41 Reacties
4 jaar geleden
Wij zijn pas het ritme aan het veranderen. En je moet denk ook goed kijken naar je eigen kind wat die laat zien.
Hier is het rond
6.00u fles 210ml
Slaapt dan tot 8.00 a 9.00u
10.00 u fruithapje met water of lauwe thee.
Daarna slaapt ze een uurtje
12.00 a 12.30 oefen hapjes brood met beetje thee of water
14.00 u fles 210 ml water en 7 schepjes
Slapen
17.30 a 18.00 groente hapje
1900 a1930 slapen
22.30 papfles slapen tot ong 6u
4 jaar geleden
Reactie op Parel1991
Mijn meisje krijgt ook nog borstvoeding en net dikke week geleden vaste voe ...
Ja ik vind het ook fantastisch dat hij van mijn melk zo goed groeit 😍 het verschilt zo erg hoe vaak ze komen voor voeding he? Mijn zoon heeft ook een tijd om 4 grote voedingen gezeten, nu weer iets kleinere. Eet jouw dochter veel vast voeding? Mijn zoon steekt alles in z'n mond, maar proeft en sabbelt vooral
4 jaar geleden
Reactie op MamavanVienna
Onze Kleine vandaag 26 weken slaapt overdag heel slecht sinds een week. Maa ...
Haha ja, broodkorstje vonden we makkelijk in 't begin. Maar is nu favoriet, dus geen gek idee om eerst vooral groente en fruit te doen. Welke soorten groente en fruit doen jullie?
4 jaar geleden
Reactie op Karinnxx
Nou het ritme hier is niet heel anders ik zou ook graag van de nacht fles a ...
Ik lees veel over dat nachtvoedingen heel goed en natuurlijk zijn. Vooral ivm kleine maagjes en weer zuurstof boost voor hersenen waardoor die beter ontwikkelen...
Ik heb even overwogen om 's nachts een droomvoeding (aanleggen terwijl hij doorslaapt) erbij te doen. Maar ik denk dat hij dan wakker wordt... En hij vraagt er niet om. Dus zal 't niet nodig hebben (hij geeft heel goed aan dat hij honger heeft).
4 jaar geleden
Hier 6 dagen bezig met oefenhapjes, stukjes vindt ze veel leuker dus over 4dagen of vroeger gaan we beginnen met de rapley/kleintjesmethode. Momenteel ziet ons schema er zo uit
8u30/9u30 wakker & borst
11u borst
11u30 oefenhapje
12 - +-14u middagdutje soms borst ertussen
Borst hoeveel ze wilt
17u/18u, 30min dutje
Borst hoeveel ze wilt
21u slapen
23u/24u borst
3u/4u borst
6u/7u borst
4 jaar geleden
Reactie op LonHol
Ja ik vind het ook fantastisch dat hij van mijn melk zo goed groeit 😍 het ...
In het begin was het enkel proeven en had zo duidelijk moeite met doorslikken, maar de laatste dagen gaan er toch echt al wat lepeltjes naar binnen. Nog steeds niet gigantisch veel hoor, maar toch 30gram schat ik ? Daarna ook nog even aan de borst uiteraard, blijft favoriet ;). Het best gaan worteltjes en zoete aardappel. Prei was geen hit 🙈. Ze krijgt nu groentjes rond 11u a 12u afhankelijk van haar dutjes en binnen een weekje ga ik fruitpap introduceren rond 15u a 16u. Dat is hetzelfde ritme als bij de onthaalmoeder en dan kunnen haar darmpjes rustig wennen want ze moet toch serieus moeite doen nu tegenover de vloeibare borstvoedingskaka haha😂
4 jaar geleden
Reactie op LonHol
Ik lees veel over dat nachtvoedingen heel goed en natuurlijk zijn. Vooral i ...
Inderdaad ! Iedereen heeft graag dat zijn baby 'doorslaapt', geloof mij ik ook :p maar zolang ze erom vraagt zal ik het haar geven. Ik geloof ook echt dat ze dit dan nog nodig heeft, wat natuurlijk gezien ook logisch is. Haar maagje is ook klein door veel en korte voedingen. En soms wilt ze gewoon weten dat mama in de buurt is, wat heel natuurlijk en normaal is !
