19 Reacties

3 jaar geleden

Op zich zit je evenwichtsorgaan ook in je oor maar ik zou het zeker even laten zien aan je huisarts. Is ze er verder nog ziek van?

3 jaar geleden

Hey! Onze meid heeft ook net een heel hardnekkige oorontsteking gehad. Bij haar was het probleem dat ze teveel snot bleef opbouwen, dus 3x per dag haar neusje goed spoelen heeft uiteindelijk de druk kunnen verlichten en is ze er vanaf ! Weet niet of dat bij jullie ook hieraan ligt natuurlijk dus veel succes want kan zielig zijn he 🙈

3 jaar geleden

Hi! Mijn kleine man had 3 weken geleden een dubbele oorontsteking. Hij heeft een antibiotica kuur gehad van 5 dagen en het was gelijk de 1e dag al over in de kuur. Nergens geen last meer van gehad! Amoxicilline pipetje 3x per dag 4ml was het. Sterkte!

3 jaar geleden

Wij kregen van de huisarts een kuur me omdat hij dubbele ooronsteking had. En dat werkt heel goed en hij vind het lekker.

3 jaar geleden

Reactie op kirstenvavn

Op zich zit je evenwichtsorgaan ook in je oor maar ik zou het zeker even la ...
Geen koorts meer, wel veel jammeren en naar haar hoofd grijpen. Ze krijgt nu ook rode vlekjes op haar buik.. dus dat ook even in de gaten houden.

3 jaar geleden

Reactie op Parel1991

Hey! Onze meid heeft ook net een heel hardnekkige oorontsteking gehad. Bij ...
Ja, zo sneu om te zien. Ze weet echt niet wat ze ermee aan moet dus hangerig en verdrietig. Gelukkig is het bij jullie over! Bedankt voor je reactie!

3 jaar geleden

Reactie op Mamavn1boy

Hi! Mijn kleine man had 3 weken geleden een dubbele oorontsteking. Hij heef ...
Bij ons wilden ze nog geen antibiotica geven, omdat ze het aan een kant heeft (leek het voor nu). Maar morgen dus maar even weer bellen.

3 jaar geleden

Reactie op MOM-

Bij ons wilden ze nog geen antibiotica geven, omdat ze het aan een kant hee ...
Hij had het eerst in een oor. En toen leek het de goeie kant op te gaan. Maar in de avond was het in een keer omgeslagen toen. Vind het altijd zo sneu zo veel pijn en ju kunt het maar niet weg nemen

3 jaar geleden

Onze dochter zit nu aan een antibioticakuur vanwege een middenoorontsteking. Huisarts had het al gezien, maar zag er mild uit. Dag erna kreeg ze een loopoor wat een week lang alleen maar erger werd. Ze zit nu 3 dagen aan de kuur en is nog wat instabiel, maar haar oor ziet er al stukken beter uit

3 jaar geleden

Te bekend er mee, kleine heeft 5 oorontstekingen al gehad, heeft inderdaad invloed op hun evenwicht. Uiteindelijk kreeg onze kleine buisjes en een week later liep hij als een speer.

3 jaar geleden

Reactie op 1234567

Hij had het eerst in een oor. En toen leek het de goeie kant op te gaan. Ma ...
Ach sneu. Ik ga het heel goed in de gaten houden en anders zeggen dat we een kuur willen idd. Ja, het is zo sneu en voor jezelf ook heel intensief. Nu ook al vanaf dinsdagavond in de weer met ons meisje...

3 jaar geleden

Reactie op Meroleyn

Onze dochter zit nu aan een antibioticakuur vanwege een middenoorontsteking ...
Wat fijn dat het al iets beter lijkt! Hopen dat het gauw helemaal weg is. Wij gaan dus morgen denk ik ook maar om een kuur vragen..

3 jaar geleden

Reactie op Mamvantwee

Te bekend er mee, kleine heeft 5 oorontstekingen al gehad, heeft inderdaad ...
Jeetje, heftig! Gelukkig helpen de buisjes. Maar qua evenwicht is het dus herkenbaar? Ik schrok er wel even van namelijk dat ze zo loopt opeens..

3 jaar geleden

Vanochtend bij de huisarts geweest. Ze heeft dus ook nog de zesde ziekte, hiep hoi.. voor de oorontsteking willen ze nog niet geven omdat het iets beter lijkt te gaan.. afwachten dus! Bedankt voor jullie reacties.

3 jaar geleden

Reactie op MOM-

Vanochtend bij de huisarts geweest. Ze heeft dus ook nog de zesde ziekte, h ...
Wij zijn toevallig vrijdag op de corona spoedpost geweest i.v.m. aanhoudende klachten maar doordat er symptomen waren van corona mochten we niet naar de huisarts. Hier ook eentje met de zesde ziekte helaas 👎 na zes dagen eindelijk koorts vrij en eet en drinkt gelukkig weer een stuk beter! Zit nog wel onder de uitslag. Maar man wat is die nog hangerig, slaapt mega slecht en hij liep als een trein dat is nu ook een weer een stuk minder geworden🤔.

3 jaar geleden

Reactie op Karlijn3

Wij zijn toevallig vrijdag op de corona spoedpost geweest i.v.m. aanhoudend ...
Ohhh hier ook zo hangerig en mieperig. Koorts daalt gelukkig wel en ze begint ook weer wat te eten gelukkig. Komt vast gauw een eind aan 😁

3 jaar geleden

Die van ons heeft helaas wel vaker oorontsteking. Vaak na verkoudheidskansen ofzo. Holtes zijn heel klein en daarom vaak verstopt. In de eerste 6 maanden krijgen ze nog antibiotica. Maar nu niet meer. Laat het wel altijd even na kijken door de huisarts. Tips: Hoofdeinde van het bed omhoog(bijvoorbeeld boeken onder de poten) 2 a 3 dagen elke 8u zetpil. Dan blijft de koorts laag en heeft het lichaam meer energie de ontsteking aan te pakken. En lekker rustig aan doen, volg je kleine maar even een paar dagen. 🙂 succes hoop dat je er iets aan hebt!

3 jaar geleden

Oh en let op lekkende oortjes of als je de oorschelp helemaal niet meer mag aanraken. Dan meteen naar de huisarts.

3 jaar geleden

Reactie op Tijntje

Die van ons heeft helaas wel vaker oorontsteking. Vaak na verkoudheidskanse ...
Bedankt voor je tips! Super. Het is inmiddels over en hoop natuurlijk dat het niet veel vaker gaat gebeuren 😊