12 Reacties

4 jaar geleden

Ja hier van de week ook ineens krijsen gewoon fles leeg gedronken dus geen honger en had ook geen poepbroek. Ook uit gehaald duurde ook tijdje voordat ze weer rustig was maar net als bij jou legde haar terug in bed en weer schreeuwen dacht nouja even afwachten en toen was ze ook binnen minuut weer stil. En gisteravond een poepbroek. Maar voor de rest slaapt ze nog wel goed

4 jaar geleden

Ja zeker heel herkenbaar, alleen doet onze zoon dit zo rond 23:00 uur en zijn we zo tot 1:00 aan het tobben met hem... Ik ben zelf niet zo van het laten huilen, maar laatst was ik het gewoon beu en toen heeft hij zichzelf na 15 min hard krijsen in slaap gehuild... Oh wat deed mn moederhart pijn! Het komt bij ons vooral voor als hij overdag niet genoeg heeft geslapen/rust heeft gehad... Normaal slaapt hij nog 2x per dag (eind ochtend en eind middag). Ik denk dat het echt komt doordat z’n ritme van 2x slapen dan in de war is. Misschien dat dit bij jullie kleintjes ook het geval is? Sprake van oververmoeidheid of niet genoeg slaap overdag?

4 jaar geleden

Dit heeft ons zoontje ook wel eens, een paar dagen later kwamen 2 tandjes door.. Maar op t moment zelf wilde hij alleen maar even bij mij kroelen, na een tijdje weer terug in zijn bed en sliep hij gelukkig weer verder.

4 jaar geleden

Hi Julienne, wij hebben het sinds 1,5 week ook (11 maanden oud nu). Hij wordt echt krijsend wakker (1 a 2 keer), soms zelfs zitten in z’n bed. Na een paar minuten huilen/krijsen gaat hij vaak vanuit zichzelf weer slapen. Soms een speen erin en weer neerleggen. Ik weet ook niet goed wat het is, maar bij ons houdt het dus na max. 5 minuten op. Misschien een fase/sprongetje, en alles aan het verwerken, veel nieuwe dingen aan het leren. Hopelijk gaat het snel weer beter!

4 jaar geleden

Herkenbaar mijn zoon bijna 1 jaar en nu ook laatste weekje alleen mij krijsen in de nacht bij obs begint het rond 23:00/01:00 ongeveer dacht eerst ergens last van misschien maar weet self ook niet precies wat het is. Hij word er gewoon klaar wakker van en wilt daarna niet mee slapen gaat spelen in bed k moet wel bij hem blijven want als ik weg ga dan begint hij weer met krijsen

4 jaar geleden

Hier ook hoor, ik noem het maar een fase!;) Komen ook wat tandjes door, misschien alles wat bij elkaar.. sommige nachten gaan wel goed. Hopen dat het snel weer back to normall is😊

4 jaar geleden

Herkenbaar, dit hebben wij nu ook sinds 2 nachten! Niet gewend wat hij slaapt normaal heel erg goed! Ook ineens hard krijsen, vannacht eerst speen gegeven weg gegaan maar toen werd het alleen maar erger. Toen eruit gehaald in slaap gevallen bij mij en weg kunnen leggen. Hij is bezig met tandjes dus ik denk dat, dat ook een oorzaak ervan is

4 jaar geleden

Nou ergens heel fijn dat er meerdere zijn waar dit probleem zich voor doet. Ons mannetje is sinds 3 dagen 11 maanden. Maar hij doet dit nu al 2 weken. Elke avond/ begin nacht gaat hij het op het krijsen zetten. Alles geprobeerd (schone luier, water drinken, aaien over de bol, wiegen tot hij slaapt terug in bed weer wakker). Nu er hier meer mensen zijn die dit hebben met hun kindje denk ik toch hoort erbij. Fase waar ze doorheen gaan. Veel te verwerken. Hopelijk gaat het snel over voor ons. Enige wat hier werkt is even op een stoel of in bed vasthouden en aaien. Zodra die goed slaapt terug in bed leggen. Dan komt hij in de ochtend rond 6u weer melden 🙈 straks komt dat uur tijdsverschil er nog bij. Dus heerlijk 😂

4 jaar geleden

Hier hetzelfde, hoogstwaarschijnlijk door kiezen die doorkomen (bij 11,5 maand al 😱). Wordt 3x per nacht huilend wakker.

4 jaar geleden

Reactie op Latislos

Hier hetzelfde, hoogstwaarschijnlijk door kiezen die doorkomen (bij 11,5 ma ...
Ik denk ook door de kiezen die doorkomen heb namenlijk het zelfde probleem met ons kleintje van bijna 1 jaar

4 jaar geleden

Dank jullie wel voor de reacties. Ondertussen gaat het heel goed, en is ze de laatste 4 nachten niet meer wakker geworden. Wel hoor ik af en toe nog een krijs (maar dan is ze na maximaal een halve minuut weer stil). Eigenlijk wel fijn dat dit niet alleen bij ons is, maar dit ook n herkenbaar verhaal is.

4 jaar geleden

Jep hier ook! Was rond 9 maanden ook met de slaapregressie. En als Melle wakker wordt slaapt ze de 2 uur daarna niet. Dus lekker samen spelen van half 3 tot half 5 -_-‘