21 Reacties

3 jaar geleden

Kan je bedtijd niet wat vervroegen? Dat hielp bij ons ! Ze sliep er zelfs langer door zowel smiddags als overdag !

3 jaar geleden

* smorgens dus

3 jaar geleden

Ons meisje slaapt vanaf 12 maand al een slaapje. Deze is nooit veel langer geweest dan 60 min. Soms korter, soms iets langer, maar gemiddeld is het ongeveer een uurtje. Het enige verschil is wel dat zij wel 12 uur pakt als nachtslaap, dus hier eigenlijk geen last van een te lange namiddag 🤔 Tja, ze zijn allemaal verschillend zeker? Heb me erbij neergelegd, ik vind een uurtje op de middag zelf wat kort, maar kindje zelfs gaat er prima op... dus dan zal het wel goed zijn. Je kunt het ventje zijn bedtijd misschien wat vervroegen? Of is dat geen optie?

3 jaar geleden

Ik heb toevallig hier ook net een topic over geopend. Mijn dochter van 15 mnd slaapt ook nog 1 x maar steeds 1 a 1.5 uur. Wel langer dan jouw zoontje maar het ideale zou 2 a 2.5 uur zijn. Onze dochter gaat wel al om 18.00 uur naar bed omdat ze het anders gewoon niet volhoudt en dan te over vermoeid wordt. Ze slaapt dan van 18.00 / 18.30 tot 07.00 / 07.30

3 jaar geleden

Reactie op Parel1991

Kan je bedtijd niet wat vervroegen? Dat hielp bij ons ! Ze sliep er zelfs l ...
Dat zou ik eens kunnen proberen, in de hoop dat hij dan niet eerder wakker wordt, haha!

3 jaar geleden

Reactie op MamaAng

Ik heb toevallig hier ook net een topic over geopend. Mijn dochter van 15 m ...
Ah oké, ja richting de 2uurtjes zou mooi zijn. Sommigen zeggen dat ze er gewoon nog niet aan toe zijn, anderen zeggen dat ze moeten leren om langer te slapen in de middag. Lastig... ik twijfel of ik nog even door ga zetten of toch maar weer 2 slaapjes probeer...

3 jaar geleden

Reactie op Chl

Ah oké, ja richting de 2uurtjes zou mooi zijn. Sommigen zeggen dat ze er ge ...
Precies dat is ook mijn dilemma ja. Alle andere slaap overgangen gingen vanzelf maar deze is echt even puzzelen 🤔

3 jaar geleden

Reactie op MamaAng

Precies dat is ook mijn dilemma ja. Alle andere slaap overgangen gingen van ...
Ja idd, weet jij al wat je er mee gaat doen? Hier nu 3 dagen 1 dutje en alle dagen maar 45 a 50 min...

3 jaar geleden

Reactie op Chl

Ja idd, weet jij al wat je er mee gaat doen? Hier nu 3 dagen 1 dutje en all ...
Wij zijn nu een weekje over op 1 slaapje. Het wisselt steeds van 1 tot 1.5 uur maar langer niet. Heb ook de hoop dat ze nog moet wennen eraan en straks langer slaapt. Maar in de nacht slaapt ze wel goed. Dus ik hou het nog maar even vol. Het langer vol houden / jengelig aan het einde ochtend en einde middag is wel al iets beter dan de eerste 2 dagen. Toen was ze echt moe. Dus het wordt wel steeds een beetje beter tot nu toe🤞 kijken het nog even aan.

3 jaar geleden

Ik had deze vraag ook een tijdje geleden gesteld.. Mijn zoontje wil geen 2 slaapjes meer terwijl hij echt dood moe is en zijn middagslaap duurt ook maar 45 minuten waardoor hij de hele dag moe is... Dit duurt ondertussen al 2/3 maanden en sinds vorige week is er vooruitgang en doet hij ineens een middagdut van 2 uur en soms iets langer. Dit is nog niet elke dag maar komt steeds vaker voor nu.

3 jaar geleden

Vanaf 12maanden zijn we over gegaan na 1 slaapje, mede door de opvang daar starten ze ermee. In het begin hadden we 12uur maar dan was de middag te lang. Tot eindelijk alles los gelaten en haar laten lopen tot ze zo moe is dat ze zelf na bedje wilt. Nu gaat ze om 13uur na bed en slaapt ze meestal 1.5uur max 2uur en gaat savonds om 20uur na bed tot 8uur 8.30uur 1 a 2x in de week wilt ze echt niet slapen, dan slaan we hem helemaal over of om 16uur nog een uurtje. Als je kindje echt moe is merk je het wel dan hop toch nog even het bed in.

