13 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees even mee onze zoon heeft ook steeds vaker van dit sorry streken tot nu toe werkt op de gang zetten nog wel maar soms gaat hij ook zonder eten naar bed.

2 jaar geleden

Bij ons speelt dit ook, we proberen zo weinig mogelijk aandacht aan het weigeren te besteden. Als hij niet eet dan niet, maar blijft wel een tijdje aan tafel zitten. Soms gaat hij zonder eten op bed en slaapt goed en wordt niet uitgehongerd wakker. Hij groeit goed. Soms heeft hij nog wel trek een tijd na het eten en krijgt hij iets gezonds zoals fruit, paprika, tomaat of yoghurt oid. Hij eet de ene keer meer dan de andere maar het wordt geen strijd. Als we hem gaan dwingen werkt t hier alleen maar averechts. Succes en het komt vast goed!

2 jaar geleden

Ik zet haar eten voor en ga zelf gewoon eten. En ik let niet op haar en ze eet haar bordje leeg. Zo niet of ze gaat spelen ermee, dan zeg ik dat ze gewoon moet eten anders haal ik haar bordje weg. Soms bemoeid haar vader er mee en zeg ik hem ook haar te laten. Hoe meer aandacht hoe gekker ze doet. Ook merk ik dat ze erg weinig eet als ze even een groeistop heeft. Ik heb haar 1 keer met honger naar bedje gedaan. Dat deed me echt wel zeer, maar ik heb haar gewaarschuwd dat als ze niet eet ze honger heeft. Dit is het, ik maak niks anders en ga je er ook niet s'nachts uit halen om te eten. Dat was maanden geleden en de laatste keer. Geen aandacht schenken. Praten over van alles en nog wat maar niet over eten. Wel een keer uitleggen maar dan de keus bij het kind laten. Ze zien snel genoeg het patroon: geen eten is honger

2 jaar geleden

Reactie op Geheb

Bij ons speelt dit ook, we proberen zo weinig mogelijk aandacht aan het wei ...
Nou dat hij niet eet vind ik nog niet eens het grootste probleem dan maar niet denken wij dan idd.. maar eerder kon hij dan wel gewoon aan tafel zitten maar nu krijst hij alles bij elkaar .. en dat begint soms al als we gaan eten koken..

2 jaar geleden

Reactie op Leoni

Ik lees even mee onze zoon heeft ook steeds vaker van dit sorry streken tot ...
Helaas zijn wij die fase dat dat hielp dus al voorbij 😢 af gelopen avond ging het gelukkig wel goed ( in de zin van hij is rustig blijven zitten 😆)

2 jaar geleden

Keep Calm... Monkey see monkey do

2 jaar geleden

Leuk he deze fase? 😉. Zooo herkenbaar onze zoon is van okt. 2019. Dramatisch is het eten en zo gezellig aan tafel s'avonds. Zodra het woordje eten s'avonds valt begint/begon het al. We proberen het gezellig te houden want anders zijn wij de mopperende en geïrriteerde ouders en dat voelen ze natuurlijk aan. Die voelsprieten van hun. Wij waren de ouders die zeiden voordat ze kinderen kregen wij gaan NOOOIT NOOOIT met een ipad of de televisie aan, aan tafel zitten te eten. Inmiddels at de peuter heeelemaal niks s'avonds behalve zijn yoghurt. Hij krijste en werd woedend noem maar op. Uiteindelijk verging ook mijn eet lust en was ik er zo klaar mee met die stickers, boos worden, negeren mijn trucjes boek was op! Het drama duurde al weken. Heb toen de ipad op tafel gezet en gezegd tegen hem dan ga maar hier op kijken maar wij gaan eten. Sinds een week eet hij weer met ipad en wij moeten hem soms een schepje geven. Hij vindt sommige dingen echt niet lekker. Oke prima hebben wij ook. Gister at hij een bordje bloemkool leeg ( wat hij normaal uitspuugde!) We waren verbaasd. Nu moet ik wel zeggen als hij weigert te eten zeggen we dan gaat de ipad weg. Meneer gaat dan braaf eten.. Het voelt alsof hij ons een beetje voor de gek houdt een soort van grenzen zoekt. Dat mag! De wereld moet ontdekt worden. Maar een beetje eten moet hij wel. 😉. Tegen zijn zin eten hoeft niet. Och het zou wel een loedermoeder actie zijn met die ipad maar de rust is weer terug aan tafel. 🦋

