Hier een peuter van bijna 3,5 jaar. Een schat van een kind die savonds om 19u naar bed gaat (dan ook echt moe en vrijwel direct in slaap). Echter wordt hij vervolgens standaard vóór 6.00u wakker (regelmatig 5.30u) terwijl dit voorheen 6.45u was.
Wij hebben de regel dat hij stil in bed blijft liggen en wacht tot wij hem ophalen. Dit deden wij om 7.00u en redde hij prima als hij ergens tussen 6.15 en 6.45 u wakker was, maar nu hij regelmatig al ruim vóór 6.00u wakker wordt, is dat véél te lang en halen we hem vaak maar om 6.30u er uit als hij al zo lang stil heeft gelegen en zijn best heeft gedaan. (Terwijl ik alles vóór 7.00ub uit bed eigenlijk te vroeg vind...).
Later naar bed betekent niet later wakker. Vaak juist eerder helaas.
Hoe laat zijn jullie kids wakker en wat doen jullie bij zo vroeg?
Hier is mijn peuter een tijdje om 18.15 al naar bed gegaan. Sinds dien sliep ze weer tot 7.00 ze was te vermoeid als ze om 19.00 naar bed ging. Nu na een tijdje gaat dat weer goed en gaat ze tussen 18.30 en 19.00 naar bed
Inderdaad eerder naar bed brengen was hier ook de oplossing! Om 18u naar boven.. tanden poetsen pyjama aan etc en vervolgens slaapt hij van 18u15 tot 07u30 soms zelfs 08u00. Zijn we een keer later dan 18u30 is het een ramp.. valt hij niet snel in slaap en wordt hij voor 07u wakker!
Hee goeiemorgen, hier wel herkenbaar. Als ons zoontje tussen 18 en 18.30u naar bed gaat, is de slaap het best. Ononderbroken en tot 6.45-7u… lukt ons logistiek niet altijd met allebei werken, dan merk je dat gelijk 😉
Wij hebben een slaaptrainer wekker ding op haar kamertje staan. Ondanks dat ze soms om 6 uur wakker is, want ik hoor haar dan liedjes zingen, blijft ze keurig op haar kamertje totdat haar nijntje wekker ook wakker is