3 jaar geleden

Onze dochter die morgen 15mnd is slaapt nu sinds een week maar 1uurtje op eenn dag. Voorheen duurde haar slaap overdag 2 soms 3 uur. We merken ook dat ze dan wakker wordt door een poepluier. Opeens heeft ze nu vaker poep en hele volle plasluiers. Zal wel weer een fase zijn denken wij dan😅

3 jaar geleden

Helaas, zijn ze niet te programmeren! 😉 Mijn zoontje is nu 15mnd en ging ook van 2 slaapjes naar 1 slaapje! Ipv van 2x een uurtje slapen ging hij naar 1x slapen 2a3 uur! HEEERLIJK! De nacht: 19:00 tot 06 > Flesje en dan vaak tot 08u/08:30. Net toen ik hier gewend aan was en het stiekem wel heerlijk vond🤓 Gaat meneer nu opeens alles veranderen, wordt rond 07u wakker en wil dan eruit en dan is de ochtend erg lang en redt hij het niet tot 12/13u . Met als gevolg dat hij echt een ochtend dutje wil doen en dan wil hij smiddags niet meer na bed! De middag is dan heeeeel lang! 😴 Maargoed overdag sliep hij eerder toen hij ‘echt, klein was (1,2,3,4,5,6,7, maand) ook heeeel slecht. Alles geprobeerd en opeens ging het goed! Hopelijk is dit een fase! 😛 Hij heeft vaak minder last van de slaap te kort dan zijn mama 😉😉

3 jaar geleden

Ons mannetje van 15 maanden doet sinds kort ook maar 1 slaapje, meestal is deze 1,5 uur en heel af en toe 2 uur. Hij slaapt vanaf ongeveer 19:00 tot ongeveer 07:00. Hij was echt toe aan 1 slaapje, want 2 wilde hij niet meer doen. Er was van zijn overgang van 2 naar 1 slaapje een moment waarbij hij niet meer eerder dan 19:30 wilde slapen. Dan begon hij te huilen als je 'm neerlegde en daardoor was hij zo overstuur dat hij daarna helemaal niet meer wilde slapen. Het is een lastige periode en je moet er even doorheen, maar ze geven het zelf wel aan denk ik dan :) Gister nog deed hij na weken in ene weer 2 slaapjes bij oma, had hij blijkbaar ff nodig. Vandaag weer prima op 1.

3 jaar geleden

Ik was heel lang aan het sukkelen ook met 2 of 1 slaapjes en ben sinds een maand overgegaan naar 1 slaapje. Ze gaf dat zelf ook aan eigenlijk. Snachts slaapt ze van 19/00-19/30 tot 6:30/7:00 en van 12:30 tot 14:00 vaak en dit gaat nu prima. Maar alles kan veranderen en ze gaan door zoveel fases 🙈

3 jaar geleden

Gelukkig heb je een kind die wel in de nacht lekker doorslaappt 11 uurtje mij zoontje van 15 maanden slaapt niet door word omde uur wel wakkr en wat hij snachts in totaal slaapt is soms 4/5 uurtjes waatvan hij dus doorslaapt en de rest van de uurtjes alleen ma wkkr of slaapt maar dan telkens tussen door wkkr huilen 😢 en middag slaapt hij nu ook 1 x hij ging hiervoor 2,5 uur slapen nu laaste weekje maar 50 min en ook 2 x wkkkr in die 50min😰 k wou het even delen met je🤗

3 jaar geleden

Reactie op semos

Gelukkig heb je een kind die wel in de nacht lekker doorslaappt 11 uurtje m ...
Ik weet ook dat hij verder goed slaapt en daar ben ik ook heel blij om. Ik merk alleen aan m'n zoon dat 1x 50 min te weinig is. De ochtend is te lang voor hem en de middag vervolgens ook. Heel aanhankelijk en jengelig is hij dan, terwijl dit met 2 slaapjes niet zo was, buiten de sprongetjes om. Mede omdat 2x slapen nog wel lukte (duurde alleen heel lang voordat ie in slaap is steeds), vroeg ik mij af wat ik moet. Doorzetten met 1 slaapje of toch weer 2 als hij t nog niet goed trekt. Vermoeiend voor jou dat je zoontje zo weinig slaapt in de nachten... hopelijk gaat hij snel overdag weer beter slapen.

3 jaar geleden

Ik heb vandaag 11.45 laten slapen en hij sliep zowaar tot 13.25. Natuurrijk heb ik liever dat ie om 13u naar bed gaat, maar de keren dat ik dat deed, werd hij na 45 min al wakker. Misschien oververmoeid waardoor hij lichter slaapt? Nouja, dit was nu nog maar 1 dag een langere slaap, maar hoop dat het doorzet. En dat we dan tzt over kunnen naar 12.30 of 13.00 op bed

3 jaar geleden

Reactie op Chl

Ik weet ook dat hij verder goed slaapt en daar ben ik ook heel blij om. Ik ...
Ik hoop het ook het is zkkr vermoeiend succ6 ook maar ik denk dat je toch beter 1 slaapje kan aanhouden en dan hoop k dat die wat langer gaat slapen dan 50 min want anders zijn ze echt afhangelijk en jengelig wat je zegt🙃 hoop dat het ook goed komt met jou zoontje

3 jaar geleden

Onze kleine man van 15 maand doet het al een tijdje met 1 slaap. Meestal tussen 45/60 minuten, daarna valt hij nog vaak in de armen in slaap, in eigen bed lukt nooit weer. Wanneer er meer geluid is beneden (het is gehorig) slaapt hij veel langer in zijn eigen bed..