10 Reacties

4 jaar geleden

Hoi, die van mij krijgt avonds gewone melk voordat ze naar bed gaat. Heeft er geen probleem mee. Beetje opwarmen. En ochtend krijgt zij brood met yogi of thee. Opvolgmelk is niet nodig maar als jij twijfels heb dan kun je het beter aan de cb vragen.

4 jaar geleden

Ik maakte de opvolgmelk die ik nog had eerst op. Het cb zei tegen mij dat als ik dat op had gemaakt over mocht gaan op gewone melk. Mijn zoon was toen nog 11,5 maanden. Hij krijgt nu met 1jr. Pap van gewone melk en soms bij de lunch of avond nog een beetje warme melk. Ze mogen ong 300ml per dag. Maar net wat Sharon hier zegt, bij twijfel bel het cb en overleg.

4 jaar geleden

Bij mijn zoon heb ik half gewone melk en half poedermelk gedaan. En steeds meet gewone melk. Hij drinkt zonder problemen gewone melk, ik warm het wel altijd nog even op.

4 jaar geleden

Gewoon doen

4 jaar geleden

Mijn zoon wilt geen gewoone melk drinken hij drink nog opvolgmelk hoe moet ik het afbouwen of mengen hoe doe ik dat bijvoorbeeld hoeveel cc melk geef je aan je kind voor het slapen gaan? Bijvorbeeld dat ik dat ook kan doen en dan een schepje opvolgmelk toevoegen ofzo?? Probeer van alles mja mijn zoontje is erg kieskeurig eet nog heel slecht avondmaaltijd wilt gewoon niet maar als ik kom met opvolgmelk drinkt hij zo zijn flesje leeg ik zeg maar als hij 17:00 opvolgmelk heeft gekregen van 150cc en als hij 19:00 gaat slapen drinkt hij echt nog 200cc op te veel want middag drinkt hij ook 210cc als ik het aanbied soms 180cc in de ochtend ook flesje en snachts ook nog 2 x flesje van 120/150 hangt van de dag af hoeveel hij heeft gegeten nu krijgt hij doorkomende tandjes dus is de ritme beetje verpest🙈🙈

4 jaar geleden

Ik ben meteen overgegaan op gewone melk. Alsof hij nooit anders had gedaan🙂

4 jaar geleden

Reactie op semos

Mijn zoon wilt geen gewoone melk drinken hij drink nog opvolgmelk hoe moet ...
Mijn dochter wilde ook geen gewone melk maar wel soja melk. Misschien is dat wat of karnemelk?

4 jaar geleden

Reactie op Marijke1988

Mijn dochter wilde ook geen gewone melk maar wel soja melk. Misschien is da ...
Ik vrees dat soja melk geen vervanger is voor borstvoeding, kunstvoeding of koemelk.... Je kunt het wel als extra aanbieden, maar niet binnen de 300 ml die ze per dag moeten rekenen. Balen, want ik ben vegan. Ik geef nog 2 x borstvoeding per dag en 1 x vegan kunstvoeding. Daarmee halen we de 300 ml. Daarnaast eet m'n zoontje wel eens soja yoghurt. Tot in ieder geval 2 jaar moeten ze 300 ml bij voorkeur borstvoeding, als dat niet lukt dat kunstvoeding of koemelk.

4 jaar geleden

Reactie op semos

Mijn zoon wilt geen gewoone melk drinken hij drink nog opvolgmelk hoe moet ...
Ik weet niet hoeveel ze aan kunstvoeding per dag mogen (geef zelf nog grotendeels borstvoeding en dat mag onbeperkt). Maar je hoeft kunstvoeding niet te vervangen door koemelk toch? Dus lekker even laten. Of geef je dan te veel kunstvoeding?

4 jaar geleden

Reactie op LonHol

Ik weet niet hoeveel ze aan kunstvoeding per dag mogen (geef zelf nog grote ...
Volgens mij drinkt hij echt wel veel kunstvoeding dus wou het wel afbouwen eerlijk gezegt. S’ochtends middag voor het slapen gaan. Eventueel als hij echt niets heeft gegeten kwa avondmaaltijd dan krijg die ook wel rond 17:00 maar dat is niet elke dag nu wel 3 dagen omdat hij door zijn komende tandjes niks wilt eten. Eet brood ook erg lastig nu terwel hiervoor wel ging eten. En dan drinkt hij voor het slapen gaan avond nog eej fles dan komt hij rond 23:00/00:00 nog voor flesjje en dan rond 02:00/04:00 tussen die tijd verschiltt perdag. Dus best nog veel vandaar kan te veel kunstvoeding kwaad?? Enig idee of zal ik even contact opnemen met de ggd?