18 Reacties
één jaar geleden
Hier ook zelfde "probleem". Al hele poos zindelijk maar poepen doet ze echt niet😵💫😵💫. Ik lees mee voor tips😊
één jaar geleden
Al geprobeerd om het toilet vol papier te leggen? Of om een pamper in haar potje te leggen?
Neem haar mee naar het toilet als je zelf moet poepen.
Lees boekjessamen over poepen op een potje.
Wij hadden onderstaand boek en dat hielp hier enorm om van haar "verlatingsangst/loslaatangst" af te geraken. Bestaat ook in de versie "Mag ik in je potje kijken".
https://www.bol.com/nl/p/mag-ik-eens-in-je-luier-kijken/1001004006242087?referrer=socialshare_pdp_androidapp
één jaar geleden
Ohhhh vreselijk! Hier hetzelfde. Ze vraagt om een luier, dus ze voelt het gewoon goed aankomen. Maar op de wc echt drama! Zijn 2 weken geleden begonnen met de luier op de wc. Ging een paar keer echt heel goed. Wel in het begin met wat protest, maar trots dat ze dan was. Maar sinds 1,5 week houd ze het nu gewoon continu op. Dus nu maar weer even 'normaal' in de luier en niet op de wc zodat ze niet verstopt raakt.. weet ook niet zo goed wat te doen 😅
één jaar geleden
Reactie op Ukkietje
Al geprobeerd om het toilet vol papier te leggen? Of om een pamper in haar ...
Dat boekje ga ik onthouden dankjewel.
Ze wil ook niet met een luier op de wc dus ik denk ook niet als er 1 in ligt of papier..
Bij ons blijven op de wc vindt ze reuze interessant en ze wil soms ook wel zien wat er in haar eigen luier zit maar zelf op de wc gaan ho maar..
één jaar geleden
Reactie op MamaAng
Ohhhh vreselijk! Hier hetzelfde. Ze vraagt om een luier, dus ze voelt het g ...
Het is ook echt heel lastig en ondertussen krijgt ze nog elke keer rode billen door de luiers terwijl het helemaal niet meer nodig zou zijn 🥴 je durft ook niet teveel te doen want inderdaad straks poepen ze helemáál niet meer 😅 zelfs het plassen laat ze nu af en toe bewust lopen echt zo frustrerend ik snap er helemaal niks van
één jaar geleden
En hoe staat het er nu voor?
Mijn dochter hielp het enorm om andere erbij te betrekken. Dus opa, oma, tante en ooms.. overal werd er op de wc gegaan en verteld over poepen. En als het 1x was gelukt dan ook overal vol trots vertellen. Was zwaar overdreven, maar ze werd er zelf zo trots van.
één jaar geleden
Reactie op Linda13
En hoe staat het er nu voor?
Mijn dochter hielp het enorm om andere erbij ...
Nogsteeds niet helaas. Ook net op vakantie geweest dus niet veel aandacht aan besteed maar we benoemen het nog regelmatig en ook anderen zoals oma's laten haar ook wel weten dat het hoort op de wc.. ze durft gewoon echt niet en ze vindt het volgens mij wel makkelijk in de luier 🤷🏻♀️ zal binnenkort het cb nog eens bellen maar ik verwacht daar niet zoveel van het zijn meestal de bekende adviezen en meer niet 😅
één jaar geleden
Reactie op MamaAng
Hier ook nog steeds hetzelfde hoor! Ik weet bijna zeker dat als het een kee ...
Nou precies dat inderdaad net als met dingen proeven en erachter komen dat het toch echt geen smerig vergif is 😜 maar voor je der zover hebt.. fluwelen handschoenen pfoe
één jaar geleden
Dit hadden wij ook. Per toeval kwam er een keer een keuteltje mee tijdens het plassen. Ik heb nog nooit zo blij staan dansen bij de wc. Onze dochter is gek op ijsjes en mocht een ijsje als beloning. Ook zijn we naar de winkel gegaan om mooie stickers uit te zoeken voor de poepen op de wc stickkerkaart. Na 10 stickers mocht ze samen met opa en oma een armbandje uitzoeken. Wilde ze heel heel heel graag. Ons meisje was zindelijk in 5 dagen!
één jaar geleden
Reactie op JHNJ
Dit hadden wij ook. Per toeval kwam er een keer een keuteltje mee tijdens h ...
Nou ze heeft dus laatst zomaar ineens uit haarzelf op de wc gepoept.. ik helemaal uitzinnig van blijdschap natuurlijk en zij apetrots. Cadeautjes gaan halen alles en allemaal superblij. En toch is het bij die ene keer gebleven. Volgende dag leek het net of ze het nooit op de wc gedaan had en ze wil nogsteeds absoluut alleen in de luier. Maar goed ik vraag me ook af of het misschien wat te maken kan hebben met dat er een broertje voor haar op komst is want ze laat soms ook haar plas gewoon lopen enzo en kinderen doen niets zonder reden en kunnen met bijzondere gebeurtenissen rare gedragingen krijgen 🤷🏼♀️
één jaar geleden
Mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad. Het komt vanzelf, als ze er klaar voor is. Uiteindelijk heeft het bij ons een half jaar geduurd. Vooral niet forceren. Wij hebben haar steeds een stapje verder laten gaan. Dus bijvoorbeeld met luier aan op de wc of de drol vanuit de luier wel doorspoelen. En als ze even niet wilde, dwingen of forceren maakt het alleen maar erger. Veel succes!
één jaar geleden
Reactie op Rubrubski
Plaskaart? Hierdoor zijn mijn kids rap zindelijk geworden (slaapt alleen no ...
Nouja het probleem is niet dat ze niet zindelijk is want ze doet het niet in haar broek. Ze wil gewoon echt niet op de wc voor de grote boodschap.. het zindelijk worden hebben we verder gedaan met stickers en dat is allemaal prima gegaan
één jaar geleden
Reactie op Pastasaus
Hoe gaat het nu moedersuus? Hier namelijk exact zelfde verhaal 😔
Helaas nog steeds hetzelfde, en de basisschool komt steeds dichterbij dus dat wordt nog wat.. 😅
één jaar geleden
Reactie op Serendipitous
Mijn dochter heeft precies hetzelfde gehad. Het komt vanzelf, als ze er kla ...
Nouja wij zijn al meer dan een jaar bezig 🙈 en ze moet straks alles op de wc kunnen op de basisschool.. met de luier op de wc wil ze niet ze wil 'staand' poepen. Maar de poep in de wc doen en doorspoelen heb ik nog niet geprobeerd dus dat zal ik eens doen. Ze wil het eigenlijk niet zien dus mss helpt dat die drempel over