik zit dan rechtop in bed elke keer! Ik schrik daar van. Mijn man slaapt trouwens gewoon er door heen.
Als ik dan even na hem toe ga of even zijn naam zeg en vertel dat hij toch even weer moet gaan slapen dan gaat hij weer liggen en verder slapen. Of als hij wel eens roept loop ik heen en ligt hij alweer te slapen. Ik slaap dan echt niet meer he. Het is net alsof hij even wil weten of we er nog zijn. ☺
3 jaar geleden
Inmiddels gaat het naar bed brengen de afgelopen 3 dagen beter. We moeten wel afspreken dat de deur open blijft en dan blijft ze in haar bedje. Wel nieuw is 3/4u. Wakker worden en voor de deur wachten tot we haar weer in bed leggen en de deur dan weer molen moet blijven dan slaapt ze door tot de ochtend. Soms zelfs dat ze uitslaapt🙈🙉