4 jaar geleden
Ik vind het al heel knap dat je zo een vast ritme hebt. Mijn kleine 5 en halve maand. Krijgt smorgens fruit. Eind middag groente. Slapen als hij moe wordt, drinken op verzoek (bv). Drinkt ook nog in de nacht. Bekijk per dag wat hij nodig heeft. En hoe het past in ritme van de dag en met zijn zussen
4 jaar geleden
Die van mij is ook 6 maand .
7:00 uur eruit half 8 fles van 200
9:00 naar bed tot half 11
Rond 11:00 broodje Rond 13:00 flesje 100cc thee dan slapen tot 15:15 dan fruit hapje 17:00 avond eten en om 19:00 fles en dan slaapt ze tot de volgende morgen 7:00
( bij de laatste fles moet je misschien wat pap bij in doen kan ook helpen om de nacht door te komen ) wel iets grotere speen gebruiken ...
4 jaar geleden
7.00/7.30 uur Fles 180cc
9.00 fruithap
9.30 slapen
11.00/11.30fles
12.00 broodkorst
13.00 slapen
15.00/15.30 fles
17.00 groentehap
19.00 fles
19.30Slapen
23.00 wakker maken fles( deze wil ik er binnenkort af)😃
4 jaar geleden
Mijn dochter is volgende week 6 maanden en sinds een aantal dagen drinkt ze lang niet alle flessen van 200cc leeg. Dus ik mag nu overgaan op 3 flessen en volwaardige maaltijden. Ben benieuwd.
Haar schema tot vandaag was dus:
08:00 fles van 200cc
09:30 - 10:30 slaapje
10:30 half potje fruit
11:30 fles van 200 cc
12:30 tot 14:00 slapen
15:00 fles van 200cc
15:30 - 16:30 slapen
17:00 half potje groente
18:30 papfles van 200cc melk
En dan slaapt ze in elke geval lekker door tot zeker 07:00/07:30 of later. Verschilt per dag.
4 jaar geleden
Reactie op BBB92
Fenna is nu 6 maanden oud
0800 fles 180ml met bambix
1000 fruithapje
1130 ...
wat ben ik toch jarloers mij zoontje van 6 maanden die slaapt heel slecht overdag ook en snachts ook en weet niet meer wat k moet doennn heb van alles geprobeerd snap niet wrm hij niet slaapt op dit moment ook is die aan het spelen in bed en huilt ook af en toe en daarna is het geschreeuw😱😰😰😰😭😭 ik word zo moe ervan en als ik jullie ritme lees dan denk ik woww wrm niet mij kind lkkr slapen hij is ook laat na bed gegaan 8 uur avond sliep ie en rond een uur of 10-10:30 s’avond wakker en nog wakkker begrijp het niet en in die 2,5 uurr is die ook paar keer wakker geworden iemand tip hulp voor mij k weet niet meer wat k moet doen
4 jaar geleden
Reactie op semos
wat ben ik toch jarloers mij zoontje van 6 maanden die slaapt heel slecht o ...
Ik heb het boek van: Slaap!
Dit is van een Nederlandse slaapcoach hoe je je kindje vanaf 6 maanden de vaardigheid slapen kunt leren. Misschien heb je er ook wel iets aan. Voor mij is het heel herkenbaar en makkelijk toepasbaar, herken de signalen van mn meisje zoveel beter
4 jaar geleden
7.00 fles - 9.30 fruit 10.00 naar bed 11.15 wakker ongeveer 11.30 broodje +fles. - 13.45 naar bed slaapt tot 15.00 ongeveer (soms langer) als hij wakker is koekje met wat diksap. 17.00 groente + toetje. Dan in bad en om 19.00 fles en dan 19.15 naar bed slaapt tot volgende ochtend 6.45 /7.00
4 jaar geleden
Reactie op semos
wat ben ik toch jarloers mij zoontje van 6 maanden die slaapt heel slecht o ...
Misschien is een inbaker slaapzak van puckababy wat ?
4 jaar geleden
Mijn dochter van 6 mnd,
7uur flesje
9uur broodje (zijn we nog mee aan het oefenen)
10uur flesje
12uur fruithapje + sapje/water
15uur flesje
17-18uur avondhapje + sapje/water
20uur-21uur flesje
Tussendoor slaapt mijn dochter, en na haar laatste flesje slaapt ze lekker door tot de volgende ochtend