2 jaar geleden

Reactie op Summerz

Leuk he deze fase? 😉. Zooo herkenbaar onze zoon is van okt. 2019. Dramati ...
Hahaha ja precies dit dus…. Wat wij nu soms doen is in de middag rond een uur of 4 de tv aanzetten en dan zitten ze op de bank en dan geven we ze een wortel of soep met veel groenten.. en dat gaat redelijk.. zo krijgen ze toch af en toe groente binnen.. er zijn aan aantal dingen die ze inmiddels weer eten.. pasta ( met niks ) aardappels uit de oven en die groente tortilla’s ( ze trappen er nog steeds in als ik zeg dat het een pannenkoek is hahah) maar er moet niks bij zitten dan is het over.. dus we doen het nu maar een beetje op die manier.. want idd wat je zegt onze eigen eetlust was ook totaal wel als er een kind zo zit te schreeuwen.. 1 van de twee eet gelukkig wel gewoon goed en die kan ik zelfs soms wat nieuws geven en dan probeert hij het netjes .. dus dan denk ik maar.. nou dan is er in ieder geval 1 goed gelukt 🤣🤣🤣

2 jaar geleden

Reactie op Twinmom

Hahaha ja precies dit dus…. Wat wij nu soms doen is in de middag rond een u ...
Blote billen pasta noemen wij dit hier thuis! Geen groente en saus aan toegevoegd. Ojee als er een groente aan toegevoegd is dan is het klaar. 🤗

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook. Onze dochter (ook oktober 2019) at tot anderhalf tot 1 jaar geleden alles en ontzettend veel. Ze at snel met vork en lepel, goede manieren aan tafel. En opeens is de knop omgedraaid, ze wil niet meer. Van alles geprobeerd, ze werd ook steeds lastiger aan tafel (gooien met eten en bestek). De gezelligheid was ook compleet weg. Na een periode hebben wij de knop om gezet en ons er niet meer mee bemoeid. Echt geheel los gelaten. Neutraal reageren op dingen die over eten gingen. Als ze zei, ik wil niet eten, dan zeiden we oke, dat is goed, maar je moet wel bij ons aan tafel zitten. At ze niet dan at ze niet. Ze kreeg 20 minuten om te eten en dat was het. Met 1 aankondiging dat het eten weg ging (5 of 10 minuten van te voren). Daarna nog wel altijd haar normale toetje (klein bakje, met yoghurt en honing) Het heeft echt best even geduurd, zonder een millimeter resultaat. Maar ze eet nu weer gewoon mee. Niet zo veel als ooit en niet zo makkelijk als eerst, maar het gaat wel echt een stuk beter.

2 jaar geleden

Reactie op cristinaa

Wij hebben dit ook. Onze dochter (ook oktober 2019) at tot anderhalf tot 1 ...
Fijn dat het nu beter gaat.. wij merken idd ook hoor dat negeren het beste werkt.. en de ene avond gaat het beter dan de andere avond

2 jaar geleden

Reactie op Twinmom

Fijn dat het nu beter gaat.. wij merken idd ook hoor dat negeren het beste ...
Ja ben er ook zo blij mee. Ik vond het op een gegeven moment eigenlijk niet leuk meer. En het nadeel van avond eten, het is elke avond 🤣. Dus die goede moet was echt weg. Stond al met tegen zin in de keuken. Het is echt ups en downs. Wel stiekem een troost om te zien dat andere het ook hebben 🙈. Voel je je meteen wat minder alleen

2 jaar geleden

We hebben hier een tijdje de tafel niet voor haar gedekt. Wij gingen dan aan tafel gezellig kletsen en eten en zij pruilde dat ze ook aan tafel wilde. Aan tafel was alleen voor diegene die mee wilde eten… nu eet ze 😊