12 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben heel benieuwd naar de reacties want mijn zoontje doet nu precies hetzelfde. Ik vroeg mij ook af of ik naar 1 slaapje moet gaan.

3 jaar geleden

Probeer hem eens om half 12 brood te geven en dan om 12 uur naar bed. En dan uit zichzelf wakker laten worden. En dan om 19:00 a 19:30 weer naar bed. Het is soms zo zoeken he😅

3 jaar geleden

Ondanks dat het volgens de boeken nog wat vroeg is, zijn wij ook onlangs overgestapt naar 1x slapen. Hier vooral omdat hij smiddags (2e slaapje) echt niet meer wilde slapen. Moet zeggen dat het tot nu toe erg goed gaat! Mijn zoontje deed ook nooit lange dutjes overdag, maar slaapt nu vaak toch 2 a 3 uur achter elkaar. Ook snachts slaapt hij weer beter en langer. Soms bekijk ik het nog wel per dag. Als hij wat vroeger wakker is of echt moe is, leg ik hem sochtends ook al in bed, maar maak hem dan na 30 minuten weer wakker. Hopelijk heb je er wat aan!

3 jaar geleden

Reactie op JT2019

Probeer hem eens om half 12 brood te geven en dan om 12 uur naar bed. En da ...
Ja, ik vraag me alleen af of hij dat trekt als hij om 6u al wakker is nu... vanmorgen viel hij om 10u als een blok in slaap. Maar goed om te proberen, in de hoop dat hij dan weer rond 7u wakker wordt. Hoeveel wakkertijd heb jij tussen zijn slaapjes dan?

3 jaar geleden

Reactie op Chantal90

Ondanks dat het volgens de boeken nog wat vroeg is, zijn wij ook onlangs o ...
Fijn dat het bij jullie zo goed gaat. Hoe oud is je zoontje? En wat zijn zijn bed/ slaaptijden? Ik hoop dat als ik de overgang maak, hij idd ook zo'n lange ruk kan slapen overdag

3 jaar geleden

Reactie op Chl

Fijn dat het bij jullie zo goed gaat. Hoe oud is je zoontje? En wat zijn zi ...
Hij is van 4 oktober, dus ook 15 maanden en we zitten nu al bijna een maand op 1 slaapje. Hij slaapt dan van 19.00/19.30 tot meestal 7.00. We geven hem op tijd lunch zodat hij om 12.00 uur naar bed kan. Meestal slaapt hij dan van 12.15 tot 14.30 of soms nog wat langer. We maken hem wel uiterlijk om 15.00 uur wakker. Hopen dat jullie ook snel weer een fijn ritme vinden!

3 jaar geleden

Wij doen nu ochtend dutje kort van 09:30 tot 10.00 (niet langer) en dan om 1 uur weer naar bed tot 15:00. Die van ons slaapt nu tot half 7, terwijl het daarvoor kwart voor 6 was. Slaapcoaches adviseren vaak eerst het ochtenddutje te verkorten en het niet zomaar weg te laten.

3 jaar geleden

Ach wat is slapen...Mijn kleine slaapt al vanaf het begin weinig overdag. voorheen 1uur overdag, nu zelfs maar 30 min overdag, slaapt savonds van 18.30-20.00 tot 7.30- 8.30. Soms met 1x wakker en dan wil ze wat water, slaapt daarna meteen weer. ze is nu 14maand. Maar ik slaap zelf ook erg weinig... gemiddeld 5-6u per nacht

3 jaar geleden

Vandaag sliep hij weer tot 7u. 1 slaapje geprobeerd en hij sliep van 12.30 tot 14.15. Prima begin! Wel even wennen hoor, zo'n ander ritme! Als jij weer rond 7u wakker gaat worden morgen, houd ik dit aan. Is het veel vroeger, dan denk ik maar 2 slaapjes. Bedankt voor al jullie reacties.

3 jaar geleden

Ah mijn zoon is deze maand ook 15maanden en 2 slaapjes wilde opeens niet meer meer! Dan bleef hij smiddag’s maar wakker in bed zitten! Nu doet hij nog 1 slaapje per dag van 12 tot 14/15u! Geven hem rond half 12 zijn broodje en melk! Savonds gaat hij rond 18:30u/19u naar bed en slaapt hij tot 06u hij wil dan nog een fles hebben met volle melk! En slaapt dan vaak nog even tot 08u! Dan is tot 12u soms wel een lange tijd voor hem om wakker te blijven dus op mijn vrije dagen gaan we s’ochtends vaak even na buiten! 🙃 Want leg ik hem s’ochtends op bed dan slaapt hij smiddags niet ( ook al proberen we hem dan op bed te leggen) en dan merk je aan hem dat het dan te lang is om wakker te blijven! Huilen, mopperig en valt hij veeel vaker. Het is en blijft een puzzeltje elke keer! 🙃

3 jaar geleden

Mijn zoontje van nu bijna 15 maanden is nu ook al over naar 1 slaapje van 2 a 3 uur zelfs. Hij sliep eerst 2 keer, maar merkte dat hij niet meer makkelijk ging slapen in de ochtend. De overgang ging een beetje geleidelijk dan weer 2, dan weer 1 voor een paar weken. Maar nu duidelijk naar 1. Hij is wel moe einde middag, dan leg ik hem even rustig op de bank een filmpje kijken of boekje lezen, dat helpt dan ook wel goed.

3 jaar geleden

Reactie op deva

Ik ben heel benieuwd naar de reacties want mijn zoontje doet nu precies het ...
Hoe gaat het bij jou nu? Nog steeds 2 slaapjes en vroeger wakker dan normaal of al verbetering?