9 Reacties

4 jaar geleden

Vaak zijn ze dan bezig met andere vaardigheden te ontwikkelen, hij is niks verleerd,maar is nu waars 'druk' met iets anders waardoor hij het even niet doet. Ik herken dit gedrag . Mijn zoon heeft exact hetzelfde

4 jaar geleden

Verleerd zal hij het echt niet zijn. Misschien lijkt het voor jou dat hij "stil staat" maar waarschijnlijk maakt hij een groeispurt denk ik. Ieder kindje ontwikkeld zich in zijn eigen tempo. Zijn allemaal fase waar je door moet. Mij zoontje 7maanden 3 weken heeft 1x van rug naar buik gedraaid daarna niet meer. Geef hem de tijd

4 jaar geleden

Hey, volgens deze fase leren baby's niet alleen rollen/kruipen/zitten enzovoort, maar ook dat bepaalde dingen in/onder/op/achter kunnen zitten. Ze leren afstand inschatten, wat er ook voor zorgt dat ze in paniek geraken wanneer ze je niet meer kunnen zien. Ik denk dus niet dat je kindje stil staat in de ontwikkeling, maar eerder bezig is met al die abstracte dingen te leren en zich daar volledig op focust. Dat mentaal werk is enorm vermoeiend. Wat bij mijn zoontje helpt als hij overprikkeld is, is hem in zijn box leggen met zijn tutje en enkel een knuffeldeken. Dat is voor hem een vertrouwde en veilige omgeving. Hij wordt niet alleen rustig daarvan, maar valt meestal ook meteen in slaap. Eventueel kan je voor jouw zoontje ook zo'n rustige plaats inrichten?

4 jaar geleden

Wat vervelend dat je toch wat zorgen hebt! Heel herkenbaar.. Onze zoon stopte opeens drie week met brabbelen, ik denk dat ze dan toch met iets anders bezig zijn! Opeens begon hij weer met brabbelen! Net zoals met rollen opeens wilde hij dit ook niet meer en nu doet hij het ook weer! Geef het een beetje tijd en gewoon veel knuffelen en samen spelen! ❣️

4 jaar geleden

Het is maar een fase. Geef het even tijd! Niks om je zorgen over te maken..

4 jaar geleden

Hij is misschien nu met iets anders bezig? Toen mijn dochtertje leerde rollen wel van rug naar buik heeft ze het 2x gedaan en dan ineens 2/3weken rolde ze niet gewoon niet 1x! En erna kwam het terug en doet ze het dagelijks. Dus geduld 😊😊 het komt wel!

4 jaar geleden

Reactie op VoiceOfTheWolf

Hey, volgens deze fase leren baby's niet alleen rollen/kruipen/zitten enzov ...
Bedankt voor je reactie en tip. Hoe ging jij om met het huilen? Toch soms weg lopen (bij blijven praten blijft hij huilen)? Verder doe ik al regelmatig kiekeboe maar dat helpt niet

4 jaar geleden

Reactie op Chantalhendriksen

Vaak zijn ze dan bezig met andere vaardigheden te ontwikkelen, hij is niks ...
Fijn om te horen dat mn zoon niet de enige is die dit heeft. Komt jouw kindje ook slecht tot zelf spelen op dit moment?

4 jaar geleden

Reactie op Chl

Bedankt voor je reactie en tip. Hoe ging jij om met het huilen? Toch soms w ...
Ik blijf tegen hem vanuit een andere kamer praten. Soms aap ik zijn geluidjes ook na, of roep ik wiii, klap ik mijn handjes, zing ik... dat helpt wel, want dan begint hij te lachen, ook al ziet hij me niet. Ik zeg ook vaak wat ik aan het doen ben, zoals "mama is nu de was in de wasmachine aan het steken, dan doet de wasmachine straksjes badoem badoem badoem". Vindt hij geweldig! Als hij weent, bedenk dan ook waarom hij weent. Dat helpt om het huilen te relativeren. Er is niets mis met hem, hij heeft geen honger, geen vuile pamper, geen pijn. Hij huilt omdat hij me niet ziet en/of omdat iets niet lukt.