Lieve Mama’s,
Ik ben eigenlijk op zoek naar herkenning... Om wellicht ook wat ervaringen uit te wisselen en ideeen op te doen.
Ons meisje van 17 maanden is ongelooflijk pienter en snel in al haar vaardigheden. Vanaf het begin al een hele alerte en wakkere baby die niet veel slaap nodig leek te hebben. Pas sinds deze maand voor het eerst 8 dagen achter elkaar doorgeslapen.. Daarvoor kwamen we niet verder dan 3 dagen en dat was ook pas vorige maand. Ze liep met 10 mnd, kon met 12 mnd al haar knuffels bij naam noemen en alle lichaamsdelen bij zichzelf en bij mij aanwijzen. Met amper 14 mnd begon ze te praten en met 15 mnd maakte ze al zinnetjes van 3 woorden. Ze benoemt vormen en kleuren, kent de tegenstellingen (hoog/laag etc). Ze herkent alle letters van het alfabet en noemt er ook het woord bij wat wij hebben gegeven, bijv K van Konijn. Dit hetzelfde met de getallen 1 tot 10. Ze is geobsedeerd door boekjes en dieren in het algemeen. Ze benoemt de dieren in haar boek tot in detail, dus kapucijnaap, gorilla, wilde hond etc. Haar woordenschat is enorm.
Wij volgen haar interesse en leergierigheid en dringen niets op. Maar we bieden natuurlijk wel puzzels, speelgoed en boekjes aan die haar boeien. Hoe ontzettend mooi het ook is om te zien kost het ons ook heel veel energie. Ik heb geen ervaring met kinderen en dit is mijn eerste op mijn 40ste, dan hakt slaapgebrek er toch net iets harder in... Ik lees de boeken maar haar vaardigheden passen niet bij haar leeftijd. En waar stopt dit, moeten we iets anders doen met haar? Veel onzekerheid dus ook omtrent dit bijzondere meisje!
Daarom zou het fijn zijn om in contact te komen met iemand die nu hetzelfde ervaart of die daar op een andere manier kennis over heeft.
Alvast dank voor het lezen van mijn verhaal ❤️