15 Reacties
3 jaar geleden
Geen ervaring, maar ik denk dat het erom gaat wat jullie zelf prettig vinden. Ik heb onlangs een ledikant van 140x70 gehaald, die je uiteindelijk tot een bedje (met zijhekje) kan ombouwen. Wel moet ik zeggen dat die kwa ruimte niet veel ruimer oogt als een standaard ledikant, wel kan kindje zelf in en uit het bedje stappen straks. Ik heb ooit ergens gelezen dat je vooral op je kind moet letten. En het dus o.a. bij zelf uit bed klimmen e.d. het wel tijd kan zijn voor een peuterbed. Succes
3 jaar geleden
Wij hebben een één persoons bed. Vind zo peuterbed kansloos.
Onze dame slaapt er gwn met een slaapzak in en slaapt sinds kort lekker door in haar nieuwe bedje. Helemaal tevreden!🤗
3 jaar geleden
Reactie op KellyNikki
Wij hebben een één persoons bed. Vind zo peuterbed kansloos.
Onze dame s ...
Mag ik vragen hoe jullie dat gedaan hebben? Heb je dit op een speciale manier aangepakt? Wij hebben een eenpersoonsbed gekocht voor onze dochter, omdat ik in verwachting ben van ons 2e kindje. We willen eigenlijk het ledikantje dan naar ons kleintje doen en onze dochter in het grote bed leggen (met of zonder slaapzak). Ik merk dat ik erg begin te twijfelen of ze hier niet te jong/te klein voor is (vooral ook door de reacties van mensen om ons heen). Ik denk dan, moeten we niet toch nog een ledikant of peuterbed erbij aanschaffen voor de komende tijd. Ben bang dat ze 100x uit bed gaat komen waardoor ze haar rust niet pakt.
3 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Mag ik vragen hoe jullie dat gedaan hebben? Heb je dit op een speciale mani ...
Wij zijn sinds kort ook over naar een peuterbed voor onze dochter van 1,5. Ook ivm de tweede die we volgende maand verwachten. We hebben haar al vaak meegenomen naar haar nieuwe kamertje en zijn begonnen met het dutje overdag in het nieuwe bed. Ook gewoon in slaapzak trouwens, we dachten we zien wel hoe het gaat. Dit hebben we een week of twee gedaan en daarna ook de nachten in het nieuwe bed. Tot nu toe gaat dat allemaal erg goed. We waren ook bang dat ze er veel uit zou komen of zou vallen ivm de slaapzak maar dit valt erg mee. Wij kregen ook veel reacties en meningen van mensen om ons heen maar voor ons leek dit een goede oplossing en we dachten we kunnen het altijd proberen, als het niet goed gaat zien we wel weer verder.
3 jaar geleden
Reactie op Nicolleke
Mag ik vragen hoe jullie dat gedaan hebben? Heb je dit op een speciale mani ...
Ja natuurlijk mag je dag vragen! Eigenlijk gwn heel normaal gedaan. Gewoon in der bed gelegd. Wel er naast even der oude matras. Als ze ging klimmen niet met der bakkes op de vloer viel. Maar mevrouw sliep gelijk eigenlijk.
Zou er niet heel drama of spel van gaan maken hoor. Je moet zelf doen waar je je goed bij voelt en niet luisteren naar andere.
Deken en kussen hebben wij niet nog omdat ze de dekens van der aftrap en niet stil ligt en kussen is nog onnodig.
Heb gwn der knuffels er in gelegd waar ze altijd mee slaapt.
Wij hebben inderdaad ook bed aangeschaft omdat ik zwanger ben van de 2e en nog even kon kijken of ze echt ging slapen er in maar zonder problemen gelukkig 😗
3 jaar geleden
Wij hebben de slaapzak op den duur gewoon gelaten. Onze dochter heeft wel in een peuterbed geslapen, haar ledikant kon ook als peuterbed. Ze is nu 3 en slaapt sids een half jaar in een 1 persoons bed in haar meidenkamer.
Onze zoon word met 2 maand 2, slaapt nog in ledikant. Zijn bed kan ook als peuterbed, vind het wel handig, met een klein riggeltje ernaast, vallen ze er niet zomaar uit en qua ruimte in de kamer vind ik het ook wel fijn. Als het niet met zijn ledikant kon, had ik een 1 persoons bed gekocht denk. Ga geen 3 bedden aanschaffen😉
3 jaar geleden
Reactie op Geabos1989
Wij hebben de slaapzak op den duur gewoon gelaten. Onze dochter heeft wel i ...
Overigens hebben wij wel 2 ledikantjes/peuterbedjes, wij hebben 3 binnen 3 jaar en 1 maand)
2 jaar geleden
Nog tips voor goed beddengoed voor een peuterbed? Met name fijne hoeslakens, voor een schappelijk prijsje...
2 jaar geleden
Met ons eerste zoontje (nu 5.5) gelijk een 1 persoons bed, met zijhek(die er later af kon) gehaald. En gelijk met gewone deken, af en toe even deken terug gelegd en hij deed het uiteindelijk zelf. Onze zoon van 2 ligt nog in een ledikant maar dit zal niet lang meer duren 😂🥰
2 jaar geleden
Onze dochter is nogal een moeilijke slaper. We hebben s ochtends met haar een peuterbed in elkaar gezet. Haar ledikant en het nieuwe bed naast elkaar geschoven. Zo kon ze zelf kiezen in welk bed ze wilde slapen. Na een aantal dagen hebben we het ledikant weggehaald. Hier heeft ze niet meer naar omgekeken. Ze is zo trots dat ze zelf in en uit kan klimmen ;-)
2 jaar geleden
Mijn zoon, nu net 2 jaar, kroop enkele maanden geleden al uit zijn ledikant. Heb de matras toen maar op de grond gelegd omdat ik hem nog niet klaar vond voor een 1persoonsbed. Wanneer ik de kamer verlaat blijft hij namelijk nog even rechtstaan en spelen in bed en gaat na een tijd pas slapen. Sinds vorige week heeft hij ontdekt dat hij, wanneer hij zijn voeten tegen de muur zet, het bed van de muur kan wegduwen, over de matras heen en er dan langs onder kan uit kruipen. 🤦♀️ Dus dan maar in dat grote bed. Dat was al enkele keren gelukt, doordat ik naast hem bleef liggen of zitten tot hij sliep. Vandaag naar beneden gegaan vlak voor hij in slaap viel. Heeft nog even gezeurd, maar werd snel stil. Tegen het einde van zijn dutje ben ik gaan kijken uit nieuwsgierigheid. Meneer lag/zat te slapen in mijn schommelstoel!!! 🤦♀️🤦♀️🤦♀️ Wat moet ik daar toch mee aanvangen??? 🤣