10 Reacties
4 jaar geleden
Same here🙋♀️! Bij mijn zoontje helpt het meestal als wij rustig wennen aan anderen die bijv. Thuis komen en dan rustig spelletjes spelen en dan pas op schoot nemen (waar ik bij ben natuurlijk anders is het weer huilen). Maar verder helpt niet veel, dus ik lees mee.
4 jaar geleden
Reactie op Mamma Van HT
Same here🙋♀️! Bij mijn zoontje helpt het meestal als wij rustig wennen aa ...
Bij jou ook van de één op de andere dag zo erg geworden? En idd met mij er bij probeer ik het bij anderen op schoot, maar als het dan huilen is, weet ik niet zo goed waar ik goed aan doe. Toch bij de ander laten zitten of maar weer bij mij nemen...
4 jaar geleden
Het is een fase. Hoelang deze fase duurt geen idee. Maar ik laat ons dochtertje rustig wennen aan iemand als nou familie is of niet. Meestal speelenderwijs gaat ze dan naar diegene toe tenzij ze zelf aangeeft dat ze gelijk naar iemand toe wilt. En zo niet ja jammer volgende keer beter!
4 jaar geleden
Reactie op Chl
Bij jou ook van de één op de andere dag zo erg geworden? En idd met mij er ...
Hier is het ook de ene dag super super extreem en andere dag weer niet. En als ze bij iemand op schoot zit en ze begint echt te huilen dan neem ik haar terug en troost ik haar. En laat haar gewoon rustig wennen, totdat ze zelf ook wilt.
4 jaar geleden
Reactie op Tatty
Hier is het ook de ene dag super super extreem en andere dag weer niet. En ...
Dankje voor je reacties. En als ie nou gewoon echt niet wil, ook niet met mij er naast? Dan niet forceren of toch af en toe oefenen? Hij is dan zó zielig... maar zal toch ook volgende week naar de leidsters op de opvang moeten (was hiervoor ook nooit een probleem..., maar nu verwacht ik het wel).
4 jaar geleden
Onze man doet het al sinds die 7 maanden oud is, alleen bij mannen eigenlijk.. dus de opa's hebben het zwaar soms, hij zet dan gelijk zijn mond open maar ook echt gillen dan! Heel vervelend, maar het is hij de opa's gelukkig al een stuk minder doordat we ze gewoon zoveel mogelijk proberen te zien. Ik lees verschillende verhalen sommige kinderen houden dit tot 1,5 jaar zelfs😐
4 jaar geleden
Hier hetzelfde! Extreem eenkennig, maar mede door de corona crisis. Ze dacht dat haar wereld bestond uit mama en papa en opeens komen er weer zoveel 'vreemden' in haar buurt. Vindt ze maar niets. Wij zijn heel hard aan het oefenen om haar te laten wennen en om de dag naar iemand gaan of iemand paar uur laten babysitten. Op haar tempo, maar er vloeien toch veel traantjes, echt zielig. Maar de eenkennigheid in combinatie met verlatingsangst zorgt ervoor dat ze zelfs niet meer in haar bedje wilt slapen, enkel op de slaapzetel naast mama (ook overdag) dus we moeten er echt aan werken of het wordt een ramp bij de onthaalmoeder vanaf midden augustus 🙈.
4 jaar geleden
Reactie op Chl
Bij jou ook van de één op de andere dag zo erg geworden? En idd met mij er ...
Ja zeker, ik dacht eerst dat er iets anders aan de hand was omdat ik het niet gewend ben. Ik neem hem meestal dan terug en als diegene het blijft proberen lukt het meestal wel. Mijn zoon heeft inmiddels bijvoorbeeld 3 personen waarbij ik hem probleemloos kan achterlaten. Het ligt ook aan de persoon zelf, diegene moet weten hoe je een baby van 9 maanden moet behandelen en niet de baby willen om eventjes te knuffelen om daarna weer aandachtloos op de telefoon te zitten.